Στην ευαισθητοποίηση όλων των συνανθρώπων  αλλά και στην  αφύπνιση  του οικοσυστήματος  να εργαστεί διασφαλίζοντας την προσβασιμότητα των ατόμων με αναπηρία, εστίασε ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Κωτσόβολος, Dixons South-East Europe, Γιάννης Βασιλάκος, σε ειδική διαδικτυακή εκδήλωση.

«Ευελπιστούμε μέσα από αυτήν την πρωτοβουλία να αποτελέσουμε το παράδειγμα για ένα κόσμο που κάθε άνθρωπος θα έχει ίση πρόσβαση σε προϊόντα και υπηρεσίες τεχνολογίας που θα κάνουν τη ζωή του καλύτερη», είπε ο κ. Βασιλάκος.

Ο ίδιος , σημείωσε ότι «Μέσα από αυτό το ταξίδι, δίνεται και σε εμάς η ευκαιρία να δούμε τους εαυτούς μας κατάματα, να εξοικειωθούμε και να βελτιωθούμε, χωρίς να φοβόμαστε να αγγίξουμε ευαίσθητα θέματα, όπως αυτό της αναπηρίας.

Γνωρίζουμε πολύ καλά ότι το ταξίδι είναι μακρινό, ωστόσο κάνουμε ότι περνάει από το χέρι μας, ώστε να το κάνουμε όσο πιο σύντομα γίνεται επωφελές για όλους τους ανθρώπους που έχουν αναπηρίες.

Και δεσμευόμαστε ότι θα το κρατήσουμε ζωντανό, τόσο στον επιχειρησιακό μας σχεδιασμό, όσο και στην κουλτούρα της εταιρίας μας».

Ολοκληρώνοντας ο επικεφαλής της Κωτσόβολος,  διευκρίνισε πως ήδη 10 μαγαζιά βρίσκονται στη φάση της τελικής πιστοποίησης, ενώ σε άλλα 30 έχουν ξεκινήσει εργασίες.

Μάλιστα συμπλήρωσε πως  μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο θα έχουν γίνει παρεμβάσεις στο 90% του δικτύου της επιχείρησης, ανακοινώνοντας στο πλαίσιο αυτό και μετακομίσεις καταστημάτων, λέγοντας πως ήδη, αναζητούνται νέα κτίρια για τη μεταφορά του ήδη υφιστάμενου στο Παγκράτι και αυτό της Ξάνθης.

Καταλήγοντας  ο κ. Βασιλάκος ανακοίνωσε πως η αλυσίδα πλέον θα τοποθετήσει και ειδικά προϊόντα για άτομα με ειδικές ανάγκες, εξηγώντας ότι  η πρωτοβουλία περιλαμβάνει αλλαγές που θα διευκολύνουν την πλοήγηση  στα ψηφιακά μέσα της Κωτσόβολος με ειδικό μενού προσβασιμότητας για άτομα με αναπηρίες.

Ειδικότερα, δίδεται πλέον η δυνατότητα η ιστοσελίδα kotsovolos.gr να αλλάζει με βάση τις ανάγκες κάθε ατόμου με αναπηρία, από τη γραμματοσειρά και το μέγεθος των γραμμάτων ως το συνολικό στήσιμο της ιστοσελίδας αλλά και την υπηρεσία voice over.

Παρόντες στην ειδική  εκδήλωση, ήταν ο διευθύνων σύμβουλος της Microsoft Greece, Malta, Cyprus, Θεοδόσης Μιχαλόπουλος, ο  επικεφαλής Τμήματος Κινητής Τηλεφωνίας της Samsung Electronics Hellas Άρης Παρασκευόπουλος.

Επίσης,  ο  Apple Distinguished Educator Michael Pazinas, ο γενικός διευθυντής της ΕΛΕΠΑΠ Τάσος Μαριανός, και  ο πρόεδρος της MRB Δημήτρης Μαύρος.

Πιο αναλυτικά, η Κωτσόβολος αποτελεί το πρώτο λιανικό δίκτυο που αναλαμβάνει συντονισμένα και σε συνεργασία με σχετικούς φορείς αλλά και τεχνολογικές εταιρείες να βελτιώσει την πρόσβαση αυτών των ανθρώπων στην τεχνολογία, η οποία παίζει ολοένα και περισσότερο ρόλο στην ένταξη τους στην κοινωνία.

Σημειώνεται πως σε χώρες ακόμη και το μεσογειακού νότου υπάρχει σχετική νομοθεσία, που υπαγορεύει –πέρα από τις ράμπες- και την διαμόρφωση κατάλληλων δοκιμαστηρίων για ΑμεΑ, ενώ μεγάλες αλυσίδες δημιουργούν επίσης καταστήματα αποκλειστικά για την εξυπηρέτηση ανθρώπων με δυσκολία στην κίνηση ή την επικοινωνία.

Παράλληλα, η Κωτσόβολος μαζί με την ΕΛΕΠΑΠ, και τις Microsoft, Samsung και Apple έχει στόχο να κάνει την τεχνολογία προσβάσιμη αναλαμβάνοντας σειρά πρωτοβουλιών.

Αρχικά,  προχωρά στην αναβάθμιση των φυσικών καταστημάτων της αλυσίδας για να προσφέρουν ένα υψηλό επίπεδο προσβασιμότητας και εμπειρίας στους ανθρώπους με κινητικά προβλήματα.

Από τα πιο απλά στα πιο σύνθετα όπως να αλλάξουν οι πόρτες των ασανσέρ ή να αντικατασταθούν ολόκληρα συστήματα ανέλκυσης, να δημιουργηθούν μεγαλύτεροι διάδρομοι, να καταστούν ορατά τα πληροφοριακά ταμπελάκια στα προϊόντα κ.α.

Επιπλέον, η αλυσίδα εκπαιδεύει το προσωπικό της ώστε να εξυπηρετεί άτομα με αναπηρία, ενώ διεξάγει έρευνα για τις ανάγκες των ατόμων με αναπηρία σε συνεργασία με την MRB.