Ημικρανία: Ποιο διατροφικό μοτίβο ανακουφίζει και μειώνει τις κρίσεις

Περισσότερα λιπαρά ψάρια όπως σολομός, ρέγγα, σαρδέλες, σκουμπρί και πέστροφα μπορούν να προσφέρουν ανακούφιση σε άτομα που ταλαιπωρούνται από συχνές ημικρανίες χάρη σε ένα σημαντικό τους θρεπτικό στοιχείο: τα ω-3 λιπαρά οξέα.

Σύμφωνα με τους ειδικούς από το Πανεπιστήμιο του Χάρβαρντ, μελέτη που δημοσιεύτηκε στο BMJ συμπέρανε ότι οι σημαντικότεροι εκπρόσωποι των ω-3 λιπαρών οξέων, το εικοσαπεντεανοϊκό οξύ (EPA) και το δοκοσαξεξανοϊκό οξύ (DHA), πέτυχαν σημαντικά οφέλη στους 182 συμμετέχοντες με συχνές ημικρανίες, 16 περίπου τον μήνα με διάρκεια μεγαλύτερης των πέντε ωρών συνήθως.Remaining Time-0:00FullscreenMute

Οι συμμετέχοντες ακολούθησαν κατά τυχαία επιλογή και για 16 εβδομάδες, ένα από τα παρακάτω διατροφικά μοτίβα:

  • υψηλής περιεκτικότητας στα λιπαρά οξέα EPA και DHA (1,5 γρ/ημέρα) από ψάρια καθώς και σε λινολεϊκό (ή λινελαϊκό) οξύ, ένα ω-6 λιπαρό που αφθονεί σε ορισμένους καρπούς και σπόρους
  • υψηλής περιεκτικότητας στα λιπαρά οξέα EPA και DHA  και χαμηλή σελινολεϊκό οξύ
  • (ομάδα ελέγχου) πλούσιου σε λινολεϊκό οξύ και φτωχό σε EPA και DHA  μόλις 150 mg την ημέρα, τη μέση αναλογία της σύγχρονης δυτικής διατροφής.

Τα αποτελέσματα έδειξαν μείωση 30-40% στις ημέρες με πονοκέφαλο κατά τη διάρκεια του μήνα καθώς και την ημερήσια διάρκειά τους για όσους κατανάλωναν διατροφή πλούσια σε EPA και DHA λιπαρά οξέα σε σύγκριση με όσους είχαν μειωμένη πρόσληψη αυτών των ω-3 λιπαρών οξέων.

Πηγή: ygeiamou.gr