Η μεγάλη κληρονομιά της Citroën στα μικρομεσαία, μας πηγαίνει σχεδόν έναν αιώνα πίσω στην Type C4 του 1928. Και μέσα από αντισυμβατικές δημιουργίες, φτάσαμε στη σημερινή δέκατη γενιά του σήμερα. Η πορεία της σύγχρονης εξέλιξης, έμοιαζε προδιαγεγραμμένη από το 2014, όταν το C4 Cactus ταρακούνησε για τα καλά τα νερά της κατηγορία C με μία εντελώς «outside the box» εμφάνιση (εντός και εκτός), που σε έκανε σε μεγάλο βαθμό να νιώθεις ότι κάποιο πρωτότυπο βγήκε στο… δρόμο.

Με το C4 hatchback να αποτελεί εδώ και αρκετό καιρό παρελθόν, και το Cactus να παραδίδει τη σκυτάλη στην ολοκαίνουρια γενιά C4, η Citroen επανέρχεται στα μικρομεσαία διατηρώντας στο ακέραιο την αντισυμβατική παράδοση. Δυναμική fastback σιλουέτα, αυξημένη απόσταση από το έδαφος (156 mm), κοντοί πρόβολοι, ψηλό καπό και προστατευτικά περιμετρικά, συνθέτουν ένα όχημα που ισορροπεί μεταξύ κλασικών hatch και SUV. Οι εξωτερικές διαστάσεις (μήκος 4.360 mm, πλάτος 1.800 mm, ύψος 1.525 mm) το καθιστούν αρκετά ευέλικτο, ενώ το μεγάλο μεταξόνιο των 2.670 mm, εγγυάται ένα ευρύχωρο εσωτερικό για επιβάτες και αποσκευές (380-1.250 λίτρα).

Διατηρώντας την αντισυμβατική παράδοση

Tα διπλά φώτα LED σχήματος «V» εμπρός και πίσω, το έντονα σμιλευμένο αμάξωμα, τα «Airbumps» στο προφίλ, η γραμμή των παραθύρων που παραπέμπουν σε GS, η αεροτομή που χωρίζει σε δύο μέρη το πίσω παρμπρίζ και ο διαχύτης, είναι μερικά από τα στοιχεία που κάνουν τη νέα C4 να ξεχωρίζει. Η ξεχωριστή ταυτότητα συνεχίζεται και στο εσωτερικό. Η κεντρική οθόνη αφής 10″  για το infotainment (με όλες τις τεχνολογίες συνδεσιμότητας), ο ψηφιακός πίνακας οργάνων, το τιμόνι με το επίπεδο επάνω και κάτω μέρος, τα ποιοτικά υλικά, τα φυσικά χειριστήρια για τον κλιματισμό, οι χρωματικές… πινελιές, ο ambient φωτισμός και το έγχρωμο head-up display ανήκουν στα highlights, όπως και η πανέξυπνη συρόμενη βάση για tablet ή smartphone μπροστά από το συνοδηγό. Δεν λείπουν, βεβαίως, οι φωνητικές εντολές και το σύστημα πλοήγησης, ενώ ο εξοπλισμός περιλαμβάνει μέχρι και θερμαινόμενο παρμπρίζ, τιμόνι και καθίσματα (εμπρός και πίσω), αλλά και διζωνικό κλιματισμό με επιπλέον αεραγωγούς πίσω.

Η άνεση αποτελεί μεγάλη προτεραιότητα για τη Citroen, και σύμφωνα με τη γαλλική φίρμα, το νέο C4 θα αποτελεί σημείο αναφοράς σε αυτόν τον τομέα στην κατηγορία, τόσο χάρη στην ανάρτηση με Progressive Hydraulic Cushions (υδραυλικά στοπ αντί των κλασικών), όσο και στα καθίσματα Advanced Comfort, αλλά και στην προσεγμένη ηχομόνωση. Η ψηλότερη θέση οδήγησης και ο μεγαλύτερος χώρος για τα γόνατα στην κατηγορία συμβάλλουν στην άνεση, ενώ προσοχή έχει δοθεί και στην πρακτικότητα με 16 θήκες για μικροαντικείμενα συνολικής χωρητικότητας 39 λίτρων (και θέση για ασύρματη φόρτιση smartphone). Καμία έκπτωση δεν έχει γίνει ούτε στα συστήματα ασφάλειας και υποβοήθησης οδηγού με 20 συστήματα που προσφέρουν εμπειρία ημιαυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2.

Και σε αμιγώς ηλεκτρική ë-C4

Μεγάλη έμφαση στην παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα της νέας C4, δόθηκε στην αμιγώς ηλεκτρική έκδοση ë-C4 που θα είναι διαθέσιμη από το λανσάρισμα προς το τέλος του 2020. Με ηλεκτροκινητήρα 136 ίππων και 260 Nm μέγιστης ροπής, η ë-C4 πραγματοποιεί το 0-100 km/h σε 9,7″ με την τελική ταχύτητα να είναι ηλεκτρονικά περιορισμένη στα 150 km/h. Η μπαταρία ιόντων λιθίου είναι χωρητικότητας 50 kWh και χαρίζει μια πολύ μεγάλη αυτονομία 350 km (WLTP). Με ταχυφορτιστή (100 kW), το 80% της ενέργειάς της μπορεί να ανακτηθεί σε μόλις 30 λεπτά ενώ, μία πλήρης φόρτιση ολοκληρώνεται σε 5-7,5 ώρες μέσω wallbox και σε 15-24 ώρες μέσω οικιακής πρίζας.

Φυσικά, θα υπάρχουν και οι συμβατικές εκδόσεις κινητήρες βενζίνης PureTech (1.2 με ισχύ 100, 130 και 155 PS) και δύο diesel BlueHDi (1.5 με 110 και 130 PS). Ο συνδυασμός θα γίνεται είτε με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων, είτε με αυτόματο 8άρι διπλού συμπλέκτη EAT8.

Προς το τέλος του 2020 θα δούμε τη νέα Citroen C4 στις εκθέσεις, ενώ οι παραγγελίες θα ξεκινήσουν από το φθινόπωρο, οπότε και θα ξέρουμε και τις τιμές του μεγάλου «comeback» της Citroen στα μικρομεσαία, με μία πραγματικά διαφορετική δημιουργία που δίνει και πάλι έμφαση στην αντισυμβατική παράδοσή της.