Συνεχίζονται τα έργα που αφορούν στον «Μεγάλο Περίπατο», καθώς χθες (27 Ιουνίου) το βράδυ άρχισαν οι πρώτες καίριες παρεμβάσεις στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος. Ο δρόμος αλλάζει μορφή, με τις μπουλντόζες και τα συνεργεία του Δήμου να βρίσκονται και σήμερα στο κέντρο της Αθήνας.

Τα έργα στην πλατεία Συντάγματος άρχισαν λίγα λεπτά μετά από τις 22:00 το βράδυ, χωρίς μεγάλη ταλαιπωρία για τους οδηγούς και τα οχήματα. Η Τροχαία ήταν σε πλήρη ετοιμότητα, ενώ ρύθμιζε με αποτελεσματικότητα την κυκλοφορία.

Αναφορικά με τις παρεμβάσεις του Δήμου Αθηναίων στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, γίνονται στο οδικό τμήμα που συνδέει την οδό Σταδίου με την οδό Φιλελλήνων.

Κάπως έτσι, αποδίδονται στους πεζούς δύο επιπλέον λωρίδες. Να σημειωθεί ότι πρόβλεψη για τη συνέχιση της ειδικής λωρίδας για ποδηλάτες δεν υπάρχει στο εν λόγω οδικό τμήμα.


Λόγω της παρέμβασης στην κάτω πλευρά της πλατείας Συντάγματος, στο εξής θα απομείνουν τρεις λωρίδες ελεύθερης κυκλοφορίας για όλα τα οχήματα και μία λωρίδα αποκλειστικά για τα λεωφορεία.

Η συνηθισμένη πιάτσα ταξί από την Καραγιώργη Σερβίας έως τη Μητροπόλεως καταργείται. Επί του παρόντος, από το συγκεκριμένο τμήμα του δρόμου θα μπορούν να διέρχονται και να κάνουν στάση για επιβίβαση/αποβίβαση τα Μέσα Μεταφοράς και τα ταξί.

Προκειμένου να αποφευχθεί η ταλαιπωρία, όσον αφορά στη μετακίνηση, ο Δήμος Αθήνας προειδοποιεί και συνιστά εναλλακτικές λύσεις αντί της διάσχισης του κέντρου.

Αρχικά, ο Δήμος Αθηναίων διαβεβαιώνει ότι «με αυτές τις ρυθμίσεις στο Σύνταγμα η κυκλοφοριακή λειτουργία δεν μεταβάλλεται, ενώ διασφαλίζεται η ροή των οχημάτων που εισέρχονται από τις οδούς Σταδίου και Βασ. Γεωργίου Α’, προς την οδό Φιλελλήνων, με δυνατότητα δεξιάς στροφής προς την οδό Μητροπόλεως και αριστερής στροφής προς την οδό Όθωνος, όπως ακριβώς και σήμερα.

Οι νέες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις, στην κάτω πλευρά της Πλατείας Συντάγματος, εκτός από την απόδοση σημαντικού χώρου στους πεζούς, θα διευκολύνουν επίσης την διέλευση από την οδό Ερμού προς το κέντρο της πλατείας, αφού η διάβαση των πεζών θα έχει μικρότερο μήκος. Για την αποφυγή των καθυστερήσεων που ενδέχεται να προκληθούν τις πρώτες ημέρες των αλλαγών, οι συγκοινωνιολόγοι προτείνουν εναλλακτικές διαδρομές που θα διευκολύνουν την μετακίνηση των οδηγών:

Από βορειοδυτικές περιοχές και Ομόνοια, Πατήσια, Κυψέλη

-Μέσω Ακαδημίας
-Μέσω Πειραιώς – Χαμοστέρνας – Καλλιρόης
-Μέσω λεωφόρου Αλεξάνδρας
Οι κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του Μεγάλου Περιπάτου της Αθήνας στοχεύουν στη μείωση της διερχόμενης κυκλοφορίας από το κέντρο της Αθήνας (οχήματα που τόσο η προέλευση όσο και ο προορισμός τους δεν έχουν σχέση με το κέντρο) και για το λόγο αυτό προτείνεται η κίνηση σε περιφερειακούς του κέντρου άξονες.

Προτείνονται εναλλακτικά μέσα και συνδυασμοί μετακινήσεων:

Για την είσοδο στο κέντρο από τα προάστια προτείνεται και η μετεπιβίβαση, τηρώντας όλους τους προβλεπόμενους κανόνες υγιεινής, στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς, στις παρυφές των κεντρικών περιοχών, όπως στο μετρό (π.χ. στον μεγάλο υπόγειο χώρο στάθμευσης στο μετρό Συγγρού-Φιξ) και στα λεωφορεία και τρόλεϊ.
Για τις κοντινές μετακινήσεις στο κέντρο προτείνεται, όπου είναι δυνατόν, το περπάτημα και το ποδήλατο.
Όλα τα στοιχεία δείχνουν ότι οι ώρες κυκλοφοριακής αιχμής στο κέντρο είναι 8:30-10:00 το πρωί και 2:00-4:00 το απόγευμα.

Στην παρούσα φάση σταδιακής εφαρμογής των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων του Μεγάλου Περιπάτου δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα η αποκλειστική χρήση των ΜΜΜ στις νέες λωρίδες κυκλοφορίας τους, που διαμορφώνονται στο κέντρο της πόλης έπειτα από πολλά χρόνια (Πανεπιστημίου, Ακαδημίας, Βασιλίσσης Σοφίας, Φιλελλήνων και στο κάτω μέρος της πλατείας Συντάγματος). Οι λεωφορειολωρίδες θα ενεργοποιηθούν σύντομα, όταν η κυκλοφορία προσαρμοστεί στις νέες ρυθμίσεις, ταυτόχρονα με τη λειτουργία αρκετών νέων οργανωμένων χώρων και θέσεων αναμονής ταξί».