Κ. Αντωνιάδης - Αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας: Οι τουρίστες από τα Βαλκάνια είναι το δυνατό μας πλεονέκτημα

Στο συγκριτικό πλεονέκτημα της Π.Ε. Καβάλας, που δεν είναι άλλο από τον Οδικό Τουρισμό, εστιάζει ο αντιπεριφερειάρχης Π.Ε. Καβάλας Κώστας Αντωνιάδης.

Όπως εξηγεί, η Καβάλα, και κατ’ επέκταση η Θάσος, απευθύνεται πλέον ανοιχτά σε μια μεγάλη τουριστική αγορά πλέον των 60.000.000 πολιτών. Παράλληλα, ο κ. Αντωνιάδης αναφέρεται στο όραμά του και τα σχέδια που εκπονούνται για το Λιμάνι Καβάλας.

«Το Λιμάνι είναι ένα κομμάτι από το μέλλον της Καβάλας, γιατί η καρδιά της πόλης είναι το Λιμάνι της» λέει, και επισημαίνει ότι στόχος είναι να γίνει η Καβάλα μία μεγάλη μαρίνα όλων των Βαλκανίων.

Η Π.Ε. Καβάλας είναι ένας τόπος που προσελκύει τουρίστες. Πώς ήταν φέτος η τουριστική χρονιά και πού στοχεύετε για την επόμενη χρονιά;

«Φέτος ήταν μία πολύ καλή τουριστική χρονιά αφού η πληρότητα στα ξενοδοχεία και στα ενοικιαζόμενα δωμάτια άγγιξε το 80%. Αυτό οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι ήταν ανοικτοί οι μεθοριακοί σταθμοί που συνδέουν την Καβάλα και τη Θάσο με τη βαλκανική ενδοχώρα, με αποτέλεσμα να εισέλθουν στην περιοχή μας τουρίστες από χώρες όπως Βουλγαρία, Ρουμανία, Σερβία, Μολδαβία και Πολωνία. Ο Οδικός Τουρισμός είναι το δυνατό πλεονέκτημα της περιοχής μας. Η Καβάλα, και κατ’ επέκταση η Θάσος, απευθύνεται πλέον ανοιχτά σε μία μεγάλη τουριστική αγορά πλέον των 60.000.000 πολιτών. Η περιοχή μας απέχει το πολύ 800 χλμ. από τις μεγαλύτερες πρωτεύουσες των βαλκανικών κρατών: της Σόφιας, του Βελιγραδίου, του Βουκουρεστίου, των Σκοπίων, αλλά και της Κωνσταντινούπολης. Σήμερα, πλέον, είναι εύκολη η οδική πρόσβαση όλων αυτών των επισκεπτών στις περιοχές της Καβάλας μετά την ολοκλήρωση της Εγνατίας και των κάθετων οδικών αξόνων.

Επίσης, μέσω του αεροδρομίου της Καβάλας “Μέγας Αλέξανδρος”, το οποίο έχει ανακαινιστεί πρόσφατα και παρέχει υψηλού επιπέδου υπηρεσίες, είχαμε πτήσεις από Γερμανία, Βρετανία, Σουηδία, Ολλανδία και Φιλανδία, ενώ και το Λιμάνι της Καβάλας συνεχίζει να παίζει σημαντικό ρόλο στην τουριστική ανάπτυξη της περιοχής, με την ακτοπλοϊκή σύνδεση με τα νησιά του Βορειοανατολικού Αιγαίου».

Ως προς την ενίσχυση του Τουρισμού σε ποιες ενέργειες και σε ποιες κατευθύνσεις θα στραφείτε;

«Ξεκινήσαμε μία ολοκληρωμένη πολιτική τουριστικής προβολής, που χρησιμοποιεί όλα τα σύγχρονα μέσα προβολής και δικτύωσης. Την προώθηση με διαφημιστικές καμπάνιες σε εσωτερικό και εξωτερικό. Την ψηφιακή καμπάνια στις βαλκανικές χώρες, όπως Ρουμανία, Βουλγαρία, Σερβία, Σκόπια. Επιπλέον, έχει αρχίσει και μία καμπάνια εντός Ελλάδας, που στοχεύει στην ενίσχυση του εσωτερικού Τουρισμού. Μεταξύ άλλων, έχει προγραμματιστεί η διαφημιστική προβολή της Καβάλας και της Θάσου μέσα από έντυπα αλλά και τηλεοπτικούς σταθμούς πανελλήνιας εμβέλειας. Επίσης, θα δημιουργηθεί μία “τράπεζα εικόνων” (image bank) της Θάσου, η οποία προορίζεται για χρήση από τις τουριστικές επιχειρήσεις του νησιού, έτσι ώστε να δημιουργηθεί μία ενιαία ταυτότητα του προορισμού. Στο πλαίσιο αυτό, δημιουργείται φέτος νέο περιεχόμενο (φωτογραφίες και βίντεο) που θα εμπλουτίσουν τις αντίστοιχες καμπάνιες του 2022. Φιλοξενία και ξενάγηση στο χώρο οργανωμένων ομάδων διαμορφωτών της κοινής γνώμης. Χρηματοδότηση και στόχευση στο ψηφιακό μάρκετινγκ, εκτεταμένη καμπάνια “Media Relations”, επιδίωξη σημαντικών συμφωνιών με τους καλύτερους διαμορφωτές τουριστικών πακέτων ειδικού ενδιαφέροντος.

Προσδιορισμό και ανάδειξη των τοπικών μοναδικών “εμπειριών”, που θα βρει σ’ ένα τόπο ο επισκέπτης και θα τις πάρει μαζί του ως εντυπωσιακό στοιχείο, που θα σημαδέψει την μνήμη του. Προώθηση της Δράσης Τουριστικός Προορισμός Αριστείας, με τη συγκρότηση Οργανισμού Τοπικού Προορισμού της ΑΜΘ και όσες ενέργειες απαιτούνται. “Σύστημα Marketing της πόλης της Καβάλας”. Επιδιώκει να αναδείξει την Καβάλα ως ένα μεσογειακό ορόσημο, τουριστικού, ερευνητικού και επιχειρηματικού ενδιαφέροντος, μέσα σε ένα παγκοσμιοποιημένο περιβάλλον, όπου οι πόλεις ανταγωνίζονται ως προορισμοί για την προσέλκυση Τουρισμού και επενδύσεων».

Τα περιφερειακά λιμάνια εκσυγχρονίζονται και παίζουν σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη κάθε περιοχής. Ποια είναι τα σχέδια σας για το Λιμάνι Καβάλας;

«Το 2017 ολοκληρώθηκαν δύο σημαντικά αλληλένδετα έργα στο επιβατικό Λιμάνι της Καβάλας “Απόστολος Παύλος”». Πρόκειται για τη θωράκιση και την επέκταση του προσήνεμου μόλου κατά 80 μέτρα, καθώς επίσης και η κατασκευή των πλωτών εγκαταστάσεων. Πλέον, υπάρχει δυνατότητα ελλιμενισμού για περίπου 240 τουριστικά και ναυταθλητικά σκάφη. Παράλληλα, προχωρήσαμε σε διάφορες παρεμβάσεις, ώστε το έργο των πλωτών εξεδρών να γίνει πιο ασφαλές, πιο λειτουργικό και η παροχή υπηρεσιών προς τους χρήστες να ανταποκρίνονται στις σύγχρονες ανάγκες.

Αλλά δεν μένουμε εκεί. Προχωρήσαμε και ήδη εκτελούνται εργασίες στο Λιμάνι της Καβάλας που αποσκοπούν στην ενίσχυση και στην ανάπλαση του δικτύου υδροδότησης και ηλεκτροδότησης, ώστε τα πλοία που θα ελλιμενίζονται να μπορούν να τροφοδοτούνται με νερό και ρεύμα. Επίσης, θα έχουμε επέκταση του δικτύου φωτισμού, θα γίνουν παρεμβάσεις και στο χώρο του μόλου, ώστε να αναπτυχθούν όλες οι υποδομές του Λιμανιού. Είναι το πρώτο από μία σειρά έργων που θα προχωρήσουμε. Η ανάπτυξη του επιβατικού αλλά και του Εμπορικού Λιμανιού της Καβάλας είναι προτεραιότητα της πολιτικής μας. Θα διαθέσουμε όλους τους απαιτούμενους πόρους για την αξιοποίησή τους, δηλαδή να συνδεθούν τα λιμάνια με το οδικό δίκτυο, το σιδηροδρομικό και με τις πύλες εισόδου της Περιφέρειας, για να αναδειχθούν περισσότερο.

Το Λιμάνι είναι ένα κομμάτι από το μέλλον της Καβάλας, γιατί η καρδιά της πόλης είναι το Λιμάνι της. Όσο πιο όμορφο γίνει, τόσο πιο όμορφη θα γίνει η πόλη μας. Κατασκευάζοντας υποδομές για κρουαζιερόπλοια και ιστιοφόρα έχουμε σκοπό να κάνουμε την Καβάλα μία μεγάλη μαρίνα όλων των Βαλκανίων»

Ποιο θεωρείτε ότι είναι το μεγαλύτερο πρόβλημα στην περιοχή και πώς σκοπεύετε να το αντιμετωπίσετε;

«Το πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε σήμερα και, δυστυχώς, έρχεται από το παρελθόν, σχετίζεται με τον ένα από τους δύο βασικούς πυλώνες ανάπτυξης της Καβάλας, που είναι ο Τουρισμός.

Συγκεκριμένα, επιβάλλεται να γίνει:

  • 1) Ειδικό Χωροταξικό Πλαίσιο (ΕΧΠ) για τον Τουρισμό, που αποτελεί προϋπόθεση για να έρθουν επενδύσεις. Στο 80% της χώρας υπάρχουν απαγορεύσεις για την υλοποίηση επενδύσεων στον Τουρισμό και η χωροθέτηση τουριστικών εγκαταστάσεων, εφόσον δεν υπάρχει Ειδικό Χωροταξικό για τον Τουρισμό, εξαρτάται από τη συνάφειά τους με τα Περιφερειακά Χωροταξικά, η οποία δεν είναι δεδομένη, καθώς τα πλαίσια ανάγονται στο μακρινό 2003, ενώ δεν υπάρχουν ευέλικτες διαδικασίες για την αδειοδότηση επενδύσεων στον Τουρισμό. Πρέπει να αναζητήσουμε, με σύγχρονους και ορθολογικούς όρους, μία νέα βιώσιμη σχέση ισορροπίας ανάμεσα στο φυσικό περιβάλλον και στην τουριστική ανάπτυξη, διότι η έννοια της αειφορίας στον Τουρισμό συνδέεται με την εκπόνηση και ενεργοποίηση του θεσμικού πλαισίου για το νέο χωροταξικό για τον Τουρισμό.
  • 2) Αναβάθμιση της δημόσιας τουριστικής εκπαίδευσης, για να έχουμε προσωπικό και στελέχη με υψηλή κατάρτιση στον κλάδο και στην παροχή ανταγωνιστικών, υψηλού επιπέδου, υπηρεσιών.
  • 3) Απλούστευση των διαδικασιών αδειοδότησης μίας ξενοδοχειακής μονάδας.

Επίσης ένα ακόμη στοίχημά μας είναι η αναβάθμιση και η ολοκλήρωση των εργασιών για το Εμπορικό Λιμάνι “Φίλιππος” της Καβάλας.

Πρώτιστο μέλημά μας θα είναι η αναβάθμιση του Εμπορικού Λιμανιού “Φίλιππος Β’”, για να μπορέσει να αναλάβει ένα σημαντικό μεταφορικό έργο. Πρώτη προϋπόθεση για αυτό είναι η αναβάθμιση των λιμενικών υποδομών, πεδίο στο οποίο η επόμενη Διοίκηση της Περιφέρειας μπορεί.

Επιπλέον, οφείλουμε να πιέσουμε για την ολοκλήρωση των μελετών σιδηροδρομικής σύνδεσης του λιμανιού με τους Τοξότες Ξάνθης, στο πλαίσιο του νέου σιδηροδρομικού άξονα Θεσσαλονίκης – Αλεξανδρούπολης, αλλά και για τη σύνδεση του ελληνικού σιδηροδρομικού δικτύου με το βουλγαρικό, μέσω Κομοτηνής –Ποντκόβα. Με τον τρόπο αυτό, το λιμάνι “Φίλιππος Β’” θα καταστεί ένα διαμετακομιστικό λιμάνι προς τις χώρες της Ανατολικής Βαλκανικής αλλά και της Κεντρικής Ευρώπης, και η δυναμική που θα αποκτήσει, θα έχει άμεση αντανάκλαση στην αναπτυξιακή δυναμική της ευρύτερης περιοχής μας».

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»