O νέος εθισμός

Παλαιότερα, αλλά ακόμη και στην σύγχρονη εποχή, μία σαφής ένδειξις μοναξιάς ήταν να γευματίζουμε έμπροσθεν της τηλεοπτικής οθόνης. Σήμερα είναι να γευματίζουμε μπροστά στο κινητό ή την τηλεόραση.

Ειδικώς στην περίοδο της καραντίνας, όπου η επικοινωνία πρόσωπο με πρόσωπο ουσιαστικώς κατηργήθη, όλο και περισσότεροι συνάνθρωποί μας εστράφησαν στην διαδικτυακή επικοινωνία.

Ουδείς, φαντάζομαι, θα φέρει αντίρρηση για το πόσο έχει βελτιώσει την ζωή μας η τεχνολογία. Τούτο δεν σημαίνει ότι δεν υπάρχουν σκοτεινά σημεία στις εφαρμογές της. Ένα από αυτά είναι το internet addiction, o εθισμός στο internet.

Πρόσφατες κλινικές έρευνες έδειξαν ότι οι πληττόμενες ηλικίες είναι από τα 25 έως τα 35 έτη και ότι συνήθως συνδέεται με την κατάθλιψη και την κοινωνική απομόνωση. Οι ίδιες έρευνες επισημαίνουν ότι δεν υπάρχει θεραπεία με φαρμακευτική αγωγή. Οπότε, τίθεται εύλογο το ερώτημα: τι δει πράττειν;

Η πρόληψις των γονέων για την λελογισμένη χρήση του κινητού ή του υπολογιστού των τέκνων τους είναι το πρώτο βήμα. Η θέσπισις κανόνων, όπως π.χ. μία ώρα την ημέρα, θέτουν στα παιδιά όρια που σαφώς θα τα βοηθήσουν όταν ενηλικιωθούν.

Η συνέχεια είναι κάπως ανεξέλεγκτη στην εφηβεία. Εκεί προκρίνονται διάφορα κατασταλτικά μέτρα, όπως π.χ. η απαγόρευσις χρήσεως ηλεκτρονικών συσκευών για ορισμένο χρονικό διάστημα, με την απόσπαση των συσκευών.

Σε μεγαλύτερες ηλικίες συστήνονται διάφορες εφαρμογές οι οποίες δύνανται να βοηθήσουν τον χρήστη στην απεξάρτηση.

Μία αναζήτησις στο «phone usage tracker apps» είναι χρησιμότατη. Το News Feed Eradicator, επί παραδείγματι, έχει την ικανότητα να σβήνει τα feed μας, ενώ το strict work flow μάς προστατεύει από τις ιστοσελίδες που έχουμε ορίσει ως «μη χρήσιμες».

Ένας άλλος αποτελεσματικός τρόπος είναι να δώσουμε εντολή στους νευρώνες μας να μειώνουμε κάθε ημέρα, λίγο λίγο, τον χρόνο που δαπανούμε στο Διαδίκτυο. Για την επίτευξη του ανωτέρω στόχου είναι απαραίτητα η βοήθεια του στενού μας περιβάλλοντος.