Νικολέτα, ήσασταν πολύ νέα και κούκλα και όταν ξεκινήσατε την καριέρα σας, δεν σας… φόβισε ο χώρος, όταν μάλιστα, όπως έχετε πει, δεχθήκατε και στην πρώτη σας δουλειά παρενόχληση; 

«Ναι, θυμάμαι ότι στην πρώτη μου δουλειά, μόλις είχα αποφοιτήσει από την Σχολή, μαζί με την πρόταση που είχα, ήρθε και η σεξουαλική παρενόχληση. Είπα “xαίρεται” και σηκώθηκα και έφυγα. Ευτυχώς, αμέσως έκλεισα νέα δουλειά με την Ασπασία Παπαθανασίου στη “Μήδεια” του Ευρυπίδη. Και μάλιστα ήταν η πρώτη μου δουλειά στην Επίδαυρο. Από τότε θεώρησα ότι όταν κλείνει μία πόρτα, συνήθως ανοίγει μία άλλη. Η αλήθεια είναι ότι στη συνέχεια της καριέρας μου δέχθηκα ένα ισχυρό bullying από γνωστό σκηνοθέτη και ηθοποιό, που οδήγησε σε αποκλεισμό από πολλές δουλειές. Η αιτία ήταν ότι πήρα το μέρος ενός φίλου μου, με τον οποίο είχε δικαστική διαμάχη. Βέβαια, μετά από πολυετή δικαστικό αγώνα, εκείνοι έφυγαν αγκαλιασμένοι. Η μόνη που την πλήρωσε ήμουν εγώ, που δεν έφταιγα κιόλας. Εξαιτίας αυτού του γεγονότος, και ενώ ξεκίνησα πολύ δυναμικά την καριέρα μου, το 1991, στην τηλεόραση, μετά εξαφανίστηκα για αρκετά χρόνια από αυτήν. Τότε, άνοιξε μία άλλη πόρτα από τον Κώστα Τσιάνο, αυτή του Εθνικού Θεάτρου, όπου παρέμεινα για επτά χρόνια επί θητείας Νίκου Κούρκουλου. Στο Θέατρο δουλεύω ανελλιπώς από τότε που αποφοίτησα, και σε όλα τα είδη. Στην τηλεόραση μου έκανε μεγάλη ζημιά ο αποκλεισμός, γιατί τις καλές εποχές της τηλεόρασης, με τα μεγάλα κασέ, ήμουν εκτός. Κάποια στιγμή, βέβαια, όλο αυτό έληξε και επανήλθα».

– Με τον Κ. παίζατε χρόνια και στο «Δείπνο Ηλιθίων», ποια η γνώμη σας για όλα όσα ακούστηκαν; 

«Μου έκανε κατάπληξη, γιατί είχαμε μία εξαιρετική συνεργασία και φιλία, και όλος ο θίασος περνούσε καλά. Τι να πω…».

Με τον Πέτρο Φιλιππίδη συμμετείχατε μαζί στο σίριαλ «Χαιρέτα μου τον πλάτανο», και που εσείς ακόμη ανήκετε στο καστ. Πώς αντιδράσατε όλοι στην παραγωγή όταν μαθεύτηκαν τα νέα;

«Εγώ δεν είχα συνεργαστεί μαζί του τα τελευταία δεκαπέντε χρόνια. Φέτος, η συνεργασία μας ήταν άψογη. Όλα αυτά τα γεγονότα μάς αναστάτωσαν, και φυσικά η ΕΡΤ, ως κρατικό κανάλι, σταμάτησε άμεσα τη συνεργασία μαζί του. Τώρα ό,τι και να πούμε εμείς, τα πράγματα έχουν δρομολογηθεί και θα αποφασίσει η Δικαιοσύνη».

Με όλα τα… κακά συμβάντα, και ιδίως όσα αφορούν στην αρρωστημένη περίπτωση του Δημήτρη Λιγνάδη, το Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών, του οποίου είστε και μέλος, τι θα πράξει;

«Το Πειθαρχικό Συμβούλιο, σύμφωνα με το καταστατικό του Σωματείου, έστειλε τις καταγγελίες στον εισαγγελέα. Στη συνέχεια, στη Γενική Συνέλευση, που θα πραγματοποιηθεί στις 11/4, θα αποφασισθεί από όλο το Σώμα των ηθοποιών η διαγραφή που προτείνει το Διοικητικό Συμβούλιο. Η όλη κατάσταση με τις καταγγελίες είναι πρωτοφανής και, βεβαίως, δημιούργησε μεγάλη αναταραχή. Φυσικά, αυτό ήταν αποτέλεσμα μίας ακραίας κατάχρησης εξουσίας, αποτέλεσμα του μεγέθους της δύναμης που συγκέντρωσαν στα χέρια τους συγκεκριμένοι άνθρωποι. Σε αυτό είναι, φυσικά, συνυπεύθυνο το σύστημα, που υποστηρίζει την ποσότητα και όχι την ποιότητα. Δηλαδή, για κάθε παραγωγό ή καναλάρχη αξία έχει ποιος τα φέρνει και πόσα, παρακάμπτοντας φήμες, διαμαρτυρίες κ.λπ. Ηθικό δίδαγμα της καταστάσεως; Ότι χρειάζεται μεγάλη προσοχή σε ποια χέρια και ώμους εναποθέτεις την εξουσία. Ελπίζουμε όλα να πάνε προς το καλύτερο και να “συμμαζευτούν” ένθεν και ένθεν».

Έχετε παντρευτεί πολύ μικρή, έχετε χωρίσει, έχετε μία κόρη και ένα εγγόνι, αλλά είστε νέα και πολύ δραστήρια στην καριέρα σας ακόμη. Με το χρόνο είστε φίλη;

«Ο χρόνος είναι μία έννοια πλασματική. Η έννοιά της εξαρτάται από την ερώτηση “σε σχέση με τι;”. Διότι π.χ. ένας φίλος μου όταν μου είπε ότι μεγάλωσα, του απάντησα πώς δέκα χρόνια με περνούσε και συνεχίζει να με περνά. Οπότε θα είμαι πάντα μικρότερη!». 

Πιστεύετε ότι «παίρνει τα μυαλά» η δημοσιότητα;

«Εξαρτάται από τις ηθικές βάσεις που έχεις ως άνθρωπος. Πολλοί συνάδελφοι, όταν ανεβαίνουν την ανηφόρα δεν αντιλαμβάνονται ότι ελλοχεύει ο κίνδυνος της κατηφόρας. Και βεβαίως, μία επιτυχία μπορεί να την ακολουθήσει μία αποτυχία. Γι’αυτό είναι προτιμότερο να είμαστε προσγειωμένοι και να μην παίρνουν τα μυαλά αέρα».

Συνάδελφοί σας, σας έχουν εμπιστευτεί κάτι που να τους συνέβη;

«Όσο σιωπηλοί είναι στην παράσταση, τόσο κελαηδούν στα παρασκήνια! Είναι μία δύσκολη δουλειά, που κρύβει πολλούς κινδύνους, δύσκολες διαδρομές, που σε φτάνουν μέχρι και σε σημείο να αμφισβητείς τον εαυτό σου».

Σχεδιάζετε με τον Σπύρο Μπιμπίλα κάποια παράσταση για το καλοκαίρι, αν ανοίξουν τα θέατρα;

«Τα θέατρα πρέπει οπωσδήποτε να ανοίξουν, μαζί με τον Τουρισμό και την Εστίαση, και να στηριχθούν οικονομικά με κρατικές ενισχύσεις. Δεν πρέπει να χαθεί καμία θέση εργασίας. Αντιθέτως, πρέπει να δημιουργηθούν και νέες θεατρικές εστίες. Με αυτή τη λογική, αποφασίσαμε με τον Σπύρο Μπιμπίλα, την Έλενα Φαληρέα στο τραγούδι, τον Θωμά Σίδερη και άλλους πέντε εκλεκτούς συνεργάτες να ανεβάσουμε μία μουσικοθεατρική παράσταση που στηρίζεται στη ζωή της Ρόζας Εσκενάζυ, εμπλουτισμένη με ρεμπέτικο τραγούδι. Στόχος μας είναι να παρουσιαστεί σε Δήμους και Περιφέρειεςς της επικράτειας».

Βιογραφικό

Η Νικολέτα Βλαβιανού γεννήθηκε στη Νέα Σμύρνη και σπούδασε στο τμήμα Πολιτικών Επιστημών του Παντείου. Έχει συμμετάσχει σε πολλές παραστάσεις, σίριαλ και ταινίες. Την περίοδο αυτή, παίζει στην τηλεοπτική σειρά «Χαιρέτα μου τον πλάτανο». Παντρεύτηκε έναν καλλονό Νορβηγό σε μικρή ηλικία, ο γάμος, όμως, δεν άντεξε για πολύ. Μαζί του απέκτησε την πανέμορφη κορούλα της, που της μοιάζει πολύ, είναι παντρεμένη με ένα ωραίο και καλό παιδί και έχουν αποκτήσει ένα αγοράκι. Αν και διαθέτει ταλέντο, η Νικολέτα δεν το άφησε να ακολουθήσει το χώρο του Θεάματος, ξέροντας η ίδια τις δυσκολίες που έχει. Προ κορωνοϊού είχε συμμετάσχει με θαυμάσιες κριτικές στη μεγαλειώδη παραγωγή, στο έργο της Μιμής Ντενίση, «Κι από Σμύρνη Σαλονίκη». Η Νικολέτα είναι χαμηλών τόνων, πανέξυπνη και αγαπητή.

Από την έντυπη έκδοση της «Βραδυνής της Κυριακής»