Για τη δημιουργία προϊόντων,  που στόχο έχουν να δώσουν καινοτόμες λύσεις στην καθημερινή ζωή, έκανε λόγο η διευθύντρια εταιρικής επικοινωνίας P&G Κεντρικής και ΝΑ Ευρώπης, Δέσποινα Πάσσαρη(φωτό), με την ευκαιρία της δημιουργίας του μεγαλύτερου «Πάρκου Τσέπης» στην καρδιά του Παγκρατίου, μαζί με την Οργάνωση ΓΗ.

Συγκεκριμένα, η P&G μέσα από τη δύναμη των προϊόντων της όπως Αriel, Fairy και Always στηρίζει τη δημιουργία Πάρκων Τσέπης σε συνεργασία με την Οργάνωση ΓΗ και φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης,  αναλαμβάνοντας  την ανακατασκευή του πάρκου, τοποθετώντας συνολικά, περισσότερα από 1.150 φυτά και δέντρα, μεταξύ των οποίων ροβίνιες, σημύδες και γηγενή αρωματικά φυτά.

«Η Αθήνα δέχεται μία ασφυκτική πίεση όλα αυτά τα χρόνια και περισσότερο στην περίοδο της πανδημίας»,  δήλωσε ο δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης, ενώ ευχαρίστησε την P&G και την Οργάνωση ΓΗ για τη συμβολή τους.

Κατά τον ίδιο : «Έχουμε βάλει μπροστά ένα σχέδιο που κάνει χώρο στους Αθηναίους. Χώρο που χρειαζόμαστε για να ζει ο καθένας με αξιοπρέπεια στη γειτονιά του.

Δεν είναι μόνο τα περιβαλλοντικά οφέλη που αποκτά η πόλη αλλά και η δημιουργία σημείων που έχουν κοινωνικό χαρακτήρα.

Κάθε γωνιά να αποκτήσει τη δική της ανάσα, το δικό της πράσινο σημείο αναφοράς και, επιτέλους, να έρθουν στο φως εκτάσεις μέσα στον αστικό ιστό που με το πέρασμα του χρόνου είχαν γίνει βάρος για τη γειτονιά».

Από την πλευρά της η κ. Πάσσαρη, επισήμανε ότι : Είναι όμως εξίσου σημαντικό για εμάς κάθε προϊόν που δημιουργούμε να αποτελεί και μία υπεύθυνη επιλογή για το περιβάλλον.

Για να συμπληρώσει : «Διότι ταυτόχρονα με το σπίτι μας, μοιραζόμαστε όλοι και μία άλλη ευθύνη που δεν είναι άλλη από τη φροντίδα του μεγαλύτερου κοινού μας σπιτιού – τη γειτονιά μας, την πόλη μας…τον πλανήτη μας.

 Η δημιουργία πράσινων νησίδων είναι ένα πρώτο βήμα για να κάνουμε τις πόλεις μας πιο βιώσιμες και μας δίνει ιδιαίτερη χαρά να είμαστε μέρος αυτής της πρωτοβουλίας.

Η θερμή υποδοχή του πάρκου από τους κατοίκους της γειτονιάς είναι η καλύτερη απόδειξη της αξίας αυτής της προσπάθειας».  «Είναι όμως εξίσου σημαντικό για εμάς κάθε προϊόν που δημιουργούμε να αποτελεί και μία υπεύθυνη επιλογή για το περιβάλλον».

Κατόπιν, ο διευθυντής της Οργάνωσης ΓH, Κωνσταντίνος Μαχαίρας, τόνισε: «Παραδίδουμε στους κατοίκους της Αθήνας όχι μόνο έναν πνεύμονα πρασίνου, αλλά και ένα δημόσιο χώρο που ευελπιστούμε να αποτελέσει σημείο συνάντησης των πολιτών,

 ώστε ξεκινώντας από την γειτονιά όλοι να συμμετέχουμε μέσω του διαλόγου, στην αναζήτηση των λύσεων για το πώς θα κάνουμε τις πόλεις μας πράσινες, ανθεκτικές και βιώσιμες για όλους.

Μόνο μέσω συμπράξεων μπορούμε να το πετύχουμε και για αυτό είμαστε ιδιαίτερα ευγνώμονες για την άψογη συνεργασία με την P&G και τον Δήμο Αθηναίων».

Πιο αναλυτικά,  όλο και περισσότεροι κατανοούν ότι μικρές πράξεις μπορούν να κάνουν τη διαφορά για τον Πλανήτη  και με αρχή το ίδιο μας το σπίτι αλλάζουμε τις καθημερινές μας συνήθειες για να μειώσουμε το αποτύπωμά μας στο περιβάλλον. 

Όμως σπίτι, δεν είναι μόνο ο χώρος στον οποίο κατοικούμε. Σπίτι είναι και οι γειτονιές και οι πόλεις στις οποίες οι περισσότεροι άλλωστε ζούν και οι οποίες έχουν σταματήσει εδώ και χρόνια να είναι βιώσιμες.

Η ρύπανση, τα σκουπίδια, η έλλειψη πρασίνου, υποβαθμίζουν την ποιότητα της ζωής καθημερινά. Απέναντι σε αυτές τις γκρίζες πλευρές των πόλεων οι ελεύθεροι χώροι πρασίνου όπως, οι πλατείες, τα πάρκα τα άλση αποτελούν ένα καταφύγιο αποσυμπίεσης, ξεκούρασης, άσκησης και συνύπαρξης.

Στο συγκεκριμένο πάρκο,  εφαρμόστηκαν πρωτοποριακές σχεδιαστικές και κατασκευαστικές λύσεις πάνω στις αρχές της βιωσιμότητας και της κυκλικής οικονομίας, με  εντυπωσιακό αριθμό διαφορετικών φυτών, καθώς και η πυκνότητα φύτευσής τους, συμβάλλουν στη δημιουργία ενός οικοσυστήματος με πολλαπλά οφέλη για τη γειτονιά.

Οι περισσότερες κατασκευές του πάρκου έχουν γίνει με φιλικά προς το περιβάλλον υλικά και επαναχρησιμοποιημένα ξύλα, όπως για παράδειγμα τραβέρσες σιδηρόδρομου ενώ εγκαταστάθηκε ένα αειφόρο σύστημα αποστράγγισης υδάτων ώστε να εμπλουτίζεται ο υδροφόρος ορίζοντας και να ποτίζονται τα δέντρα.

Για την κάλυψη των αναγκών φωτισμού, επιλέχθηκε φωτοβολταϊκό σύστημα προηγμένης τεχνολογίας, το οποίο, με στόχο τη μείωση της φωτορύπανσης, τις πρώτες ώρες φωτίζει με απόδοση 100%, έπειτα για 4 ώρες μειώνεται σε 80%, και αργότερα λειτουργεί ως φωτισμός ασφαλείας (25%).

Το πάρκο είναι προσβάσιμο από άτομα με κινητικές ανάγκες και φιλοδοξεί να φιλοξενήσει μικρούς και μεγάλους, προσφέροντας μια ανάσα δροσιάς και έναν ελεύθερο χώρο πρασίνου που θα φέρει πιο κοντά τα παιδιά στη φύση, στο κέντρο της πόλης.

Να σημειωθεί πως η  P&G αγγίζει με τα προϊόντα της περίπου 5 δις. ανθρώπους σε όλο τον κόσμο, ενώ  επιχειρεί σε περίπου 70 χώρες παγκοσμίως.

Η εταιρία κατέχει ένα από τα πιο δυνατά χαρτοφυλάκια κορυφαίων προϊόντων εμπιστοσύνης και ποιότητας, όπως : Always®, Ariel®, Crest®, Fairy®, Gillette®, Head & Shoulders®, Lenor®, Olay®, Oral-B®, Pampers®, Pantene®, Tide®, Vicks®, Viakal, Swiffer, Aussie.

Υπενθυμίζεται ότι η  Οργάνωση Γη είναι μια ελληνική μη κερδοσκοπική μη κυβερνητική οργάνωση της κοινωνίας των πολιτών που ιδρύθηκε το 2010.

Αποστολή της η εδραίωση της έννοιας της Βιώσιμης Ανάπτυξης, όπως αυτή ορίζεται από τους 17 Παγκόσμιους Στόχους των Ηνωμένων Εθνών, παρέχοντας βιωματική μη τυπική εκπαίδευση για όλες τις ηλικίες.

Αναζητά και προτείνει τρόπους που ο σύγχρονος άνθρωπος μέσα από την μεταβολή του καθιερωμένου συστήματος παραγωγής και κατανάλωσης θα πετύχει μικρές νίκες στην καθημερινότητα του για ένα βιώσιμο μέλλον για όλους.