Βραβεύτηκαν από την  Lloyd’s, τα μεγαλύτερα επιτεύγματα που κατέγραψε μέσα στη χρονιά, η  ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα, με τη πανδημία του Covid -19, να έχει οδηγήσει  για πρώτη φορά το μεγάλο ραντεβού της ελληνικής ναυτιλίας να γίνει «ψηφιακό».

Φέτος, στη σκηνή των Lloyd’s List Greek Shipping Awards 2020 «ανέβηκαν», ορισμένοι από τα κορυφαίους  της ελληνικής ναυτιλίας :

Το βραβείο για το καλύτερο πλοίο της χρονιάς έλαβε ο όμιλος Γιάννη Αγγελικούση, καθώς ο μεγάλος ελληνικός ναυτιλιακός όμιλος, διακρίθηκε  με  το βραβείο για το  «excelerate sequoia».

Παραλαμβάνοντας  το βραβείο, η  κόρη του κ. Αγγελικούση και αντιπρόεδρος του ομίλου Μαρία Αγγελικούση(φωτό), είπε πως  πρόκειται για το πρώτο  ελληνόκτητο πλωτό τερματικό σταθμό υγροποιημένου αερίου (FSRU), ο οποίος όμως μπορεί να δραστηριοποιηθεί και ως LNG Carrier και κατασκευάστηκε με την τελευταία λέξη της τεχνολογίας σε όλα τα επίπεδα.

Το βραβείο για την «επόμενη γενιά» της ναυτιλίας, απονεμήθηκε στην ιδρύτρια  της BlueCycle  Σουζάνα Λασκαρίδη(φωτό), η οποία ασχολείται ενεργά με τον ναυτιλιακό όμιλο της οικογένειας Lavinia, αλλά έχει ενεργή συμμετοχή σε πολύ σημαντικά project για το περιβάλλον αλλά και για την εκπαίδευση.

Η BlueCycle  έχει στόχο τη δημιουργία πρώτης ύλης υψηλής ποιότητας, κατάλληλη για επανένταξη στη βιομηχανία, καθώς και την προώθηση μιας ολιστικής προσέγγισης για τα απορρίμματα τα οποία καταλήγουν στη θάλασσα.

Κατ αυτό τον τρόπο,  έχει συμβάλλει στη δημιουργία νέου κύκλου ζωής, με τον ελληνικό, θαλάσσιο βιότοπο, να  θωρακίζεται, ενώ  το Real Time Graduates που έχει δημιουργήσει, είναι μια καινοτόμος πρωτοβουλία σύνδεσης αποφοίτων με τη ναυτιλιακή αγορά.

Νωρίτερα, το βραβείο για την προσωπικότητα της χρονιάς απονεμήθηκε στην  Άννα Αγγελικούση της οποίας ο ναυτιλιακός όμιλος έχει αναπτυχθεί με πολύ γοργούς ρυθμούς τα τελευταία χρόνια, αφού εκτός από την παραδοσιακή παρουσία του στο ξηρό φορτίο, ο όμιλος ίδρυσε την Pantheon Tankers.

Παράλληλα, ο όμιλος  μπήκε και στα LNG Carriers παραλαμβάνοντας τα δύο πρώτα, και αναμένοντας ακόμα δύο μέσα στο 2021, ενώ το βραβείο, το  παρέλαβαν οι γιοι της, Φραγκίσκος και Αντώνης Κανελλάκης, οι οποίοι τόνισαν ότι είναι τιμή για την μητέρα τους και την οικογένειά τους η βράβευση.

Στη συνέχεια, μια πολύ σημαντική προσωπικότητα της ελληνικής ναυτιλίας βραβεύτηκε από τα   Lloyd’s List Greek Shipping Awards, καθώς ο  επικεφαλής της Eastern Mediterranean Αθανάσιος Μαρτίνος έλαβε το βραβείο «Life Time Achievement» για την συνολική του προσφορά στη ναυτιλία και στον κοινωνικό σύνολο.

Στην τοποθέτησή του, ο κ. Μαρτίνος, σημείωσε  ότι «το συγκεκριμένο βραβείο αφορά όλη την οικογένεια Μαρτίνου που έχει αυτή τη στιγμή πέντε ναυτιλιακές εταιρείες»,

και αφού ευχαρίστησε την μητέρα του Αθηνά (Νουνού) η οποία ίδρυσε τον ναυτιλιακό όμιλο, και την σύζυγό του Μαρίνα για την στήριξή της, επεσήμανε ότι «η μεγαλύτερη αλλαγή που είδε στην καριέρα του, ήταν η ένταξη της χώρας μας στην Ε.Ε».

Για να συμπληρώσει : «Και αυτό γιατί πάψαμε να είμαστε ο μεγαλύτερος στόλος στο κόσμο, σε μια μικρή χώρα 10 εκατ. κατοίκων και ενταχθήκαμε σε μια πολύ μεγαλύτερη οικονομία, στην οποία έχουμε περίπου το 54% του στόλου της».

Κατόπιν, ως καλύτερη εταιρεία δεξαμενοπλοίων της χρονιάς,  βραβεύτηκε η Oceanis Eco Tankers της οικογένειας Αλαφούζου και  το  βραβείο  παρέλαβε  ο  Γιάννης Αλαφούζος ο οποίος  υποστήριξε  ότι η εταιρεία του, της οποίας οι μετοχές διαπραγματεύονται στο χρηματιστήριο του Όσλο, έχει τον νεότερο στόλο δεξαμενοπλοίων, 17 στο σύνολο, έχοντας παραλάβει 10 νεότευκτα μέσα στα δυο τελευταία χρόνια.

Ταυτοχρόνως, επεσήμανε ότι η αγορά των τάνκερ είναι συναρπαστική αφού αντιμετωπίζει πάντα μεγάλες προκλήσεις, ενώ και το πλαίσιο λειτουργίας της είναι πολύ αυστηρό.

Ο επικεφαλής του ομίλουOnex Πάνος Ξενοκώστας παρέλαβε το βραβείο «Πειραιάς Διεθνές Ναυτιλιακό Κέντρο»,  για την προσπάθεια που κάνει να αναβιώσει την ναυπηγική και ναυπηγοεπισκευαστική βιομηχανία της χώρας.

Την αρχή έκανε με το Νεώριο Σύρου που ήταν κλειστό ενώ τώρα κάνει επισκευές σε 150 πλοία τον χρόνο. Ο ίδιος δήλωσε ότι «στην προσπάθεια αυτή  στην αρχή ήταν πέντε άτομα, που πίστεψαν στην επιτυχία ενός εγχειρήματος που άλλοι σε προηγούμενες προσπάθειες απέτυχαν».

Μάλιστα μίλησε  για τα επόμενα σχέδιά του, να αναλάβει τα ηνία στα ναυπηγεία Ελευσίνας και Σκαραμαγκά, καθώς  έχει συμφωνήσει με την αμερικανική κρατική αναπτυξιακή τράπεζα, για την χρηματοδότηση του project.

Η  Atlantic Bulk Carriers  της οικογένειας Κουμάνταρου, βραβεύτηκε ως καλύτερη dry company της χρονιάς,  διαδραματίζοντας  ένα πρωταγωνιστικό ρόλο στη ξηρό φορτίο, καθώς  διαθέτει ένα στόλο από 25 πλοία.

Μέσα στο 2020 παρέλαβε δύο panamax φορτηγά πλοία τα οποία ενέγραψε στο ελληνικό νηολόγιο, αφού είναι εταιρεία που στηρίζει την ελληνική σημαία ενώ ακολουθεί περιβαλλοντική στρατηγική.

Το κοινωφελές ίδρυμα Α.Κ. Λασκαρίδη βραβεύτηκε με το The Sustainability Award,  για το «Typhoon» μια ιδέα του  Αθανάσιου Λασκαρίδη, καθώς είναι το μοναδικό στη Μεσόγειο με αποστολή την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των δυσπρόσιτων ακτών από κάθε είδους απορρίμματα.

Κατά το χρονικό διάστημα 31/7/2019 – 31/7/2020 το πλήρωμα του πλοίου μαζί με ομάδες εθελοντών συνέλεξε 107.416 κιλά απορριμμάτων, πραγματοποιώντας επιχειρήσεις καθαρισμού σε 1.036 ελληνικές παραλίες.

Ως «Greek Shipping Newsmaker» ανακηρύχθηκε ο πρόεδρος της Ένωσης Εφοπλιστών Επιβατηγού Ναυτιλίας Μιχάλης Σακέλλης, ο οποίος  στάθηκε στα μεγάλα ζητήματα που ξεπέρασε με επιτυχία η ακτοπλοία μέσα στο 2020 (εξαιτίας της πανδημίας).

Ο κ. Σακέλλης,  έκρουσε τον κώδωνα του κινδύνου σημειώνοντας ότι το 2021μπορεί να είναι χειρότερο για τον κλάδο από ότι ήταν η φετινή χρονιά.

Το βραβείο για την χρηματοδότηση της ναυτιλίας 2020 έλαβε η Alpha Bank η οποία μέσα στο 2020 έδωσε νέα χρηματοδότηση ύψους 850 εκατ ευρώ φτάνοντας συνολικά τα 2,7 δισ. ευρώ το χαρτοφυλάκιό της στη ναυτιλία.

Ο όμιλος Attica αναδείχθηκε ως  η καλύτερη εταιρεία της επιβατηγού ναυτιλίας της χρονιάς, καθώς η μεγάλη  ακτοπλοϊκή εταιρεία της χώρας πέτυχε μέσα στη χρονιά να μεταφέρει εκατ. επιβάτες χωρίς πρόβλημα παρά την πανδημία.

Ειδικότερα, όπως ανέφερε και ο διευθύνων σύμβουλος  Σπύρος Πασχάλης «όλη η ελληνική ακτοπλοία πέτυχε να συνδέσει την ηπειρωτική χώρα με τα νησιά χωρίς ούτε ένα κρούσμα του κορονοίου», προσθέτοντας πως ο όμιλος προχώρησε επίσης στην εγκατάσταση scrubber σε πλοία της θυγατρικής της Blue Star Ferries.

Το τεχνικό βραβείο του έτους πήγε στην εταιρεία Psyctotherm, η οποία ασχολείται με την κατασκευή μονάδων ψύξης και κλιματισμού για τα πλοία, καθώς  έφτιαξε ένα νέο σύστημα το οποίο μειώνει πολύ την κατανάλωση ενέργειας στα πλοία.

Το Safety Award της χρονιάς έλαβε η Venlys Maritime η οποία εκπαιδεύει πληρώματα ώστε να έχουν καλύτερη ψυχική υγεία αλλά και «αντιδράσεις» μέσα στα πλοία, κάτι που σύμφωνα με την ναυτιλιακή κοινότητα αποδίδει καρπούς.

Ναυτικός της χρονιάς ανακηρύχθηκε ο πλοίαρχος του Ελευθέριος Βενιζέλος Απόστολος Αποστολάκης, ενώ  το Βραβείο Ναυτιλιακός Μεσίτης της Χρονιάς πήγε στηνSeaborne Shipbrokers, που αναζητά συνεχώς νέους τομείς δραστηριοποίησης.

Το βραβείο «Διεθνής Προσωπικότητα της Χρονιάς», έλαβε γενικός γραμματέας του Διεθνούς Ναυτιλιακού Επιμελητηρίου  Guy Plotten  για τις προσπάθειες που έχει κάνει να λυθεί το μεγαλύτερο σήμερα πρόβλημα για τον κλάδο μέσα στην πανδημία.

Να γίνεται δηλαδή χωρίς προβλήματα η αντικατάσταση των πληρωμάτων που είναι ακόμα και σήμερα εγκλωβισμένα στα πλοία και δεν μπορούν να επιστρέψουν στα σπίτια τους.

Το βραβείο για την Εκπαίδευση ή την Επιμόρφωση απονεμήθηκε στο Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, ενώ το  Big Data Award απονεμήθηκε στην METIS Cyberspace Technology.