Σε επιφυλακή βρίσκονται οι Αρχές ενόψει του αυστηρού lockdown που θα ξεκινήσει να εφαρμόζεται από την Πέμπτη, 12 Φεβρουαρίου, στην Αττική. Αυστηρούς ελέγχους και βαριά πρόστιμα περιλαμβάνει ο σχεδιασμός της ΕΛ.ΑΣ. από τις 12 Φεβρουαρίου και μέχρι τις 28 του ίδιου μήνα, οπότε και θα διαρκέσει το σκληρό lockdown στην Αττική. 

Στην είσοδο σχεδόν κάθε δήμου της Αττικής θα υπάρχουν μπλόκα με τους αστυνομικούς να κάνουν αυστηρούς ελέγχους τις μετακινήσεις των πολιτών από δήμο σε δήμο. Εκτος από τα σταθερά μπλόκα στα διόδια, όπου θα ελέγχονται οι λόγοι μετακίνησης εκτός νομού, περιπολικά αλλά και αστυνομικοί της ομάδας ΔΙ.ΑΣ. θα ελέγχουν τα sms στο 13033 που στέλνουν οι πολίτες για τις μετακινήσεις τους καθώς και τις βεβαιώσεις μετακίνησης των πολιτών.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες, θα γίνονται πιο αυστηροί έλεγχοι στις αιτίες των μετακινήσεων και θα γίνονται εντατικοί έλεγχοι για αυστηρή τήρηση της απαγόρευσης κυκλοφορίας από τις 21:00 έως τις 05:00 και απομάκρυνση πολιτών από πλατείες και δημόσιους χώρους.

Εξαιρετικά πιθανό είναι να δούμε να εφαρμόζονται και τα ενισχυμένα μπλόκα σε κεντρικούς οδικούς άξονες, τα οποία θα σταματούν τελείως την κυκλοφορία των οχημάτων, προκειμένου να ελέγχουν κάθε διερχόμενο όχημα. Σύμφωνα με τις μέχρι τώρα πληροφορίες από την ΕΛ.ΑΣ., το σχέδιο είναι να μπει «φρένο» στις άσκοπες μετακινήσεις. Και γι’ αυτό μερικά ακόμη από τα μέτρα της ΕΛ.ΑΣ. λόγω του lockdown στην Αττική είναι τα εξής: 

  • Έχουν συγκροτηθεί ειδικά συνεργεία ελέγχου από κάθε διεύθυνση Αστυνομίας αποκλειστικά για τον έλεγχο τήρησης μέτρων covid-19 τόσο αυτοτελώς αλλά και σε συνεργασία με τους άλλους φορείς (Λιμενικό κ.λπ). 
  • Στο δρόμο κατά περίπτωση βρίσκονται και οι ίδιοι οι Γενικοί Περιφερειακοί Αστυνομικοί Διευθυντές και οι Αστυνομικοί Διευθυντές της χώρας και επιτηρούν τα μέτρα.
  • Συνεχίζονται τα ειδικά ηχητικά μηνύματα από περιπολικά για την ενημέρωση ότι δεν επιτρέπεται η κυκλοφορία τις βραδινές ώρες.
  • Οι έλεγχοι της ΕΛ.ΑΣ επικεντρώνονται σε διόδια, εισόδους και εξόδους των πόλεων, σε κομβικά σημεία του οδικού δικτύου, στους σταθμούς υπεραστικών λεωφορείων (ΚΤΕΛ) και σε χώρους που μπορεί να υπάρχει συγχρωτισμός όπως πλατείες.