Αυτοκίνητο

Mazda Motor: 100 χρόνια ενάντια στη συμβατικότητα

Έναν αιώνα ζωής συμπληρώνει η ιαπωνική εταιρία

Mazda 3_Skyactiv-X 05 11 19

Του Γιάννη Χαλκιαδάκη

Την επέτειο των 100 χρόνων της, γιορτάζει φέτος η Mazda και με αυτή την αφορμή εγκαινιάζεται μία χρονιά εκδηλώσεων, όπως το Σαλόνι Αυτοκινήτου της Γενεύης.

Μάλιστα
κατά τη διάρκεια της φετινής Γενεύης
η εταιρεία θα θυμίζει το παρελθόν της και θα ατενίζει το μέλλον,
παρουσιάζοντας τα μελλοντικά της σχέδια.

Πιο
αναλυτικά, από το 1920 η Mazda οδηγήθηκε
από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων
στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού, με αποτελέσματα που οι άλλοι
τα θεωρούσαν ανέφικτα.

Σε
όλη αυτή τη διαδρομή, η μάρκα κατέγραψε
σημαντικές διακρίσεις, καθώς ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans
το 1991.

Παρουσίασε
το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής
παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller : το διθέσιο roadster Mazda
MX-5, με πάνω από ένα εκατ. πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989.

Είναι
η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις
τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα
Skyactiv-X.

Σημειώνεται
πως 100 χρόνια πριν ήταν ένας κατασκευαστής φελλών στη Hiroshima, μέχρι τη
στιγμή που ένας βιομήχανος, ο Jujiro Matsuda, ανέλαβε τα ηνία της Toyo Cork
Kogyo Co. Ltd και το 1921 την μετέτρεψε πρώτα σε κατασκευαστή εργαλειομηχανών,
και στη συνέχεια σε κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Το
πρώτο μοντέλο ήταν ένα τρίκυκλο – το Mazda-Go – που ξεκίνησε να πωλείται το
1931 και το μοντέλο αυτό αποδείχθηκε ιδιαίτερα δημοφιλές, καθώς δεχόταν
συνεχείς βελτιώσεις.

Παραδείγματος
χάριν, το 1938 με το πρωτοποριακό
κιβώτιο τεσσάρων ταχυτήτων, πέτυχε την κατά 20% μείωση της κατανάλωσής του.

Μετά
τον Β’ Παγκόσμιο Πόλεμο, το εργοστάσιο των φορτηγών ξεκίνησε και πάλι να
λειτουργεί, λίγους μήνες μετά τη ρίψη της ατομική βόμβας στη Hiroshima.

Παράλληλα,
τα επαγγελματικά οχήματα εξακολούθησαν να αποτελούν προτεραιότητα της εταιρείας
μετά τον πόλεμο και το πρώτο επιβατικό που ήταν το Mazda R360, παρουσιάστηκε το
1960.

Το
αυτοκίνητο αυτό ήταν μεγάλη επιτυχία στην κατηγορία των «kei-cars» στην
Ιαπωνία, και άνοιξε το δρόμο στις μετέπειτα επιτυχημένες σειρές των αυτοκινήτων
της Mazda που βλέπουμε μέχρι και σήμερα.

Κατόπιν
το 1961, επιτυγχάνοντας το ακατόρθωτο ,
η εταιρεία υπέγραψε μία συμφωνία με τη Γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία
NSU παίρνοντας τα δικαιώματα εξέλιξης και παραγωγής του νέου μικρού και ελαφρού
περιστροφικού κινητήρα Wankel.

Η
συνέχεια είναι λίγο πολύ γνωστή: οι Ιάπωνες μηχανικοί κατόρθωσαν αυτό που όλοι
οι άλλοι θεωρούσαν ακατόρθωτο.

Δείτε επίσης