Μπορεί το νέο Juke να είναι πιο εύπεπτο στο… μάτι, αλλά δεν αποποιείται την ιδιαίτερη προσωπικότητά του. Διόρθωσε τα «στραβά», ενδυνάμωσε τις αξίες του, πρόσθεσε υψηλή τεχνολογία, και από 17.900 ευρώ είναι έτοιμο να «ροκάρει» και πάλι στα compact SUV. 

Πριν από μία δεκαετία, το πρώτο Juke, ήρθε να ταρακουνήσει για τα καλά την κατηγορία των crossover (ή SUV αν θέλετε), όντας, ουσιαστικά, το πρώτο B-SUV με «lifestyle» χαρακτήρα. Η «love or hate» οπτική του προσέγγιση και τα ιδιαίτερα ευχάριστα (για crossover) οδικά του χαρακτηριστικά, το κατέστησαν ως ένα από τα πιο δημοφιλή στην κατηγορία, με τον πίνακα των πωλήσεων να καταγράφει περισσότερες από 1,5 εκατομμύριο μονάδες στην πορεία του μέχρι σήμερα.

Και αν στην πρώτη του «θητεία», ο ανταγωνισμός ήταν από μηδαμινός έως ανύπαρκτος, πλέον, μιλάμε για μία από τις δημοφιλέστερες και πολυπληθέστερες κατηγορίες στην Ευρώπη. Από το «ομογάλακτο» Renault Captur, μέχρι το Citroen C3 Aircross, το Hyundai Kona, το Kia Stonic, το Opel Crossland X, το Mazda CX-3, το Peugeot 2008, το SEAT Arona, το Skoda Kamiq, το Suzuki Vitara, το VW T-ROC κ.α.

Μεγαλύτερο, πιο hi-tech με κορυφαία ασφάλεια

Με όλα αυτά απέναντι, ήταν επιβεβλημένη η ριζική ανανέωση για το μικρό SUV της Nissan. Καταρχήν, η ολοκαίνουρια βάση, η νέα πλατφόρμα CMF-B, που μοιράζεται με το νέο Captur και είναι έτοιμη να «φιλοξενήσει» και plug-in υβριδική έκδοση (αργότερα θα ξέρουμε περισσότερες λεπτομέρειες για το αν και πότε θα τη δούμε και στη χώρα μας). Με μήκος 4.210, πλάτος 1.800, ύψος 1.595 και μεταξόνιο στα 2.636 mm, το μεγαλύτερο σε διαστάσεις νέο Juke δεν ξενίζει τόσο τους πιο «συντηρητικούς», χωρίς να αποποιείται τον ιδιαίτερο χαρακτήρα του, αφού από μακριά φωνάζει… Juke.

Ανάλογη μετεξέλιξη είχαμε και στο εσωτερικό, με την κεντρική κονσόλα αλά ντεπόζιτο μοτοσυκλέτας να είναι λιγότερο ευδιάκριτη πλέον, την πρακτικότητα και τη εργονομία να βρίσκονται σε ανώτερα επίπεδα και τα ως επί το πλείστον μαλακά υλικά να είναι ανώτερης ποιότητας. Οι επενδύσεις στα πολύ καλά νέα monoform σπορ καθίσματα μπορεί να είναι και από δέρμα ή Alcantara. Οι χώροι για τους επιβάτες είναι σαφώς καλύτεροι (+58 mm για τα γόνατα των πίσω και +11mm για το κεφάλι), ενώ 20% αύξηση έχουμε και στον χώρο αποσκευών που αγγίζει πλέον τα 422 λίτρα. Με μεγαλύτερο άνοιγμα για ευκολότερη πρόσβαση.

Στα highlights, το νέο infotainment με οθόνη αφής 8’’ και… τα πάντα όλα σε δυνατότητες διασύνδεσης (εννοείται Apple CarPlay και Android Auto). Υπάρχει σύστημα πλοήγησης TomTom & Live Traffic, αλλά και Google Assistant με δυνατότητα ελέγχου λειτουργιών, όπως των φώτων ή της αποστολής προορισμών στο σύστημα πλοήγησης, μιλώντας απλά στην έξυπνη συσκευή. Σημειώστε και τις εφαρμογές Nissan Connect Services, αλλά και το εξελιγμένο ηχοσύστημα Bose Personal Plus με οκτώ ηχεία, συμπεριλαμβανομένων δύο μεγάφωνων «Ultra Nearfield» στα δύο εμπρός προσκέφαλα.

Με κορυφαία αξιολόγηση πέντε αστέρων στις πρόσφατες δοκιμές EuroNCAP, το νέο Juke είναι εξοπλισμένο με πλήθος προηγμένων τεχνολογιών υποστήριξης οδήγησης. Από αυτόματο φρενάρισμα με Αναγνώριση Πεζών και Ποδηλάτων, αλλά και Αναγνώριση Σημάτων Κυκλοφορίας, Έξυπνη Παρέμβαση Ακούσιας Αλλαγής Λωρίδας, Σύστημα Προειδοποίησης Πίσω Διασταυρούμενης Κυκλοφορίας, μέχρι σύστημα αυτόνομης οδήγησης (ή ημι-αυτόνομης αν προτιμάτε) ProPILOT που προσφέρεται για πρώτη φορά στο Juke.

Μέχρι και οι κολόνες Α μεταξύ του παρμπρίζ και των πλαισίων των θυρών έχουν γίνει πιο λεπτές,  χωρίς να θυσιάζεται η ακαμψία τους, λόγω της στρατηγικής χρήσης ελαφρύτερου χάλυβα υψηλής αντοχής, γεγονός που βελτιώνει την ορατότητα του οδηγού. Τη νύχτα, η ορατότητα βελτιώνεται περαιτέρω χάρη στους στάνταρ  προβολείς LED, οι οποίοι αυξάνουν το πεδίο ορατότητας στα 10 μέτρα, όντας  το καλύτερο στην κατηγορία.

Εξατομίκευση και N-Design                                                                                        

Για όσους επιθυμούν να προσθέσουν τη δική τους ξεχωριστή «πινελιά», η έκδοση N-Design έρχεται για να συμπληρώσει τις Energy, Acenta, Ν-Connecta και Techna στη γκάμα του νέου Juke. Για το εξατομικευμένο εσωτερικό, οι ιδιοκτήτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ τριών συνδυασμών για τα καθίσματα, το ταμπλό, την πόρτα και το υποβραχιόνιο. Η επιλογή Urbanizer προσφέρει μια έντονη χρωματική αντίθεση και με ασπρόμαυρο συνθετικό δέρμα, ενώ στη Midnight υπάρχει μαύρο Alcantara και δέρμα, αλλά και cockpit με πορτοκαλί και μαύρο δέρμα. Όλοι οι παραπάνω συνδυασμοί δίνουν στο νέο Juke μια αίσθηση υψηλής ποιότητας. Συνολικά, η N-Design, προσφέρει 20 συνδυασμούς για εξατομίκευση τόσο εξωτερικά, όσο και εσωτερικά του νέου Juke.

Ένας και καλός

Στα μηχανικά σύνολα έχουμε μόνο τον μικρό υπερτροφοδοτούμενο 3κύλινδρο βενζίνης του ενός λίτρου που είδαμε και στο Micra. Συμπαγής, ελαφρύς, εξαιρετικά αποδοτικός και οικονομικός, με απόδοση 117 ίππων και 180 Nm μέγιστης ροπής (200 Nm με λειτουργία overboost), συνδυάζεται με μηχανικό κιβώτιο έξι σχέσεων, ή, για πρώτη φορά, με το νέο αυτόματο διπλού συμπλέκτη (DCT, με επιπλέον κόστος περί τα 2.000 ευρώ). Υπάρχουν και paddles στο τιμόνι για την αλλαγή των 7 σχέσεων.

Στη διαδρομή μέχρι τη Λειβαδιά και πίσω, τον οδηγήσαμε με το μηχανικό κιβώτιο και διαπιστώσαμε ότι είναι δυνατός σε όλο το φάσμα λειτουργίας του (ιδίως στο πρόγραμμα Sport, ενώ υπάρχει Normal και Eco) και χαρίζει πολύ καλές επιδόσεις στο Juke (0-100 km/h σε 10,4, τελική 180 km/h). Το σημαντικό είναι ότι παραμένει και αρκετά οικονομικός σε καύσιμο, καθώς ακόμα και υπό πίεση, η μέση κατανάλωση δεν ξέφυγε αρκετά πάνω από τα 8,0 l/100 km (η Nissan δίνει μικτό κύκλο NEDC 4,9 l/100 km και 112 g CO2 ανά km). Με βάση τον αυστηρότερο κύκλο WLTP, η μεικτή κατανάλωση βενζίνης που ανακοινώνει η Nissan είναι 5,9 l/100 km με το μηχανικό κιβώτιο και 6,0 l/100 km με το DCT. Αντίστοιχα οι εκπομπές CO2 είναι στα 135 g/km με το μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και 138 g/km με το DCT.

Σαν πρώτη γεύση, κρατήστε την πιο στιβαρή αίσθηση του συνόλου, το πολύ καλό «balance» μεταξύ άνεσης και αποτελεσματικότητας, την πιο «μεστή» απόσβεση της ανάρτησης, τη σφιχτή ρύθμιση της και τον πολύ καλό έλεγχο των κινήσεων του αμαξώματος, τις μικρές κλίσεις στις στροφές, το πιο ακριβές και επικοινωνιακό τιμόνι, την κύλιση υψηλότερου επιπέδου, το πιο υπάκουο εμπρός μέρος και την ενίσχυση των «fun-to-drive» χαρακτηριστικών του. Με δεδομένα crossover, ένα από τα πιο ευχάριστα στην κατηγορία του (ήταν και παραμένει).

Ευχάριστο, ιδιαίτερο, με ανταγωνιστικές τιμές, πολλές εξοπλιστικές εκδόσεις και δυνατότητες εξατομίκευσης, το Nissan Juke ήρθε να ταρακουνήσει για μία ακόμα φορά τα νερά της κατηγορίας του. Θα συνεχίσει να κατασκευάζεται στο βραβευμένο εργοστάσιο της Nissan στο Sunderland του Ηνωμένου Βασιλείου, με τις τιμές στη χώρα μας να ξεκινάνε από 17.900 ευρώ.