Το πολυλειτουργικό τιμόνι της νέας Skoda Octavia φιλοξενεί συνολικά 14 χειριστήρια ενώ ξεχωρίζουν οι δύο περιστροφικοί διακόπτες, αριστερά και δεξιά, σε σχήμα που προσομοιάζει κρυστάλλινο κόσμημα.

Η υλοποίηση του διάκτινου τιμονιού με τον συγκεκριμένο τρόπο έγινε εφικτή σχεδιαστικά, όταν οι μηχανικοί της Skoda παρουσίασαν μία αρκετά στιβαρή δομή ως βάση.

To διάκτινο τιμόνι της νέας Skoda Octavia ξεχωρίζει με την αισθητική του. Στο μεγαλύτερο μέρος της ιστορίας της αυτοκίνησης, το τιμόνι απλά εξυπηρετούσε στο να καθορίζει ο οδηγός την κατεύθυνση του αυτοκινήτου.

Τα τελευταία χρόνια έγινε πολυλειτουργικό, φιλοξενώντας πλήθος χειριστηρίων και φυσικά τον αερόσακο.

Το σχήμα του είναι λίγο πολύ προκαθορισμένο, με συνήθως τρεις ή τέσσερις ακτίνες, με τις όποιες διαφοροποιήσεις να αφορούν το υλικό κατασκευής ή την επένδυση, τη διάμετρο ή το πάχος, ενίοτε και το κάτω μέρος της στεφάνης, που σε κάποιες περιπτώσεις, ιδίως σε πιο σπορ εκδόσεις, είναι πεπλατυσμένο.

Τιμή-έκπληξη για το ηλεκτρικό Skoda ENYAQ iV

«Ένα από τα κίνητρά μας για ένα τιμόνι δύο ακτίνων ήταν ό,τι το διάκτινο τιμόνι είναι πιο βολικό και πρακτικό, ενώ η τοποθέτηση των ακτίνων οριζόντια συνδέεται οπτικά με τις άλλες γραμμές του εσωτερικού», λέει ο Peter Olah, επικεφαλής εσωτερικού σχεδιασμού- αρχιτεκτονικής στη Skoda.

«Ονειρευόμασταν από καιρό ένα τιμόνι δύο ακτίνων, και τώρα οι μηχανικοί μας δημιούργησαν μια αρκετά ισχυρή κατασκευαστική δομή για αυτό», λέει ο Marwan Khiat, project manager για το εσωτερικό της νέας OCTAVIA.

«Θέλαμε το κέντρο του τιμονιού να είναι όσο το δυνατόν πιο καθαρό σχεδιαστικά, τόσο για να κάνει το λογότυπο να ξεχωρίζει όσο και για να αποφευχθεί οποιαδήποτε αίσθηση ακαταστασίας», συνεχίζει ο Khiat.

«Εκτός από το λογότυπο, διαθέτει συνολικά 14 κουμπιά για τον έλεγχο των λειτουργιών του αυτοκινήτου και δύο περιστροφικά χειριστήρια που μοιάζουν σχεδόν με πολύτιμα κοσμήματα», εξηγεί ο Khiat.

Και ολοκληρώνει: «Θα μπορούσαμε να επιλέξουμε επιφάνειες αφής, όμως για εμάς είναι σημαντικό να έχουμε έλεγχο με απτή απόκριση, που συμβάλλει στην εξαιρετική εργονομία του τιμονιού».

Η νέα Skoda Octavia RS και plug-in hybrid στην Ελλάδα

Η συνολική διάταξη των διαφόρων στοιχείων και των άλλων σχεδιαστικών «ευρημάτων» εγγυάται πως ο οδηγός γνωρίζει πάντα τη γωνία με την οποία έχει στρέψει το τιμόνι.

Αυτός είναι και ο λόγος για τον οποίο, το κάτω μέρος του τιμονιού διαθέτει ένα είδος μινιμαλιστικής τρίτης ακτίνας, που προσφέρει σαφή αίσθηση στον οδηγό ανά πάσα στιγμή για τη θέση του τιμονιού.

Επιπλέον ο συγκεκριμένος σχεδιασμός επιτρέπει την προετοιμασία μιας έκδοσης του τιμονιού με μια κανονική τρίτη ακτίνα, η οποία προορίζεται για τα σπορ μοντέλα της SKODA, δηλαδή τα RS και τις εκδόσεις Sportline και Monte Carlo.

Τρία χρόνια εξέλιξης

Η Skoda χρειάστηκε περίπου τρία χρόνια για να το εξελίξει. Η διαδικασία από τα πρώτα σκίτσα έως τα πρώτα φυσικά πρωτότυπα διήρκεσε περίπου ενάμιση χρόνο, ενώ περίπου ίδιος χρόνος αφιερώθηκε στις δοκιμές.

Κατά τη διάρκεια της εξέλιξης δημιουργήθηκαν περίπου δέκα διαφορετικές παραλλαγές, οι οποίες μελετήθηκαν για να προκύψει το ιδανικό σχήμα και η ιδανική θέση των χειριστηρίων, ώστε να είναι εύκολα προσβάσιμα από τα δάχτυλα του οδηγού.

Το νέο τιμόνι έχει γίνει ήδη δεκτό με πολύ θετικά σχόλια από οδηγούς της νέας Octavia, κάτι που αποτυπώνεται και σε σχετικές έρευνες ικανοποίησης πελατών, στις οποίες «σκοράρει» ανάμεσα στα πιο ελκυστικά χαρακτηριστικά του νέου μοντέλου.

Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *