Από το πρώτο «Joy Machine» πίσω στο 1998, και αργότερα στη δεύτερη γενιά του 2013, το Honda HR-V αποτελούσε πάντοτε ένα εξαιρετικό μίγμα ξεχωριστής σχεδίασης, αποδοτικότητας, λειτουργικότητας, πρακτικότητας και ευρυχωρίας, σε ένα αξιόπιστο σύνολο που άφηνε πάντοτε το δικό του στίγμα στα compact crossover.

Η τρίτη γενιά του B-SUV της Honda, ήρθε να ενισχύσει όλα αυτά τα χαρακτηριστικά και να εκφράσει με τον καλύτερο τρόπο τη φιλοσοφία «Man-Maximum, Machine-Minimum» (M/M), σύμφωνα με την οποία, σκοπός της τεχνολογίας και της σχεδίασης είναι να εξυπηρετούν τις ανάγκες του οδηγού και των επιβατών.

Σε μια εποχή, μάλιστα, που ο εξηλεκτρισμός αποτελεί την κυρίαρχη τάση, το νέο HR-V e:HEV αποτελεί ένα από τα τελευταία βήματα στη δέσμευση της μάρκας να εξηλεκτρίσει όλα τα ευρωπαϊκά mainstream μοντέλα της μέχρι το 2022.

Πιο ευρύχωρο με «καθαρές» γραμμές

Μίνιμαλ σχεδίαση με ρέουσες και «καθαρές» γραμμές, αλλά και coupe επιρροές στο τελείωμα της οροφής που συνεχίζει προς το έντονα κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ, το νέο HR-V αποπνέει μία premium αύρα που συνδυάζεται με συμπαγείς διαστάσεις και εξαιρετική ευρυχωρία.

Η απόσταση από το έδαφος έχει αυξηθεί κατά 10 mm, μειώθηκε το ύψος οροφής κατά 20 mm συγκριτικά με το προηγούμενο και παρότι οι συνολικές διαστάσεις είναι παρόμοιες, το νέο HR-V προσφέρει περισσότερο χώρο για τα πόδια και τους ώμους.

Εκτός από την αύξηση του χώρου των ποδιών πίσω κατά 35 mm, υπάρχει μία πρόσθετη κλίση δύο μοιρών συγκριτικά με την προηγούμενη γενιά HR-V, που είναι αποτέλεσμα της κεντρικής διάταξης του ρεζερβουάρ της Honda και της έξυπνης τοποθέτησης των υβριδικών εξαρτημάτων.

Στην λειτουργικότητα και ευελιξία του εσωτερικού συμβάλουν και τα πίσω καθίσματα Magic Seat, που επιτρέπου πλήρη αναδίπλωση προς τα κάτω ή προς τα πάνω.

Η ευκολία πρόσβασης στον μεγάλο χώρο αποσκευών αυξάνεται με μια «hands-free» λειτουργία (Power Tailgate Walk Away Close) που διαθέτει λειτουργία εγγύτητας έξυπνου κλειδιού και ανιχνεύει πότε το κλειδί απομακρύνεται από το όχημα για να ξεκινήσει αυτόματα το κλείσιμο της πίσω πόρτας.

«Man-Maximum, Machine-Minimum»

Στο ποιοτικό και προσεγμένο στη λεπτομέρεια εσωτερικό, ξεχωρίζει η διαισθητική οθόνη αφής 9” για το infotainment με την απλοποιημένη και πλήρως προσαρμοζόμενη διάταξη μενού, ενώ η διεπαφή ανθρώπου-μηχανής (HMI) έχει βελτιωθεί σημαντικά.

Η θέση οδήγησης είναι κατά 10 mm ψηλότερα τοποθετημένη και η σχεδίαση των παραθύρων είναι προσεγμένη ώστε το εσωτερικό να είναι πιο ευήλιο και να παρέχεται καλύτερη ορατότητα περιμετρικά.

Εκτός από τη δυνατότητα ασύρματης φόρτισης, τις πολλαπλές θύρες USB, τις εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας με δυνατότητα mirroring μέσω Apple CarPlay (Bluetooth, WiFi ή καλώδιο) και Android Auto (μέσω καλωδίου), στο μενού συμπεριλαμβάνεται η αναβάθμιση και λήψη apps μέσω ασύρματων ενημερώσεων SOTA (Over-the-air software), αλλά και το premium ηχοσύστημα με ξεχωριστό ενισχυτή. Δεν λείπει φυσικά και ο παραμετροποιήσιμος ψηφιακός πίνακας οργάνων 7”. 

Στην αίσθηση ευρυχωρίας συμβάλλει και το μοναδικό «Air Diffusion System» (Σύστημα Διάχυσης Αέρα) με αεραγωγούς σχήματος L.

Δύο ηλεκτροκινητήρες και εξελιγμένο Honda SENSING

Στην καρδιά της υβριδικής τεχνολογία e:HEV της Honda, βρίσκονται δύο συμπαγείς ηλεκτροκινητήρες συνδεδεμένοι με έναν βενζινοκινητήρα i-VTEC 1.5, με το σύστημα να προσφέρει μέγιστη ισχύ 96 kW (131 PS) και μέγιστη ροπή 253 Nm.

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει ανάμεσα σε τρία «drive modes» (Sport, Normal και Econ), ενώ το πρόσθετο drive mode B μέσω του επιλογέα σχέσεων συμβάλλει στην ισχυρότερη αναγεννητική πέδηση και σε μία πιο «ηλεκτρική» οδηγική εμπειρία.

Το επίπεδο ανάκτησης ενέργειας και η επιβράδυνση προσαρμόζονται μέσω του Deceleration Selector πίσω από το τιμόνι.

Υπό την ομπρέλα του Honda SENSING για πρώτη φορά, το νέο HR-V είναι εξοπλισμένο σαν… αστακός από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού, γεγονός που το καθιστά ημι-αυτόνομο οδηγικά.

Το Honda SENSING έχει αναβαθμιστεί για το νέο HR-V, συμπεριλαμβανομένης της χρήσης μιας νέας, ευρυγώνιας, μονοεστιακής, εμπρός κάμερας υψηλής ανάλυσης και εγκεφάλου υψηλής υπολογιστικής ισχύος.

Το σύστημα είναι πολύ καλύτερο από τον προηγούμενο συνδυασμό κάμερας και αισθητήρα ραντάρ.

Επίσης περιλαμβάνει βελτιωμένη νυχτερινή λειτουργία των Pedestrian Collision Mitigation Steering System και Collision Mitigation Brake System (CMBS), που πλέον ανιχνεύουν επερχόμενα οχήματα, ποδήλατα και μοτοσικλέτες, ώστε να ενεργοποιήσουν τα φρένα.

Η νέα τεχνολογία Adaptive Cruise Control (ACC) που δίνει το «παρών» στο νέο HR-V βελτιώνει την ασφάλεια κατά την αλλαγή λωρίδων και τις προσπεράσεις.

Φίλτρο κατά του SARS CoV-2 από τη Honda

Η γωνία διεύθυνσης και η πλευρική επιτάχυνση αξιολογούνται σε συνδυασμό με τις βελτιωμένες εικόνες από την κάμερα ώστε το όχημα να επιταχύνει νωρίτερα κατά τους ελιγμούς αυτούς.

 H αλλαγή λωρίδας για λόγους προσπέρασης γίνεται πλέον πιο ομαλά και με μεγαλύτερη ασφάλεια.

 Το ACC προσφέρει επίσης λειτουργία παρακολούθησης σε χαμηλές ταχύτητες και έλεγχο πέδησης σε κατηφόρα ώστε να διατηρείται η επιλεγμένη ταχύτητα.

Ένα σύστημα Blind Spot Information διατίθεται τώρα με το νέο HR-V. Αυτό χρησιμοποιεί τεχνολογία ραντάρ για την ανίχνευση οχημάτων στο τυφλό σημείο του οδηγού, τον οποίο  και προειδοποιεί μέσω ενός συμβόλου στον αντίστοιχο εξωτερικό καθρέπτη.

Η απόσταση ανίχνευσης έχει βελτιωθεί από 3m σε 25m για μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση του οδηγού.

Το Cross Traffic Monitor (Σύστημα Παρακολούθησης Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας) έχει επίσης αναβαθμιστεί με πίσω πλευρικούς αισθητήρες ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό όταν πλησιάζουν οχήματα από αριστερά ή δεξιά όταν κινείται με όπισθεν.

Το σύστημα εκδίδει μία ηχητική και οπτική προειδοποίηση.

Το Hill Descent Control (Σύστημα Ελέγχου Καθόδου), που διατίθεται για πρώτη φορά με το HR-V, λειτουργεί ήδη από την ταχύτητα των 3 km/h.

Η τεχνολογία αυτή επιτρέπει καλύτερο και πιο ομαλό έλεγχο σε επιφάνειες με χαμηλό συντελεστή τριβής και απότομες κατηφόρες, αυξάνοντας την αυτοπεποίθηση του οδηγού σε μεγαλύτερο εύρος συνθηκών – από οδήγηση σε ολισθηρές ράμπες υπαίθριων πάρκινγκ αυτοκινήτων μέχρι διαχείριση χιονισμένων δρόμων με απότομη κλίση.

Το νέο HR-V e:HEV θα διατίθεται στην Ευρώπη στα τέλη του 2021, όποτε και το αναμένουμε και στην Ελλάδα.