Καφές: Πώς προστατεύει την υγεία της καρδιάς σας

Οι περισσότεροι άνθρωποι πίνουν σε καθημερινή βάση το πρωί τον καφέ τους προκειμένου να ξυπνήσουν ακόμη γρηγορότερα.

Ο στιγμιαίος καφές είναι ένα πολύ δημοφιλές ρόφημα σε πολλές περιοχές ανά τον κόσμο. Και αυτό γιατί είναι πιο γρήγορος αλλά και εύκολος στην παρασκευή του. Η κατανάλωση στιγμιαίου καφέ είναι επίσης διαδεδομένη και στη χώρα μας και υπάρχουν αρκετές βιβλιογραφικές αναφορές σχετικά με την θετική επίδραση της κατανάλωσης καφέ στην υγεία μας. Αρκετοί όμως είναι και οι μύθοι που έχουν ακουστεί γύρω από το συγκεκριμένο ρόφημα, ιδιαίτερα όσον αφορά την επίδρασή του στη λειτουργία της καρδιάς μας.

Στιγμιαίος καφές και Υγεία

Γνωρίζουμε ήδη πως ο καφές αποτελεί μια σημαντική πηγή αντιοξειδωτικών συστατικών, τα οποία προστατεύουν τον οργανισμό μας από την επιβλαβή δράση των ελευθέρων ριζών και συνδέονται με την πρόληψη εκφυλιστικών νοσημάτων του νευρικού συστήματος, όπως η νόσος Parkinson και Alzheimer. Αναφορικά όμως με τη επίδραση του καφέ στην υγεία της καρδιάς μας, δεν υπήρχαν επαρκή δεδομένα μέχρι τώρα που να κάνουν γνωστή την επίδρασή του στην αρτηριακή πίεση αλλά και στη δομή και στη λειτουργία των αγγείων.

Τι θέση έχει, λοιπόν, ο στιγμιαίος καφές στην καρδιά μας;

Απάντηση στο ερώτημα αυτό έρχεται να δώσει πρόσφατη μελέτη της Ιατρικής σχολής του Πανεπιστημίου Αθηνών σε συνεργασία με το Τμήμα Επιστήμης Διαιτολογίας και Διατροφής του Χαροκοπείου Πανεπιστημίου. Αναλύθηκε δείγμα άνω των 1000 υγιών ατόμων αλλά και ατόμων που παρουσίαζαν διάφορους παράγοντες κινδύνου, που επηρεάζουν την εμφάνιση καρδιακών νοσημάτων. Οι περισσότεροι συμμετέχοντες κατανάλωναν ήδη 1-2 φλιτζάνια στιγμιαίου καφέ καθημερινά. Η μελέτη αυτή είχε ως στόχο να ερευνήσει τη σχέση του στιγμιαίου καφέ με την αρτηριακή πίεση, αλλά και την επίδρασή του στη δομή και τη λειτουργία των αγγείων της καρδιάς, αναφορικά με τη γήρανση των αγγείων, τη σκληρότητά τους αλλά και την υπερτροφία της καρδιάς.

Πιες καφέ με την «καρδιά σου»!

Τα αποτελέσματα της μελέτης έδειξαν πως:

Η καθημερινή μακροχρόνια κατανάλωση στιγμιαίου καφέ, πάντα με μέτρο (1-2 φλιτζάνια ημερησίως) είναι απόλυτα ασφαλής και μπορεί να συμπεριληφθεί στα πλαίσια μιας σωστής και ισορροπημένης διατροφής.

Συμπερασματικά

Διαβάζοντας την ανωτέρω έρευνα μας λύνονται, λοιπόν, όλες μας οι απορίες σχετικά με το στιγμιαίο καφέ και την επίδρασή του στην υγεία της καρδιάς μας. Ο στιγμιαίος καφές περιέχει ελαφρώς λιγότερη καφεΐνη ενώ διατηρεί την πλούσια σύστασή του σε αντιοξειδωτικά. Είναι, λοιπόν, κατανοητό πως η κατανάλωσή του, όχι μόνο δεν είναι επιβαρυντική για την υγεία της καρδιάς μας, αλλά η μακροχρόνια κατανάλωση καφέ μπορεί να είναι και δυνητικά ευεργετική.