Αυτοκίνητο

KIA iMT: Το έξυπνο «clutch-by-wire» χειροκίνητο κιβώτιο

Το κιβώτιο iMT της KIA καταργεί τον μηχανικό σύνδεσμο σε ένα χειροκίνητο κιβώτιο, αντικαθιστώντας τον με έναν πλήρως ηλεκτρονικό συμπλέκτη προς όφελος της οικονομίας καυσίμου και της μείωσης ρύπων

KIA_iMT_manual_clutch-by-wire-gearbox5

Τεχνολογία «shift-by-wire» έχουμε δει τα τελευταία χρόνια σε αρκετά αυτόματα (κυρίως). Η KIA, για πρώτη φορά συνδυάζει ένα χειροκίνητο κιβώτιο με υβριδική τεχνολογία 48V, για να εξοπλίσει αρκετά. Πρόκειται για καινοτομία στην υβριδική τεχνολογία 48V με μετάδοση «clutch-by-wire» που μειώνει τις εκπομπές CO2 κατά περίπου 3% σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης όταν συνδυάζεται φυσικά με ήπιο υβριδικό σύσατημα 48V. Το κιβώτιο ταχυτήτων επιτρέπει στον κινητήρα να απενεργοποιείται για μέγιστη εξοικονόμηση καυσίμου, ενώ διατηρείται η εξοικειωμένη λειτουργία και συμμετοχικότητα του οδηγού όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το iMT εξελίχθηκε στην Ευρώπη ως μέρος του προγράμματος εξηλεκτρισμού των κινητήρων και εφαρμόζεται στα υβριδικά σύνολα βενζίνης Smartstream και πετρελαίου EcoDynamics +

Η Kia Motors παρουσιάζει περισσότερες λεπτομέρειες για το νέο έξυπνο χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων (iMT), το οποίο έχει σχεδιαστεί για μια σειρά από υβριδικά εξηλεκτρισμένα μοντέλα (MHEVs) της Kia. Η τεχνολογία έχει σχεδιαστεί για τη βελτίωση της οικονομίας καυσίμου και τη μείωση των εκπομπών CO2 στα MHEV της Kia, διατηρώντας παράλληλα τη συμμετοχή του οδηγού όπως σε ένα συμβατικό χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων. Το iMT ενισχύει τον ηγετικό ρόλο της Kia στην εξέλιξη μιας ολοκληρωμένης σειράς εξηλεκτρισμένων κινητήρων.

Αντί για μηχανικό σύνδεσμο, ο συμπλέκτης του iMT λειτουργεί εξ ολοκλήρου ηλεκτρονικά και ενσωματώνεται στον εξηλεκτρισμένο κινητήρα 48V MHEV. Το iMT συνεργάζεται με τo υβριδικό σύστημα (MHSG) ώστε να απενεργοποιεί τον κινητήρα νωρίτερα από το σύστημα Idle Stop & Go πριν την ακινητοποίηση του αυτοκινήτου. Επίσης, υπό προϋποθέσεις το σύστημα απενεργοποιεί περιστασιακά τον κινητήρα σε ταχύτητες έως και 125 χλμ./ώρα και τον ενεργοποιεί εκ νέου όταν ο οδηγός πιέσει ξανά το πεντάλ του γκαζιού ή του συμπλέκτη. Σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης το σύστημα μπορεί να βελτιώσει τη συνολική κατανάλωση καυσίμου και να μειώσει τις εκπομπές CO2 περίπου κατά 3%.

Η επιλεγμένη σχέση παραμένει εμπλεκόμενη ακόμη και με τον κινητήρα προσωρινά απενεργοποιημένο. Ο κινητήρας επανεκκινείται άμεσα με την ίδια σχέση από το MHSG μόλις ο οδηγός πιέσει τα πεντάλ του φρένου ή του γκαζιού. Εάν ο οδηγός πιέσει το πεντάλ του συμπλέκτη για να αλλάξει σχέση ή εάν η ταχύτητα του αυτοκινήτου είναι πολύ χαμηλή για την εμπλεκόμενη σχέση, τότε η μετάδοση επανεκκινεί τον κινητήρα στο ουδέτερο (δηλ. με «ανοιχτό» τον συμπλέκτη).


Δείτε επίσης