Η κόπωση και η νύστα που νιώθετε κάποιες δύσκολες μέρες και κυρίως τις απογευματινές ώρες είναι κάτι που συμβαίνει στους περισσότερους στην καθημερινότητα. Μια βόλτα στο φαρμακείο της γειτονιάς σας θα σας πείσει για το πλήθος χαπιών, βιταμινών και βοτάνων που υπόσχονται ενέργεια στα ύψη!

Στην πραγματικότητα όμως δεν υπάρχουν σαφείς επιστημονικές αποδείξεις ότι για παράδειγμα το τζίνσενγκ, η γκουαράνα και το πικολινικό χρώμιο ανεβάζουν την ενέργεια. Για όσους από εσάς επιθυμείτε μια τέτοια εξέλιξη, υπάρχουν φυσικοί τρόποι σίγουρης αύξησης των επιπέδων της και είναι οι εξης:

Ελέγξτε το άγχος σας

Τα αυξημένα επίπεδα του στρες και τα συναισθήματα που αυτά μας προκαλούν απορροφούν μεγάλες ποσότητες ενέργειας. Η συζήτηση με ένα φίλο, ένας περίπατος στην γειτονιά ή μισή ώρα καθημερινής άσκησης μπορούν να βοηθήσουν στην α0ντιμετώπιση του και στην αύξηση της ενέργειας μας!

Περιορίστε τις υποχρεώσεις

Παρότι κάτι τέτοιο δεν είναι πάντα εφικτό, οφείλουμε να ιεραρχούμε τις υποχρεώσεις μας, τόσο στον επαγγελματικό όσο και στον προσωπικό τομέα. Ο αυξημένος φόρτος εργασίας και η πίεση που αυτός μας δημιουργεί είναι ο νούμερο ένα παράγοντας κόπωσης και κατά συνέπεια της μείωσης της ενέργειας μας.

Ασκηθείτε

Πέρα από την αύξηση της οξυγόνωσης των κυττάρων, η γυμναστική υπόσχεται ευεξία και αρμονία. Ας μην ξεχνάμε ότι στο τέλος μιας ημέρας που έχουμε γυμναστεί, ο ύπνος είναι ιδιαίτερα ήρεμος και ξεκούραστος πυροδοτώντας την ενέργεια το επόμενο πρωί.

Αποφύγετε το κάπνισμα

Μπορεί μέχρι τώρα να γνωρίζαμε τις αρνητικές συνέπειες του καπνίσματος στον οργανισμό, αυτό όμως που δεν έχει τονιστεί επαρκώς είναι ότι η νικοτίνη προκαλεί αϋπνία. Συνεπώς, η μέρα που ξεκινάει χωρίς να έχει εφοδιαστεί με έναν καλό ύπνο θα είναι εξίσου άτονη.

Κοιμηθείτε σωστά

Ο όρος «σωστός ύπνος» στην προκειμένη δεν υποδηλώνει την υπέρβαση ενός ολοκληρωμένου 8ωρου. Αφορά την μέγιστη δυνατή ξεκούραση κατά την διάρκειά του. Τα κλειστά φώτα και η καθαριότητα του χώρου είναι μεταξύ άλλων δύο βασικές προϋποθέσεις για την επιτυχία του.

Φάτε ισορροπημένα

Η ισορροπημένη διατροφή αναφέρεται σε μικρά και συχνά γεύματα από υγιεινά σνακ. Αυτά θα εφοδιάσουν τον εγκέφαλο με όλα τα απαραίτητα στοιχεία και θρεπτικά συστατικά που χρειάζεται για να αποδίδει τα μέγιστα.

Καταναλώστε καφέ

Παρότι σε άλλες περιπτώσεις συστήνεται η μείωση της πρόσληψης του καφέ, στην περίπτωση της ενέργειας η καφεΐνη μπορεί να βοηθήσει. Θα πρέπει βέβαια να καταναλώνεται με προσοχή αφού μετά από κάποια ώρα μπορεί να προκαλέσει αϋπνία.

Περιορίστε το αλκοόλ

Η ψυχική και σωματική ηρεμία που προσφέρει το αλκοόλ αποτελεί συνέπεια της μείωσης του ρυθμού μετάδοσης των μηνυμάτων μεταξύ των εγκεφαλικών κυττάρων. Η επιβράδυνση των μηνυμάτων αυτών μπορεί να επιφέρει το συναίσθημα της ατονίας που νιώθουμε.

Πιείτε νερό

Το πιο οικονομικό αγαθό είναι και αυτό με την μεγαλύτερη επίδραση στην ενέργειά μας. Το θαυματουργό νερό, πέρα από τα τόσα καλά που μας προσφέρει, συμβάλλει τα μέγιστα και στην αύξηση των επιπέδων της ενέργειας.

Πηγή: health.harvard.edu