Πριν από 30 χρόνια αποτέλεσε τον απόγονο του Opel Kadett και έκτοτε αποτελεί το best seller της Opel.

Για πρώτη φορά στη 30χρονη ιστορία του, το Opel Astra έκτης γενιάς θα διατίθεται με πλήρως εξηλεκτρισμένη γκάμα κινητήρων.

Είναι σημαντικό και το γεγονός, ότι η γερμανική εταιρία θα προσφέρει το νέο Opel Astra και με δύο plug-in υβριδικές εκδόσεις.

Επιπλέον, διατίθενται εκδόσεις με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel σε συνδυασμό με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο βελτιστοποιημένων τριβών και 8τάχυτο αυτόματο.

Το νέο Opel Astra αποτελεί επίσης μία «σχεδιαστική δήλωση» για τη γερμανική εταιρία.

Πιο μίνιμαλ και με καθαρές επιφάνειες απαλλαγμένες από περιττά στοιχεία, αλλά και με το χαρακτηριστικό νέο πρόσωπο «Opel Vizor», το νέο μικρομεσαίο δείχνει πιο δυναμικό.

Το λανσάρισμα του νέου Opel Astra θα γίνει εντός του 2021, σε 5θυρη έκδοση με χαμηλωμένο αμάξωμα αλλά περισσότερους χώρους συγκριτικά με τον προκάτοχό του.

Με μήκος 4.374 mm και πλάτος 1.860 mm, προσφέρει τις ιδανικές διαστάσεις για την καρδιά της συμπαγούς κατηγορίας.

Χάρη στον πολύ κοντό εμπρός πρόβολο, το νέο Astra είναι μόλις 4 mm μακρύτερο από το προηγούμενο μοντέλο, παρά το αυξημένο μεταξόνιο των 2.675 mm (+13 mm).

Στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας είναι και ο πρακτικός χώρος αποσκευών του νέου Astra με προσαρμοζόμενο πάτωμα που αγγίζει τα 422 λίτρα.

Εντελώς νέο πρόσωπο για το Opel Grandland

Η νέα γενιά σχεδιάστηκε και εξελίχθηκε στην έδρα της Opel στο Rüsselsheim όπου θα ξεκινήσει και η παραγωγή φέτος το φθινόπωρο.

Όπως ο προκάτοχός του που λανσαρίστηκε το 2015, το νέο μοντέλο φέρνει καινοτομίες στην κατηγορία C.

Στις καινοτόμες τεχνολογίες συμπεριλαμβάνεται και η πιο εξελιγμένη έκδοση του προσαρμοζόμενου συστήματος φώτων Intelli-Lux LED Pixel που προέρχεται από τη ναυαρχίδα της Opel, το Insignia.

Με 168 στοιχεία LED, είναι μία πρωτοποριακή πρόταση για τη συμπαγή και μεσαία κατηγορία.

Κι σύμφωνα με την Opel μετατρέπει τη νύχτα σε μέρα.

Πλήρως ψηφιακό εσωτερικό

Στο εσωτερικό το Pure Panel κάνει τη διαφορά, με τη νέα διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) με μοντέρνα γραφικά να προσφέρει μία ξεκάθαρη, πιο διαισθητική εμπειρία.

Οι επιβάτες μπορούν να διαχειρίζονται τις λειτουργίες του νέου Astra μέσω μεγάλων οθονών αφής, όπως σε ένα smartphone.

Οι σχεδιαστές και μηχανικοί της Opel έδωσαν ιδιαίτερη προσοχή και στο user interface, προκειμένου να διασφαλίσουν ότι ο οδηγός λαμβάνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες, χωρίς επιβάρυνση με περιττά δεδομένα ή λειτουργίες.

Επιπλέον, βασικές ρυθμίσεις όπως ο έλεγχος κλιματισμού εξακολουθούν να γίνονται μέσω φυσικών διακοπτών και μπουτόν.

Τυπικό χαρακτηριστικό Opel και η άνεση που προσφέρουν τα καθίσματα. Τα εμπρός που έχουν εξελιχθεί εσωτερικά, φέρουν πιστοποίηση AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.) και με την εξαιρετική εργονομία τους εξασφαλίζουν ιδιαίτερη άνεση, κυρίως σε μεγάλα ταξίδια.

Ο οδηγός υποστηρίζεται από προηγμένα συστήματα υποβοήθησης, που περιλαμβάνουν από το head-up display μέχρι το ημιαυτόματο Intelli-Drive 2.0 και την κάμερα 360 μοιρών Intelli-Vision.

Νέα ερμηνεία της τολμηρής και καθαρής σχεδιαστικής φιλοσοφίας Opel

Μετά τα Mokka, Crossland και Grandland, το νέο Astra είναι το πρώτο hatchback της Opel που αποτυπώνει την τολμηρή και καθαρή σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας.

Το Opel Vizor (το νέο πρόσωπο της μάρκας που είδαμε για πρώτη φορά στο Mokka ως κεντρικό εξωτερικό σχεδιαστικό στοιχείο) ακολουθεί το σχέδιο της πυξίδας (Opel Compass) όπου οι κάθετοι και οι οριζόντιοι άξονες –  η έντονη πτυχή στο καπό και τα  φώτα ημέρας σε σχήμα φτερού – διασταυρώνονται με το λογότυπο Opel Blitz στη μέση.

Το Vizor εκτείνεται κατά μήκος του εμπρός τμήματος, αυξάνει οπτικά το πλάτος του νέου Astra και ενσωματώνει έξυπνα τεχνολογίες όπως οι πολύ λεπτοί προβολείς Intelli-Lux LED και η εμπρός κάμερα του συστήματος Intelli-Vision.

Παρατηρώντας το αυτοκίνητο από το πλάι, δείχνει ιδιαίτερα δυναμικό χάρη στην έντονη προς τα εμπρός κλίση της κολόνας C.

Στο πίσω τμήμα, το Opel Compass επαναλαμβάνεται με το κεντρικά τοποθετημένο Blitz, το κάθετα ευθυγραμμισμένο και ψηλά τοποθετημένο φως φρένου και τα πίσω φώτα (ενεργειακά αποδοτικά LED, όπως σε όλα τα εξωτερικά  φώτα).

Το λογότυπο του κεραυνού (Blitz) κάνει και χρέη χειρολαβής της πίσω πόρτας, που κατασκευάζεται από προηγμένο συνθετικό υλικό. Η τεχνολογία αυτή, πέρα από τα πλεονεκτήματα ελαφρού βάρους και ακαμψίας, επιτρέπει τη δημιουργία σχεδιαστικών λεπτομερειών με υψηλή ακρίβεια, όπως τα ιδιαιτέρως λεπτά πίσω φώτα.

Επόμενη γενιά ψηφιακού Pure Panel με ενιαίες κρυστάλλινες επιφάνειες

Η «Γερμανική ακρίβεια» εφαρμόζεται και σε όλο το εσωτερικό με το νέας γενιάς Pure Panel να ξεχωρίζει (λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στο Mokka).

Αυτό το εκτεταμένο ψηφιακό ταμπλό (προαιρετικά με ενιαίες κρυστάλλινες επιφάνειες) περιλαμβάνει δύο οθόνες 10 ιντσών, αρμονικά ενσωματωμένες – μαζί με τον πλαϊνό αεραγωγό του οδηγού – σε οριζόντια μορφή.

Χάρη σε μια επίστρωση που αποτρέπει τις ανακλάσεις προς το παρμπρίζ, αναδεικνύεται ακόμα περισσότερο το high-tech στοιχείο.

Με τα φυσικά χειριστήρια να έχουν μειωθεί στο ελάχιστο, το Pure Panel πετυχαίνει τη βέλτιστη ισορροπία μεταξύ ψηφιοποίησης και διαισθητικής λειτουργίας, απαλλαγμένο από ενοχλητικά οπτικά ερεθίσματα και χωρίς την ανάγκη για υπομενού.

Επίσης, δεν υπάρχει ανάγκη για καλώδια, αφού η νέα γενιά συστημάτων multimedia infotainment με συνδεδεμένες υπηρεσίες – που μπορούν να ελέγχονται μέσω φωνητικών εντολών στη φυσική γλώσσα και μέσω αφής – μπορούν να συνδέονται στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις μοντέλων με ασύρματα Apple CarPlay και Android Auto μέσω συμβατών smartphones.

Πάτωμα EMP2 και πιο δυναμικά χαρακτηριστικά

Το νέο Astra βασίζεται στην τρίτη γενιά της πολύ ευέλικτης multi-energy πλατφόρμας EMP2, με το DNA της Opel ενσωματωμένο από την αρχή της εξέλιξης.

Η ανάρτηση αποτελεί από γόνατα MacPherson μπροστά σε συνδυασμό με ημιάκαμπτο άξονα πίσω, ενώ η στρεπτική ακαμψία του νέου Astra είναι βελτιωμένη κατά 14% σε σχέση με το προηγούμενο μοντέλο.

Σύμφωνα με τους ανθρώπους της Opel έχει δοθεί ιδιαίτερη έμφαση στα δυναμικά χαρακτηριστικά του νέου Astra, ενώ το σύστημα πέδησης είναι εξαιρετικά αποτελεσματικό και το αυτοκίνητο παραμένει σταθερό στις στροφές όπως σε μία ευθεία.

Προηγμένα συστήματα υποστήριξης και ημιαυτόματη αλλαγή λωρίδας

Η πλατφόρμα του νέου Astra ενσωματώνει επίσης τα τελευταία αυτοματοποιημένα συστήματα υποστήριξης οδηγού.

Πέρα από την κάμερα πολλαπλών λειτουργιών στο παρμπρίζ, η τεχνολογία περιλαμβάνει τέσσερις κάμερες αμαξώματος (μία μπροστά, μία πίσω και μία σε κάθε πλευρά), πέντε αισθητήρες ραντάρ (ένα μπροστά και από ένα σε κάθε γωνία), καθώς και αισθητήρες υπερήχων μπροστά και πίσω.

Κάμερες και αισθητήρες ενσωματώνονται με συνδεσιμότητα e-horizon στο Intelli-Drive 2.0, που αυξάνει την εμβέλεια των καμερών και του ραντάρ.

Αυτό επιτρέπει στο σύστημα να προσαρμόζει την ταχύτητα στις στροφές, να κάνει υποδείξεις ταχύτητας και να εκτελεί ημιαυτόνομες αλλαγές λωρίδων. Η λειτουργία «ανίχνευση χεριών οδηγού εκτός τιμονιού» («Hands-off») διασφαλίζει την συνεχή προσοχή του οδηγού.

Το νέο Opel Mokka ήρθε στη χώρα μας

Λειτουργίες όπως, ειδοποίηση πίσω διασταυρούμενης κυκλοφορίας (rear cross-traffic alert), αναγνώριση τυφλού σημείου μεγάλης εμβέλειας, σύστημα active lane positioning, που διατηρεί το αυτοκίνητο στη μέση της λωρίδας, αποτελούν την «καρδιά» του συστήματος Intelli-Drive 2.0.

Η μεγάλη λίστα των αυτοματοποιημένων συστημάτων υποστήριξης οδηγού περιλαμβάνει επίσης adaptive cruise control, που αυξάνει ή μειώνει την ταχύτητα ανάλογα με αυτή του προπορευόμενου οχήματος – χωρίς να υπερβαίνει την ταχύτητα που έχει οριστεί – και μπορεί να φρενάρει το όχημα μέχρι την πλήρη στάση.

Με το αυτόματο κιβώτιο, η επανεκκίνηση γίνεται αυτόματα χάρη στο «Stop & Go».

Στον κατάλογο των συστημάτων συμπεριλαμβάνεται και ένα εκτενές head-up display και Intelli-Vision, βασισμένο σε κάμερα και ραντάρ για ευκολότερο παρκάρισμα.

Το νέο σύστημα φωτισμού Intelli-Lux Pixel Light

Οι πρωτοποριακές τεχνολογίες του Astra συνεχίζονται στα συστήματα φωτισμού και στα καθίσματα, τομείς στους οποίους η Opel έχει αναπτύξει υψηλή τεχνογνωσία.

Το προηγούμενο μοντέλο υπήρξε πρωτοπόρο στην εισαγωγή του adaptive matrix light το 2015 και τώρα η επόμενη γενιά φέρνει τις πιο σύγχρονες εξελίξεις στα συστήματα φωτισμού για πρώτη φορά στη συμπαγή κατηγορία – το Intelli-Lux LED Pixel Light.

Αυτή η προηγμένη τεχνολογία που ήδη διατίθεται με το Opel Grandland SUV και τη ναυαρχίδα της μάρκας Insignia, περιλαμβάνει 168 στοιχεία LED – 84 σε κάθε λεπτό προβολέα.

Η δέσμη της μεγάλης σκάλας προσαρμόζεται αδιαλείπτως σε κλάσματα δευτερολέπτου, χωρίς να «τυφλώνει» τους άλλους οδηγούς.

Η περιοχή γύρω από τα αντίθετα διερχόμενα και προπορευόμενα οχήματα «συσκοτίζεται» με ακρίβεια.

Η εμβέλεια και η κατεύθυνση φωτισμού διαφέρει ανάλογα με την οδηγική κατάσταση και τις συνθήκες κυκλοφορίας.

Τα εργονομικά καθίσματα AGR με λειτουργία μασάζ και εξαερισμό

Τα εργονομικά καθίσματα AGR της Opel έχουν βραβευτεί για τη σχεδίασή τους και το νέο Astra συνεχίζει αυτή την παράδοση.

Έχοντας πιστοποίηση «Aktion Gesunder Rücken e. V.» («Campaign for Healthy Backs»), η θέση των εμπρός καθισμάτων είναι 12 mm χαμηλότερη από του προηγούμενου μοντέλου, προσδίδοντας πιο σπορ χαρακτήρα στην οδήγηση.

Η καλή θέση του σώματος είναι εγγυημένη, αφού η πυκνότητα του αφρώδους υλικού βελτιστοποιείται ανάλογα με την έκδοση του καθίσματος «Sport» ή «Comfort».

Τα εμπρός καθίσματα AGR του νέου Astra είναι ό,τι καλύτερο έχει να προσφέρει η συμπαγής κατηγορία και περιλαμβάνουν μία ποικιλία προαιρετικών ρυθμίσεων από ηλεκτρική ανάκλιση μέχρι ηλεκτροπνευματική οσφυϊκή υποστήριξη.

Με δερμάτινη επένδυση Nappa, προσφέρουν ακόμα και εξαερισμό, λειτουργία μασάζ για τον οδηγό και λειτουργία θέρμανσης μπροστά και πίσω. Επίσης διατίθενται καθίσματα με επένδυση Alcantara.

Πότε έρχεται το εξηλεκτρισμένο νέο Astra

Το νέο Astra θα διατίθεται από την έναρξη των πωλήσεων με ισχυρά, plug-in υβριδικά συστήματα κίνησης και με πολύ αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και diesel.

Το συμπαγές μοντέλο της Opel εξηλεκτρίζεται για πρώτη φορά στην ιστορία του.

Οι προσφερόμενες εκδόσεις ισχύος κυμαίνονται από 81 kW (110 hp) μέχρι  96 kW (130 hp) με τις εκδόσεις βενζίνης και diesel, ενώ η συνολική ισχύς των plug-in υβριδικών εκδόσεων φτάνει μέχρι τα 165 kW (225 hp).

Ένα 6τάχυτο κιβώτιο είναι στάνταρ με τα σύνολα βενζίνης και diesel, και έναν 8τάχυτο αυτόματο (ειδική έκδοση για τις plug-in υβριδικές εκδόσεις) προαιρετικό για τα ισχυρότερα κινητήρια σύνολα.

Η παραγγελίες για το νέο Opel Astra θα ξεκινήσει το φθινόπωρο του 2021, ενώ οι πρώτοι τυχεροί θα παραλάβουν τα αυτοκίνητά τους στις αρχές της επόμενης χρονιάς.