Η έκδοση Scout, που λατρεύει την… περιπέτεια περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη στην γκάμα της Skoda Octavia, ήρθε να ολοκληρώσει με τον καλύτερο τρόπο την ήδη πλούσια γκάμα του μεσαίου οικογενειακού των Τσέχων.

Η προηγμένη τετρακίνηση 6ης γενιάς και το εξωτερικό πακέτο «Rough-Road» που χαρίζει επιπλέον στιβαρότητα, είναι τα χαρακτηριστικά που την κάνουν να ξεχωρίζει.

Στην «καρδιά» της βρίσκεται ο δίλιτρος κινητήρας TDI ισχύος 200 ίππων.

Συνδυάζεται με αυτόματο κιβώτιο DSG επτά σχέσεων (με τεχνολογία shift-by-wire), με αποτέλεσμα η τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 230 km/h, το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 6,8’’ και η συνδυασμένη μέση κατανάλωση να είναι μόλις 5,1 l/100 km.

Η έκτης γενιάς τετρακίνηση ανήκει στο βασικό εξοπλισμό, ενώ εντελώς νέος και βελτιωμένος είναι ο ηλεκτρονικά ελεγχόμενος πολύδισκος συμπλέκτης.

Για ακόμα μεγαλύτερη ελευθερία σε off-road καταστάσεις, το ρεζερβουάρ είναι 55 λίτρων (μεγαλύτερο κατά 10 λίτρα), ενώ υπάρχει δυνατότητα ρυμούλκησης τρέιλερ βάρους έως 2.000 κιλών (με σύστημα πέδησης).

Η κορυφαία Skoda Octavia RS των 245 ίππων (vid)

Με μήκος 4,703 μ., πλάτος 1,829 μ. και ύψος 1,488 μ., το σκληροτράχηλο Sportswagon είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά της κατηγορίας (Cd 0,29).

Στα υπερθετικά οι ανέσεις και οι χώροι στο εσωτερικό όπως τους γνωρίσαμε και από τις απλές εκδόσεις, ενώ η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15 mm (συνολικά 163 mm).

Η στάνταρ off-road λειτουργία ενεργοποιείται μέσω της κεντρικής οθόνης στο Driving Mode Select.

Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης Hill-Descent Assist, ενώ προαιρετικά διατίθεται και το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC).

Ο οδηγός μπορεί να βελτιώνει την πρόσφυση ρυθμίζοντας το σύστημα XDS+, σε Normal ή Sport, χρησιμοποιώντας το Driving Mode Select.

Η Octavia Scout είναι άμεσα διαθέσιμη για παραγγελία και εξαιρετικά πλούσια εξοπλισμένη (ακόμα και το Digital Cockpit είναι στάνταρτ) και σε επίπεδο συστημάτων ασφάλειας και υποβοήθησης του οδηγού, με τιμή από 39.900 ευρώ.

Λειτουργία off-road και Dynamic Chassis Control

Η απόσταση από το έδαφος είναι αυξημένη κατά 15 mm (συνολικά 163 mm), κάνοντας την OCTAVIA SCOUT ιδανική για οδήγηση εκτός δρόμου.

Η στάνταρ off-road λειτουργία ενεργοποιείται μέσω της κεντρικής οθόνης στο Driving Mode Select. Η συγκεκριμένη λειτουργία προσαρμόζει τις ρυθμίσεις της ανάρτησης στις συνθήκες κίνησης σε χωματόδρομους και τραχιές επιφάνειες.

Το πεντάλ του γκαζιού γίνεται λιγότερο ευαίσθητο και το DSG αλλάζει ταχύτητα σε πιο υψηλές στροφές του κινητήρα. Το πακέτο περιλαμβάνει επίσης Hill-Descent Assist.

Ο πίσω άξονας πολλαπλών συνδέσμων παρέχει υψηλά επίπεδα άνεσης και καλά δυναμικά χαρακτηριστικά.

Προαιρετικά διατίθεται και το ενεργό Dynamic Chassis Control (DCC) ενώ και χωρίς αυτό, ο οδηγός μπορεί να βελτιώνει την πρόσφυση ρυθμίζοντας το σύστημα XDS+, μία επέκταση του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού, σε Normal ή Sport, χρησιμοποιώντας το Driving Mode Select.

Συστήματα υποβοήθηση οδηγού

Στους υπόλοιπους τομείς, η νέα SKODA OCTAVIA SCOUT διαθέτει πληθώρα νέων τεχνολογιών και όλα τα συστήματα υποβοήθησης της τέταρτης γενιάς της OCTAVIA.

Η τεχνολογία shift-by-wire του αυτόματου κιβωτίου DSG και το head-up display είναι μόνο δύο από αυτά, ενώ σημαντικά είναι τα καινούργια συστήματα για την περαιτέρω αύξηση της ασφάλειας, όπως το Collision Avoidance Assist (Υποβοήθηση Αποφυγής Σύγκρουσης) και το Turn Assist (Υποβοήθηση Στροφής).

Το Side Assist (Πλευρική Υποβοήθηση) προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που πλησιάζουν από πίσω ή όταν βρίσκονται στο τυφλό σημείο, σε απόσταση μέχρι και 70 μέτρων.

Βοηθά επίσης στην πρόληψη ατυχημάτων σε αυτοκινητόδρομους και δρόμους διπλής κατεύθυνσης.

Σε αστικό περιβάλλον, το Front Assist – συμπεριλαμβανομένης της Προληπτικής Προστασίας Πεζών και Ποδηλατών – προειδοποιεί για συγκρούσεις οπτικά, ακουστικά καθώς και ενεργοποιώντας απαλά τα φρένα, ενώ μπορεί και να επιβραδύνει το αυτοκίνητο όταν αυτό είναι απαραίτητο.

Ανιχνεύει κινούμενα και ακίνητα οχήματα στο ρεύμα κίνησης, καθώς και ποδηλάτες και άτομα που κινούνται μπροστά από το αυτοκίνητο.

Επιπλέον, το μοντέλο διατίθεται με προβολείς full LED Matrix, επιτρέποντας στον οδηγό να έχει πάντα ενεργοποιημένη τη μεγάλη σκάλα των προβολέων.

Διαθέσιμα και πίσω φώτα full LED, τα οποία προσφέρουν δυναμικά φλας αλλά και μια λειτουργία Coming/Leaving Home.

Πλούσιος εξοπλισμός

Στο εσωτερικό, η νέα OCTAVIA SCOUT διαθέτει κάποιες αποκλειστικές λεπτομέρειες που της εξασφαλίζουν το δικό της, ιδιαίτερο στυλ.

Σε αυτές περιλαμβάνονται διακοσμητικές λωρίδες στο ταμπλό (στάνταρ στο στυλ ξύλου στο χρώμα της τέφρας ή προαιρετικά με ασημί φινίρισμα), επενδύσεις καθισμάτων ThermoFlux και λογότυπα SCOUT στα εμπρός καθίσματα.

Το πολυλειτουργικό διάκτινο δερμάτινο τιμόνι διαθέτει paddles αλλαγής ταχυτήτων.

Τα πεντάλ έχουν φινίρισμα αλουμινίου, ενώ οι λεπτομέρειες στην κεντρική κονσόλα εξασφαλίζουν την επιπλέον οπτική διαφοροποίηση, σε συνδυασμό με άλλες διακοσμητικές πινελιές και καινούργια, μαλακά υλικά που ολοκληρώνουν την αίσθηση υψηλής ποιότητας του αυτοκινήτου.

Το Virtual Cockpit (Ψηφιακός Πίνακας Οργάνων) των 10,25 ιντσών είναι στάνταρ και εμφανίζει ένα συγκεκριμένο λογότυπο SCOUT κατά την είσοδο και έξοδο από το αυτοκίνητο.

Τα συστήματα infotainment προέρχονται από τη νέα γενιά του Modular Infotainment Matrix του Volkswagen Group και είναι διαρκώς online χάρη στην ενσωματωμένη eSIM.

Η ελεύθερη κεντρική οθόνη των 10 ιντσών μπορεί – εφόσον επιλεγεί το αντίστοιχο ηχοσύστημα – να χρησιμοποιηθεί και μέσω της ψηφιακής βοηθού Laura, η οποία κατανοεί ολόκληρες προτάσεις φωνητικού ελέγχου.

Στα υπόλοιπα στοιχεία του εσωτερικού, ενδεικτικά αναφέρονται ο προαιρετικός κλιματισμός τριών ζωνών Climatronic, ένα Phone Box με ασύρματη φόρτιση smartphones, δύο θύρες USB-C στο πίσω μέρος και μια άλλη θύρα USB-C στην κονσόλα οροφής πάνω από τον εσωτερικό καθρέφτη, «ακουστικά» εμπρός παράθυρα που μειώνουν τον θόρυβο από την κύλιση στο εσωτερικό καθώς και το σύστημα εισόδου χωρίς κλειδί KESSY.

Τέλος, αξιοσημείωτη είναι η παρουσία ενός νέου κεντρικού αερόσακου τοποθετημένου ανάμεσα στα εμπρός καθίσματα, που στόχο έχει την επιπλέον ασφάλεια οδηγού και του συνοδηγού, ιδίως σε περιπτώσεις πλευρικών συγκρούσεων.

Το σύνολο των διαθέσιμων αερόσακων στην νέα SKODA OCTAVIA SCOUT, φτάνει τους δέκα!