Πέρασε κιόλας μία δεκαετία. Πίσω στο 2010 παρουσίασε η Nissan το πρώτο ηλεκτρικό μαζικής παραγωγής. Και ο τίτλος αυτός ανήκει δικαιωματικά στο μικρομεσαίο Leaf, που κατάφερε για αρκετά χρόνια να αποτελεί το best-seller στα αμιγώς ηλεκτρικά. Με ολοκαίνουριο λογότυπο και αέρα αισιοδοξίας, η Nissan μπαίνει σε μία νέα ηλεκτρική και άκρως ψηφιοποιημένη εποχή με την παγκόσμια διαδικτυακή πρεμιέρα του Nissan Ariya που έγινε στη Yokohama. Το είχαμε δει ως πρωτότυπο πίσω στο 2019, αλλά αυτή εδώ είναι η έκδοση παραγωγής του πρώτου ηλεκτρικού crossover της ιαπωνικής εταιρίας.

Ελκυστικό και κομψό, με αρκετά φουτουριστικές γραμμές που αποπνέουν το τεχνολογικό του υπόβαθρο. Το Ariya αποπνέει με επιτυχημένο τρόπο την εξελιγμένη σχεδιαστική ταυτότητα της Nissan (Timeless Japanese Futurism), με την καλυμμένη γρίλια V-Motion και το φωτιζόμενο νέο λογότυπο στο κέντρο να κυριαρχούν. Η νέα μάσκα, κρύβει τους αισθητήρες των συστημάτων υποβοήθησης και πλαισιώνεται από λεπτά φώτα LED.

Οι τονισμένοι θόλοι των τροχών είναι σε μαύρη απόχρωση, όπως και τα μαρπσιέ, η οροφή, οι καθρέφτες, τα κολωνάκια και οι προεκτάσεις των προφυλακτήρων. Οι 19άρες ζάντες (υπάρχουν και 20″), η οριζόντια γραμμή που διατρέχει το προφίλ, η μυώδης εσοχή στις πόρτες και η έντονη κλίση της οροφής προς τα πίσω που καταλήγει στη μεγάλη αεροτομή συμπληρώνουν μια δυναμική σιλουέτα για το Ariya. Ξεχωριστές είναι και οι δύο κεραίες τύπου «καρχαρία» στην οροφή, αλλά και τα φωτιστικά σώματα που ενώνονται με μία λωρίδα LED. Ακόμα και η εξωτερική απόχρωση «Akatsuki» του αυτοκινήτου της παρουσίασης έχει τη σημασία της, καθώς συμβολίζει την αυγή μιας νέας εποχής για την αυτοκίνηση.

«Καφετέρια σε αστρόπλοιο»

Από πλευράς διαστάσεων, το Ariya τοποθετείται απέναντι στα C-SUV, με το μήκος του να αγγίζει τα 4.595 mm, το πλάτος τα 1.850 mm, και το ύψος τα 1.660 mm. Χάρη στις νέες πιο λεπτές μπαταρίες κάτω από το επίπεδο πάτωμα, την τοποθέτηση του κλιματισμού κάτω από το εμπρός καπό και το μεγάλο μεταξόνιο των 2.775 mm, οι χώροι για πέντε επιβάτες θα θυμίζουν… «καφετέρια σε αστρόπλοιο», όπως χαρακτηριστικά αναφέρονται οι άνθρωποι της Nissan για το εσωτερικό του Ariya.

Την «space» αίσθηση, επιτείνουν οι δύο μεγάλες οθόνες 12,3’’ σε ένα ενιαίο πάνελ, το μεγάλο έγχρωμο head-up diplay, η απουσία κεντρικής κονσόλας, και η ηλεκτρικά μετακινούμενη κονσόλα ανάμεσα από τα καθίσματα, τα πλήκτρα αφής με απτική ανάδραση ακόμα και στο flat-bottom τιμόνι με τις δύο ακτίνες, το συρόμενο τραπεζάκι, η ηλιοροφή, τα λεπτά καθίσματα Zero Gravity seats και γενικότερα η λιτή σχεδίαση και τα ποιοτικά υλικά. Στα highlights και η ενσωμάτωση Amazon Alexa που σε βοηθάει να χειρίζεσαι ακόμα και το… ψηφιακό σου σπίτι από το Ariya.

Πέντε εκδόσεις ισχύος, δύο μπαταρίας και τετρακίνητο

To Ariya διατεθεί πέντε διαφορετικές εκδόσεις ισχύος (218, 242, 279, 306 και 394 ίπποι), αλλά και δύο μεγέθη μπαταρίας (63 kWh και 87 kW), ενώ η αυτονομία μπορεί να φτάσει και τα 500 km (340 στις μικρότερες εκδόσεις). Υποστηρίζεται «fast charge» έως και 130 kW, κάτι που σημαίνει ότι μπορεί με μόλις 30 λεπτά φόρτισης να ανακτήσεις 375 Km αυτονομίας.

Οι κίνηση στις δύο πρώτες εκδόσεις ισχύος, μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς, ενώ οι υπόλοιπες συνδυάζονται με το νέο σύστημα τετρακίνησης της Nissan e-4ORCE. Έχει δυνατότητα ενεργής κατανομής της ροπής και ανάκτησης ενέργειας και στους τέσσερις τροχούς. Οι επιδόσεις για την ισχυρότερη τετρακίνητη έκδοση Ariya e-4ORCE 87kWh Performance είναι αρκετά… καταιγιστικές (παρά το αυξημένο βάρος που κυμαίνεται από 1.8 έως 2.3 τόνους αναλόγως της έκδοσης) με το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 5,1″ και την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 200 km/h, ενώ η αυτονομία της φτάνει τα 400 km.

Χάρη στο χαμηλό κέντρο βάρους, την ιδανική κατανομή και την ανάρτηση με πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, η Nissan λέει ότι το Ariya συνδυάζει πολύ καλά τα δυναμικά χαρακτηριστικά με την άνεση. Υπάρχουν τρία προγράμματα οδήγησης (Standard, Sport και ECO, ενώ στα τετρακίνητα και Snow), ενώ στα highlights του εξοπλισμού περιλαμβάνονται το σύστημα ημιαυτόνομης οδήγησης ProPILOT 2.0, το ProPILOT Park, οι περιμετρικές κάμερες του Intelligent Around View Monitor και το e-Pedal που επιτρέπει οδήγηση με χρήση μόνο του ενός πεντάλ.

Μέσα στους επόμενους μήνες, η Nissan θα ανακοινώσει τις τιμές, αλλά και πότε αναμένεται να κυκλοφορήσει το Ariya στην Ευρώπη.