Κεφαλογιάννης: Εντός των ημερών βγαίνουν στους δρόμους τα πρώτα 40 νέα λεωφορεία

«Με την προμήθεια όλων αυτών των οχημάτων και τις προσλήψεις που έγιναν, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ενισχύονται όσο δεν είχαν ενισχυθεί για περισσότερα από 11 χρόνια!», αναφέρει στη συνέντευξή του στη «Βραδυνή της Κυριακής» ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης, σημειώνοντας πως μόνο από τον Σεπτέμβριο του 2020 μέχρι σήμερα, εκτελούνται σχεδόν 3.000 περισσότερα δρομολόγια.

Επίσης, άρχισε η διαδικασία για την ένταξη των 300 λεωφορείων με leasing στον στόλο της ΟΣΥ, τις επόμενες ημέρες θα αρχίσουν να κυκλοφορούν στους δρόμους τα πρώτα 40 λεωφορεία, και στη συνέχεια, κάθε εβδομάδα θα προστίθενται και νέα οχήματα, προκειμένου να ενισχυθούν οι 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα.

Η αντιπολίτευση κατηγορεί την κυβέρνηση ότι ένα από τα αίτια της μεταδοτικότητας της πανδημίας είναι και ο συνωστισμός στα Μέσα Μεταφοράς. Τι απαντάτε;

«Ακόμη και σε ένα λεωφορείο να υπάρχει συνωστισμός οφείλουμε να βρούμε λύση. Η εικόνα ότι σε κάθε λεωφορείο υπάρχει συγχρωτισμός όλη τη μέρα, όπως λέει η αξιωματική αντιπολίτευση, δεν αποδεικνύεται από τα δεδομένα. Με βάση, λοιπόν, τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, ακόμη και πριν από την απαγόρευση κυκλοφορίας, τον Οκτώβριο, οι πληρότητες στις ώρες αιχμής το πρωί, ξεπερνούσαν το επιτρεπτό όριο του 65%, μόλις στο 4% με 5% των γραμμών στα λεωφορεία. Επιπλέον, η επιβατική κίνηση στα ΜΜΜ την περίοδο του λοκντάουν είναι περίπου στο 30% της επιβατικής κίνησης που υπήρχε πριν από τον κορωνοϊό. Και κατά το ίδιο διάστημα, ο στόλος των οχημάτων έχει αυξηθεί σημαντικά. Τον Σεπτέμβριο του 2020 εκτελούνταν 14.775 δρομολόγια και σήμερα 17.792, σχεδόν 3.000 περισσότερα δρομολόγια! Τα δεδομένα, λοιπόν, δείχνουν ότι η κατάσταση βελτιώνεται σταθερά κάθε μέρα που περνάει».

Έχετε κατά καιρούς μιλήσει για την αύξηση του στόλου των λεωφορείων μέσω διαγωνισμών και μέσω leasing. Αυτή τη στιγμή, πόσα λεωφορεία κυκλοφορούν σε Αθήνα και πόσα σε Θεσσαλονίκη;

«Τον Ιούλιο του 2019 κυκλοφορούσαν 850 λεωφορεία στην Αθήνα και σήμερα είναι περισσότερα από 1.220, αύξηση περίπου 45%, κυρίως μέσω της σύμπραξης με τα ΚΤΕΛ. Το ίδιο συνέβη και στη Θεσσαλονίκη, όταν τον Ιούλιο του 2019 υπήρχαν 235 λεωφορεία στον πίνακα δρομολογίων και σήμερα προσεγγίζουν τα 450, σχεδόν διπλασιάστηκαν. Συνολικά, από τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και το Leasing ο στόλος των λεωφορείων σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη θα αυξηθεί με περισσότερα από 700 οχήματα σε λιγότερο από δύο χρόνια».

Πότε θα κυκλοφορήσουν τα 300 λεωφορεία leasing μετά την εμπλοκή που υπήρξε στο Ελεγκτικό Συνέδριο; Και τι γίνεται με τις προσλήψεις προσωπικού;

«Μετά τη νέα απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου που ενέκρινε την προμήθεια, πριν από λίγες ημέρες, άρχισε αμέσως η διαδικασία για την ένταξη των 300 λεωφορείων με leasing στον στόλο της ΟΣΥ. Τις προσεχείς εβδομάδες θα αρχίσουν να μπαίνουν στα δρομολόγια τα πρώτα 40 λεωφορεία, και στη συνέχεια, κάθε εβδομάδα θα προστίθενται και νέα οχήματα, προκειμένου να ενισχυθούν οι 16 γραμμές όπου παρατηρούνται τα μεγαλύτερα προβλήματα. Η ενσωμάτωσή τους στον στόλο συμπίπτει χρονικά με την ανάληψη υπηρεσίας από τους νέους οδηγούς που προσελήφθησαν.

Στην ΟΣΥ, πολλοί έχουν ήδη ανέβει στο τιμόνι, καθώς θυμίζω ότι φέτος έγιναν 609 προσλήψεις μόνιμου προσωπικού στις αστικές συγκοινωνίες, μέσω ΑΣΕΠ. Στη ΣΤΑΣΥ το στάδιο της εκπαίδευσης για τα μέσα σταθερής τροχιάς διαρκεί περισσότερο. Έτσι, οι οδηγοί που προσελήφθησαν, εκπαιδεύονται και θα ενταχθούν στις βάρδιες τούς αμέσως προσεχείς μήνες».  

Πότε θα τελεσφορήσουν οι μεγάλοι διαγωνισμοί για τα 1.300 λεωφορεία; Δηλαδή, πότε θα κυκλοφορούν και θα μπορούν οι πολίτες να μετακινούνται χωρίς να συνωστίζονται τις ώρες αιχμής;

«Είναι γνωστό ότι τα λεωφορεία των Οργανισμών έχουν γράψει εκατομμύρια χιλιόμετρα, στην κυριολεξία. Προχωράμε, λοιπόν, στο δημόσιο διαγωνισμό για την προμήθεια 1.300 νέων λεωφορείων για τις δύο πόλεις, σε δύο φάσεις, πρώτα τα 800 και σε δεύτερη φάση άλλα 500 λεωφορεία.

Ήδη, τέθηκαν σε δημόσια διαβούλευση οι τεχνικοί όροι για την προμήθεια 800 λεωφορείων, που περιλαμβάνει:

  • 200 λεωφορεία υβριδικής τεχνολογίας EURO VI,
  • 200 λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VI,
  • 100 αρθρωτά λεωφορεία συμπιεσμένου φυσικού αερίου (CNG) EURO VΙ, και
  • 300 απλά ηλεκτρικά λεωφορεία και φορτιστές βραδείας φόρτισης.

Έως το τέλος Απριλίου αναμένονται οι παρατηρήσεις της διαβούλευσης, με σκοπό πριν από το καλοκαίρι, να προκηρυχθεί ο διαγωνισμός. Στη συνέχεια, καλώς εχόντων των πραγμάτων, μέσα σε ένα διάστημα 18 μηνών μπορεί να έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία και να ξεκινήσει η παραλαβή των νέων λεωφορείων.

Με την προμήθεια όλων αυτών των οχημάτων και τις προσλήψεις που έγιναν, οι αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης ενισχύονται όσο δεν είχαν ενισχυθεί για περισσότερα από 11 χρόνια! Και η υποδομή αυτή θα μείνει στην υπηρεσία των πολιτών και μετά τον κορωνοϊό». 

Ποιος είναι ο οδικός χάρτης και οι πρωτοβουλίες στις οποίες θα επικεντρωθείτε το επόμενο διάστημα;

«Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών παρουσίασε, πριν από δύο μήνες, το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για την Οδική Ασφάλεια, με σκοπό τη μείωση των νεκρών και σοβαρά τραυματιών από τροχαία κατά 50% έως το 2030. Η εφαρμογή του Σχεδίου έχει ξεκινήσει και έχει τεθεί ως ύψιστη προτεραιότητα από τον πρωθυπουργό κ. Κυριάκο Μητσοτάκη. Στο ίδιο πλαίσιο, καταρτίζουμε το νομοσχέδιο για ένα διαφανές σύστημα εξέτασης των υποψήφιων οδηγών και την έκδοση των διπλωμάτων, ενώ συνεχίζεται απρόσκοπτα η ψηφιοποίηση της όλης διαδικασίας. Θυμίζω ότι από πέρσι, έχουμε ετοιμάσει το θεσμικό πλαίσιο για τα υδατοδρόμια, και αν βελτιωθούν οι συνθήκες είμαστε αισιόδοξοι ότι, σύντομα, θα πετάξουν υδροπλάνα στην Ελλάδα». 

Όσον αφορά το υπουργείο σας, ποιες ευκαιρίες βλέπετε μπροστά σας να έρχονται με το Ταμείο ανάκαμψης;

«Ο ελληνικός σιδηρόδρομος πρόκειται να ενισχυθεί σημαντικά από το Ταμείο Ανάκαμψης, ώστε να γίνει η χώρα πύλη εμπορίου προς την Ευρώπη. Το δίκτυο θα εκσυγχρονιστεί στους τομείς ηλεκτροδότησης, σηματοδότησης, τηλεπικοινωνιών και ηλεκτρομηχανολογικών συστημάτων της γραμμής Πειραιάς/Αθήνα – Θεσσαλονίκη.

Αυτό σημαίνει και εγκατάσταση τεχνολογικής υποδομής για πρόσβαση σε τηλεπικοινωνιακές υπηρεσίες, ικανοποιώντας τις ανάγκες των τρένων και των επιβατών, όπως το γρήγορο ίντερνετ στους σταθμούς.  

Στην Αττική θα κατασκευασθεί νέα γραμμή, μήκους 36 χλμ., προαστιακού σιδηροδρόμου από τα Άνω Λιόσια μέχρι τα Μέγαρα, με σκοπό τη βελτίωση της σύνδεσης της Δυτικής Αττικής με την Αθήνα.

Το Ταμείο θα συμβάλει, επίσης, στη χρηματοδότηση δύο μεγάλων οδικών έργων, του αυτοκινητόδρομου Ε65 και του Βόρειου Οδικού Άξονα της Κρήτης. Επιτρέψτε μου να πω ότι, επιτέλους, ο ΒΟΑΚ προχωρά!».

Όσον αφορά την πανδημία, θεωρείτε ότι το Πάσχα θα μπορέσουν οι πολίτες να πάνε στα χωριά τους;

«Όλοι έχουμε την επιθυμία να γιορτάσουμε το Πάσχα όπως αρμόζει στην παράδοσή μας. Νομίζω ότι τις επόμενες εβδομάδες θα έχουμε περισσότερα δεδομένα και με βάσεις τις εισηγήσεις των ειδικών θα ληφθούν και οι σχετικές αποφάσεις. Είμαι συγκρατημένα αισιόδοξος».

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»