Ο Δήμος Ηρακλείου, στο πλαίσιο της διαρκούς βελτίωσης των ηλεκτρονικών υπηρεσιών προς τους δημότες, ενεργοποίησε την εφαρμογή: «Οικονομική Ενημέρωση Δημότη-Ηλεκτρονικών Πληρωμών».

Πρόκειται για μια ολοκληρωμένη εφαρμογή που επιτρέπει στον δημότη να διαχειριστεί την οικονομική του καρτέλα και τις βεβαιωμένες οφειλές του προς τον δήμο ηλεκτρονικά, χωρίς να απαιτείται η προσέλευσή του στις αρμόδιες υπηρεσίες.

Η εισαγωγή του χρήστη στην εφαρμογή γίνεται μέσω της ιστοσελίδας του δήμου Ηρακλείου με την χρήση των κωδικών Taxisnet.

Αφού γίνει ο έλεγχος ορθότητας στοιχείων, ο δημότης έχει πρόσβαση στα οικονομικά στοιχεία που τον αφορούν (σε πρώτη φάση στις βεβαιωμένες οφειλές), και στις υπόλοιπες υπηρεσίες της ιστοσελίδας, με περιορισμούς σε περιπτώσεις πιθανών διπλοεγγραφών, λαθών και ελλείψεων κ.ά.

Αφού γίνει επιτυχής εισαγωγή στην εφαρμογή ο δημότης έχει δυνατότητα εμφάνισης της οικονομικής καρτέλας και των οφειλών του, εμφάνισης των ρυθμίσεων και τυχόν προσφυγών που έχει κάνει, πίστωση οφειλής / δόσης ρύθμισης από τον ίδιο τον δημότη (εάν έχει προηγηθεί κατάθεση του ποσού της οφειλής στο ταμείο της τράπεζας ή της μεταφοράς του με χρήση web banking, σε λογαριασμό του δήμου) και πληρωμή & πίστωση οφειλών / δόσεων ρύθμισης μέσω ηλεκτρονικών συναλλαγών με χρήση πιστωτικής / χρεωστικής κάρτας.

Επιπλέον υπάρχει δυνατότητα αποστολής της καρτέλας των οφειλών / δόσεων διακανονισμού σε email του δημότη για ενημέρωση ή για πληρωμή σε ταμείο τράπεζας με δυνατότητα καταχώρισης των στοιχείων κατάθεσης για ολοκλήρωση της συναλλαγής (αξιοποίηση smartphone ή tablet) και δυνατότητα αποστολής της οικονομικής καρτέλας δημότη και της απόδειξης κατάθεσης, με αρχείο συμβατής μορφής, σε οποιοδήποτε email καθώς και της εκτύπωσής τους τοπικά.

Η πίστωση της οφειλής γίνεται με βάση την ημερομηνία που έχει γίνει η πληρωμή της στην τράπεζα ή στην πλατφόρμα, ασχέτως αν το ποσό θα εμφανιστεί αμέσως ή μετά από 2-3 ημέρες στον τραπεζικό λογαριασμό του δήμου, λόγω valeur. Με τον τρόπο αυτό ο δημότης έχει την δυνατότητα πληρωμής μιας οφειλής μέχρι το τελευταίο λεπτό της προθεσμίας πληρωμής, χωρίς να χρεωθεί με τις προβλεπόμενες προσαυξήσεις.

Όπως αναφέρεται στην ανακοίνωση του δήμου σε περιπτώσεις όπου κάποιος δημότης εμφανίζεται στα αρχεία του δήμου με πολλαπλές καρτέλες, με λάθος ή ελλιπή στοιχεία τότε το σύστημα τον προτρέπει να απευθυνθεί στις υπηρεσίες του φήμου για διευθέτηση τυχόν εκκρεμοτήτων.

Όπως δήλωσε σχετικά ο δήμαρχος Ηρακλείου Βασίλης Λαμπρινός: «Η εφαρμογή “Οικονομική Ενημέρωση Δημότη-Ηλεκτρονικών Πληρωμών” που θέτει σε λειτουργία ο δήμος Ηρακλείου αποτελεί μια ακόμη πολύ σημαντική ηλεκτρονική υπηρεσία που παρέχουμε στους δημότες.

Μεταξύ άλλων δίδεται η δυνατότητα ενημέρωσης αλλά και εξόφλησης των οφειλών τους προς τον δήμο, χωρίς να χρειαστεί να προσέλθουν στα ταμεία, γεγονός ιδιαίτερα χρήσιμο για την αποφυγή περιττών συνωστισμών. Θα συνεχίσουμε την προσπάθεια ενίσχυσης των ψηφιακών υπηρεσιών, με στόχο πάντα την καλύτερη δυνατή εξυπηρέτηση των πολιτών».

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ