Την πεποίθηση ότι έγινε το πρώτο βήμα για τη δημιουργία ενός εργοστασίου που θα παράγει ηλεκτρικά οχήματα, εξέφρασε ο πρωθυπουργός  Κυριάκος Μητσοτάκης, κατά την υπογραφή  του  μνημονίου συναντίληψης με τη γερμανική Next e.go Mobile, ύψους άνω των 100 εκατ. ευρώ.

«Θέλουμε να είμαστε ανταγωνιστικοί όχι μόνο στις υπηρεσίες αλλά και στη βιομηχανία αιχμής και χαίρομαι που σήμερα κάνουμε ένα βήμα προς αυτή την κατεύθυνση», είπε ο κ. Μητσοτάκης, κατά τη διάρκεια της επίσημης εκδήλωσης για την υπογραφή της «επιστολής πρόθεσης» (Letter of Intend).

Παρόντες, οι  διευθύνοντες σύμβουλοι  της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας Next e.GO Mobile SE  Dr Ulrich Hermann, του ND Group  Ali Vezvaei, ο υπουργός   Ανάπτυξης  Άδωνις Γεωργιάδης, ο  αν. υπουργός  Νίκος Παπαθανάσης και ο υφυπουργός για την Οικονομική Διπλωματία  Κώστας Φραγκογιάννης.

Συνεχίζοντας ο πρωθυπουργός, σημείωσε : «Απ’ τις αρχές του ’90 δυστυχώς η Ελλάδα δεν είναι μέλος της αλυσίδας παραγωγής της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας.

Τώρα που η αυτοκίνηση εισέρχεται σε νέα φάση κινούμενη προς την ηλεκτροκίνηση επιχειρούμε να επανέλθουμε».

Κατόπιν, ο κ. Μητσοτάκης  διαβεβαίωσε τους εκπροσώπους της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας ότι η ελληνική κυβέρνηση θα κάνει κάθε τι για να διευκολύνειτην επένδυση, λέγοντας ότι «Έχουμε πολλά να προσφέρουμε.

Η Ελλάδα εξελίσσεται σε μια ανοικτή οικονομία, πιο φιλική στις επενδύσεις. Προσφέρουμε όχι μόνο ισχυρά οικονομικά κίνητρα, αλλά και πρόσβαση σε ένα εργατικό προσωπικό με υψηλές γνώσεις».

Παίρνοντας τον λόγο ο Dr. Hermann εξέφρασε τις ευχαριστίες του στην ελληνική κυβέρνηση για την πρόοδο που έχει ήδη γίνει τους τελευταίους μήνες, λέγοντας :

«Το e.GO δεν είναι μόνο ένα όχημα αλλά έρχεται μαζί με ένα οικοσύστημα, μία πλατφόρμα υπηρεσιών, γεγονός που το καθιστά ως κομμάτι στην εξέλιξη της αυτοκίνησης σε ένα πιο βιώσιμο μέλλον. Η Ελλάδα αποτελεί το τέλειο παράδειγμα για την στρατηγική που έχουμε στη διεκδίκηση ενός παγκόσμιου ρόλου».

Από την πλευρά του, ο κ. Vezvaei, υποστήριξε πως  «Η μεταξύ μας εμπιστοσύνη και συνεργασία μπορούν να δημιουργήσουν μία πλατφόρμα για το μέλλον».

Για να προσθέσει : «Προσβλέπω σε στενή συνεργασία ώστε να γιορτάσουμε την απαρχή της παραγωγής των αυτοκινήτων μας στην Ελλάδα τους επόμενους 24 μήνες προωθώντας παράλληλα και ένα πιο βιώσιμο μέλλον στη χώρα σας».

Κατόπιν ο κ. Γεωργιάδης, διεμήνυσε ότι «Είμαστε εδώ να βοηθήσουμε να ξεπεραστεί κάθε γραφειοκρατικό εμπόδιο, να βρούμε πρόσβαση σε κάθε ευρωπαϊκή δράση και να διευκολύνουμε αυτή την επένδυση όπως μπορούμε», συμπληρώνοντας : «Είναι εξαιρετικά σημαντικό ότι αυτή η επένδυση διαχέεται απ’ τον κοινό μας στόχο για ένα βιώσιμο μέλλον».

Στη συνέχεια ο κ. Φραγκογιάννης, διευκρίνισε πως οι δύο πλευρές θα δημιουργήσουν κοινή ομάδα εργασίας που θα αφοσιωθεί στις λεπτομέρειες, με στόχο τη δημιουργία του εργοστασίου, λέγοντας ότι «Η τελική συμφωνία θα πρέπει να επέλθει τους επόμενους 3 – 6 μήνες και η ολοκλήρωση του εργοστασίου θα πρέπει να γίνει σε 24 μήνες».

Στο μεσοδιάστημα θα έχουν εξεταστεί και κριθεί όλες οι κρίσιμες πτυχές που θα προσδιορίσουν και τα καίρια ζητήματα όπως η τοποθεσία που θα γίνει η επένδυση, και τα κίνητρα με τα οποία θα ενισχυθεί.

Πιο αναλυτικά, το σχέδιο της επένδυσης ξεπερνά τα 100 εκατ. ευρώ, θα αδειοδοτηθεί με τη διαδικασία fast track και σχεδιάζεται να ενισχυθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης.

Θα έχει παραγωγική ικανότητα έως και 30.000 αυτοκίνητα ετησίως, θα απασχολεί άμεσα 1.000 άτομα αλλά και έμμεσα άλλες 5.500 περίπου μέσα απ’ το ευρύτερο υποστηρικτικό της επένδυσης οικοσύστημα.

Το επενδυτικό σχέδιο περιλαμβάνει την παραγωγή μεταλλικών εξαρτημάτων, την εξωτερική θερμοδιαμόρφωση, την τελική συναρμολόγηση των οχημάτων και τον ποιοτικό έλεγχο. 

Παράλληλα,  θα γίνει πρόσληψη εξειδικευμένου προσωπικού και ευρύ πλάνο συνεχούς κατάρτισής του στις κεντρικές εργοστασιακές εγκαταστάσεις της εταιρείας στο Aachen της Γερμανίας.

Επίσης, προβλέπεται  η ίδρυση Campus Τεχνολογίας και Καινοτομίας που θα συνδέει την επιστημονική και τεχνολογική έρευνα με την παραγωγή.

Αυτό θα είναι  και το πρώτο εργοστάσιο της Next e.GO Mobile εκτός Γερμανίας, και αναμένεται να παίξει καταλυτικό ρόλο στο σχέδιο που έχει συνταχθεί για την ανάπτυξη της στον ευρύτερο χώρο NA Ευρώπη, Μ. Ανατολή, B. Αφρική.

Σημειώνεται πως για την Ελλάδα τα οφέλη είναι πολλαπλά, όπως τόνισαν τα μέλη της κυβέρνησης, καθώς θα υπάρχει μεταφορά τεχνογνωσίας από τη Γερμανία στην Ελλάδα σε έναν πρωτόγνωρο για τη χώρα μας τομέα, ο οποίος ανταποκρίνεται πλήρως στην κυβερνητική πολιτική για στροφή στην πράσινη ανάπτυξη και ιδιαίτερα στην ηλεκτροκίνηση.

Ταυτοχρόνως,  το έργο μπορεί να αναδείξει την Ελλάδα στην διεθνή αγορά ως ένα από τα πρωτοπόρα ευρωπαϊκά κράτη στην ηλεκτροκίνηση μέσω της δημιουργίας εγχώριας παραγωγικής ικανότητας.