Οι ΗΠΑ χτυπούν το Ιράν μετά την κατάρριψη αμερικανικού drone – Ηχούν σειρήνες στο Κουβέιτ
Ο στρατός του Κουβέιτ ανακοίνωσε το πρωί ότι αντιμετώπιζε μια «εχθρική επίθεση» με πυραύλους και drones
Νέες αμερικανικές επιθέσεις κατά ιρανικών θέσεων σημειώθηκαν μέσα στο Σαββατοκύριακο, ενώ οι διαπραγματεύσεις για τον τερματισμό του πολέμου μεταξύ ΗΠΑ και Ιράν συνεχίζονται πυρετωδώς.
Οι επιθέσεις των ΗΠΑ ήταν σε ιρανικά ραντάρ και σε σημεία διοίκησης και ελέγχου drones στο Γκορούκ και στο νησί Κεσμ του Ιράν το Σαββατοκύριακο, σύμφωνα με την Αμερικανική Διοίκηση για τη Μέση Ανατολή (Centcom), η οποία επισημαίνει ότι πρόκειται για επιδρομές αυτοάμυνας.
Όπως αναφέρεται κανένας Αμερικανός στρατιώτης δεν έχει τραυματιστεί, ενώ η ανακοίνωση κάνει λόγο για γρήγορη αντίδραση των ΗΠΑ.
Σύμφωνα με σχετική ανακοίνωση, «η Κεντρική Διοίκηση των ΗΠΑ (CENTCOM) πραγματοποίησε επιδρομές αυτοάμυνας σε ιρανικά ραντάρ και σε σημεία διοίκησης και ελέγχου μη επανδρωμένων αεροσκαφών στο Γκορούκ του Ιράν και στο νησί Κεσμ αυτό το Σαββατοκύριακο.
Οι επιθέσεις πραγματοποιήθηκαν το Σάββατο και την Κυριακή σε απάντηση σε επιθετικές ιρανικές ενέργειες που περιελάμβαναν την κατάρριψη ενός αμερικανικού drone MQ-1 που επιχειρούσε πάνω από διεθνή ύδατα. Τα αμερικανικά μαχητικά αεροσκάφη αντέδρασαν γρήγορα εξαλείφοντας την ιρανική αεράμυνα, έναν σταθμό ελέγχου εδάφους και δύο μη επανδρωμένα αεροσκάφη μονής κατεύθυνσης που αποτελούσαν σαφείς απειλές για πλοία που διέρχονται από περιφερειακά ύδατα.
Κανένα μέλος των Αμερικανικών ενόπλων δυνάμεων δεν τραυματίστηκε. Η CENTCOM θα συνεχίσει να προστατεύει τα περιουσιακά στοιχεία και τα συμφέροντα των ΗΠΑ σε απάντηση στην αδικαιολόγητη ιρανική επιθετικότητα κατά τη διάρκεια της συνεχιζόμενης εκεχειρίας».
Σειρήνες στο Κουβέιτ
Στο μεταξύ η αντιαεροπορική άμυνα του Κουβέιτ αναχαιτίζει σήμερα (01.06.2026) το πρωί επιθέσεις με πυραύλους και drones, ενώ σειρήνες αεράμυνας ήχησαν σε όλη τη χώρα, μετέδωσε το κρατικό πρακτορείο ειδήσεων KUNA, χωρίς να παράσχει περισσότερες λεπτομέρειες.
Ο στρατός του Κουβέιτ ανακοίνωσε το πρωί ότι αντιμετώπιζε μια «εχθρική επίθεση» με πυραύλους και drones, τη δεύτερη τέτοια επίθεση που σημειώνεται σε λιγότερο από μία εβδομάδα κατά της χώρας αυτής του Κόλπου.
«Όλοι οι ήχοι εκρήξεων είναι αποτέλεσμα των συστημάτων αντιαεροπορικής άμυνας που αναχαιτίζουν αυτές τις εχθρικές επιθέσεις», ανακοίνωσε ο στρατός με ανάρτηση στο X. Δεν διευκρίνισε την προέλευση της επίθεσης αυτής.
Την Πέμπτη, το Κουβέιτ ανέφερε μια παρόμοια επίθεση, την οποία αργότερα απέδωσε στο Ιράν, όπου οι Φρουροί της Επανάστασης είπαν ότι στόχευσαν μια αμερικανική βάση σε αντίποινα σε νέες αμερικανικές αεροπορικές επιδρομές στην ιρανική επικράτεια.
Προσθέστε το vradini.gr στις προτιμώμενες πηγές σας στη Google και δείτε περισσότερα άρθρα μας στις αναζητήσεις σας. Κάντε κλικ εδώ.