Οι πρώτες ενδείξεις για το μικρό της Hyundai είναι ενθαρρυντικές, εφόσον πλησιάζει περισσότερο από ποτέ τα supermini. Σε όλα…

Με τις συνεχώς αυστηρότερες νόρμες των ρύπων να ωθούν τους κατασκευαστές στην επένδυση πολλών εκατομμυρίων για την εξέλιξη ενός νέου μοντέλου, ούτως ώστε να είναι συμβατό με αυτές, οι περισσότερες εταιρίες τείνουν να αποχωρήσουν από την κατηγορία Α, στην οποία τα περιθώρια κέρδους είναι μικρά. Η Hyundai, όχι μόνο επιμένει στη μικρότερη κατηγορία, αλλά θέλει με το i10, ένα ήδη πολύ επιτυχημένο μοντέλο (στην Ελλάδα κατέχει ένα μερίδιο της τάξης του 20% στην κατηγορία του), να αποτελέσει τον ηγέτη στο segment.

Επειδή, πρώτα απ’ όλα είναι η εμφάνιση, το νέο i10 είναι μεγαλύτερο σε μήκος (+5 mm στα 3.670) και πλάτος (+20 mm στα 1.680), έχασε 20 mm από το ύψος του προκατόχου (στα 1.480 mm) και πρόσθεσε 40 ολόκληρα χιλιοστά στο μεταξόνιο (στα 2.425 mm), με το χώρο αποσκευών (252 λίτρα) να διαθέτει 29 mm χαμηλότερο κατώφλι για ευκολότερη φόρτωση. Το αποτέλεσμα είναι πιο δυναμικό και trendy από ποτέ, με το μίνι της Hyundai να μοιάζει από κοντά περισσότερο με υλοποίηση στην κατηγορία των supermini (όσοι το είδαν από κοντά, στο εντυπωσιακό περίπτερο της Hyundai στην «Αυτοκίνηση 2019», θα διαπίστωσαν καλύτερα αυτήν την αίσθηση).

«Ακροβατεί ανάμεσα στην Α και Β», όπως πολύ σωστά παρατήρησε ο Γενικός Διευθυντής της Hyundai-KIA Ανδρέας Χριστοφορίδης στην «avant-premier» του νέου i10 στους δημοσιογράφους, στο εντυπωσιακό Sofitel στο αεροδρόμιο. Δεν είναι, όμως, μόνο η εξωτερική εμφάνιση του αμαξώματος, που προσφέρεται σε 10 διαφορετικά χρώματα, με μαύρη ή κόκκινη οροφή (συνολικά 22 χρωματικοί συνδυασμοί), που δίνει αυτή την αίσθηση. Στο ευχάριστο, καλοσχεδιασμένο και ποιοτικό εσωτερικό, κυριαρχεί η νέα έγχρωμη οθόνη αφής 8’’ (η μεγαλύτερη της κατηγορίας) για το infotainment με τις εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας (με Apple CarPlay και Android Auto).

Από αυτόματο κλιματισμό, κάμερα οπισθοπορείας και σύστημα εισόδου και εκκίνησης χωρίς κλειδί, μέχρι δυνατότητα ασύρματης φόρτισης κινητού και προηγμένα συστήματα ασφάλεια και υποβοήθησης του οδηγού (Automatic Emergency Braking, Lane Keep Assist, Forward Collision-Avoidance Assistance, Intelligent Speed Limit Warning, High Beam Assist, Driver Attention Warning…) υπό την ομπρέλα του SmartSense S-10 (που θα αποτελεί μέρος του βασικού εξοπλισμού στην Ελλάδα), όλα υποδηλώνουν ότι το νέο i10 μεγάλωσε για τα καλά! Και οι χώροι για τους επιβάτες; Απλά κορυφαίοι για τα δεδομένα της κατηγορίας.

Κάτω από το καπό, τα δύο αλουμινένια μηχανικά σύνολα βενζίνης που αρχικά θα διατίθεται το νέο i10, διαθέτουν καδένα μετάδοσης χρονισμού και εργοστασιακή εγγύηση πέντε ετών. Με τις νέες τεχνολογίες SmartStream, επιτυγχάνεται μεγαλύτερη οικονομία καυσίμου και μείωση εκπομπών ρύπων περίπου κατά 15% με μηχανικό κιβώτιο και πάνω από 20% με το νέο αυτόματο κιβώτιο 5 σχέσεων. Ο βασικός 3κύλινδρος χιλιάρης, αποδίδει 67 ίππους και 96 Nm μέγιστης ροπής, ενώ τα αντίστοιχα νούμερα για τον 4κύλινδρο του 1,2 λίτρου, είναι 84 ίπποι και 118 Nm. Στη μείωση των ρύπων και της κατανάλωσης, συμβάλει και το στάνταρντ σύστημα Start & Stop, ενώ από το επόμενο καλοκαίρι αναμένεται και η έκδοση N Line, με 3κύλινδρο υπερτροφοδοτούμενο κινητήρα ενός λίτρου και απόδοση 100 ίππων. Στη χώρα μας, το ολοκαίνουριο i10 θα διατίθεται από τον Ιανουάριο του 2020 σε τέσσερις εκδόσεις εξοπλισμού (Fresh, Style, Premium, DIstinctive), με τις τιμές να ξεκινάνε από τα 11.190 ευρώ για το 3κύλινδρο και από τα 11.750 για το 4κύλινδρο, με την επιπλέον επιβάρυνση για το αυτόματο κιβώτιο να έχει οριστεί στα 700 ευρώ.