Interamerican: Η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης περιορίζει την αύξηση του κόστους

Για τις ασφαλιστικές διαστάσεις της χρήσης τεχνητής νοημοσύνης, τη διαχείριση προσωπικών δεδομένων και το συνεπαγόμενο κόστος από τη χρήση, μίλησε  ο διευθύνων σύμβουλος της Interamerican Γιάννης Καντώρος, κατά την τοποθέτησή του, στο συνέδριο «Artificial Intelligence at the Dawn of 2021: Thinking outside the box», The Economist.

Στο πάνελ,  που συμμετείχαν ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υγείας Γιάννης Κωτσιόπουλος, και ο founder (HIPPO AI Foundation, Digital Health Academy, Medical AI)  Bart De Witte,, συζητήθηκαν οι εφαρμογές και οι νέες θεραπείες που υπόσχεται η τεχνητή νοημοσύνη, με  τους  συνομιλητές  να τοποθετούνται για την αξιοπιστία των λύσεων Artificial Intelligence.

«Αναμφίβολα, από ασφαλιστική άποψη, κάθε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών και της αποτελεσματικής ιατρικής περίθαλψης αποτελεί ένα ευπρόσδεκτο βήμα», είπε ο κ. Καντώρος, σημειώνοντας  πως σε κάθε περίπτωση, ο ανθρώπινος παράγοντας παραμένει καθοριστικός στη σχέση με τον ασθενή και τη διαχείρισή του.

Κατά τον ίδιο : «Είναι βέβαιο ότι η εφαρμογή της τεχνητής νοημοσύνης μπορεί να περιορίσει και τα λάθη που προκαλούν δυσανάλογη αύξηση του κόστους.

Αυτό στο οποίο πιστεύω ότι μπορεί να συμβάλει δυναμικά η χρήση της τεχνητής νοημοσύνης είναι ο σχεδιασμός ενός καλύτερου συστήματος υγείας, ώστε να παρέχεται πρόσβαση στη φροντίδα της υγείας σε περισσότερο κόσμο με ταυτόχρονη μείωση του κόστους των υπηρεσιών».

Συνεχίζοντας, ο επικεφαλής της Interamerican,  υπογράμμισε πως η τεχνητή νοημοσύνη μπορεί να δώσει λύσεις για τη δημιουργία και ενίσχυση ενός βελτιωμένου συστήματος ειδικότερα στην πρωτοβάθμια περίθαλψη, λέγοντας :

«Ένα χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι οι εφαρμογές σε κινητό τηλέφωνο για αυτοδιάγνωση και σωστά βήματα πρώτης εκτίμησης και ερμηνείας των συμπτωμάτων.

Αν τα συμπτώματα είναι ανησυχητικά, ακολουθεί επικοινωνία με γιατρό μέσω μιας εφαρμογής τύπου τηλεϊατρικής και αν χρειαστεί, η επόμενη κίνηση είναι το ραντεβού σε ένα κέντρο υγείας – εν προκειμένω στην εταιρεία μας, σε ένα από τα ιδιόκτητα πολυϊατρεία. Είναι διαδικασία που εφαρμόζουμε, ήδη, πιλοτικά στην Interamerican»

Για να  συμπληρώσει ότι αυτός είναι ένας τρόπος αποσυμφόρησης των εξωτερικών ιατρείων των νοσοκομείων, αλλά και ελέγχου του κόστους από περιττές δαπάνες.

Όσον αφορά στον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης για τον έλεγχο  ασφαλισιμότητας, δεδομένου ότι «οι ασφαλιστές επιθυμούν να ασφαλίζουν άτομα χαμηλού κινδύνου και όχι υψηλού» -όπως παρατήρησε ο consultant editor του Economist  John Andrews, και συντονιστής της συζήτησης- o κ Καντώρος πήρε θέση:

«Σίγουρα, είναι ένα μεγάλο θέμα η χρήση των δεδομένων. Η σωστή ιατρική περίθαλψη είναι κοινωνικό αγαθό και πρέπει να είμαστε ευαίσθητοι, αποφεύγοντας ακρότητες διαχείρισης των δεδομένων.

Σε κάθε περίπτωση, χρειαζόμαστε το μέτρο χρήσης, ώστε να είμαστε πιο ακριβείς και να παρέχουμε έτσι περισσότερες και πιο αποτελεσματικές υπηρεσίες».Σήμερα η τεχνητή νοημοσύνη αγγίζει πολλαπλά την ασφαλιστική αγορά – και όχι μόνο στην ασφάλιση της υγείας.

Σε διεθνές επίπεδο, οι ασφαλιστικές επιχειρήσεις έχουν εισαγάγει εφαρμογές τεχνολογιών τεχνητής νοημοσύνης και robotic process automation (RPA) στους τομείς ανίχνευσης της απάτης, στη δημιουργία chatbot για την εξυπηρέτηση των πελατών,

στην πρόβλεψη και τον περιορισμό του αναλαμβανόμενου κινδύνου, στη διεκπεραίωση αξιώσεων αποζημίωσης και στον αυτοματισμό γραφειοκρατικών διαδικασιών.