Δύσκολο το στοίχημα. Όχι μόνο το πέρασμα στη νέα εποχή. Ναι! Αυτή με τα πολλά… ηλεκτρόνια.

Αλλά όπως και να το κάνουμε, 55 συναπτά έτη είναι αυτά. Συνυφασμένα στη συνείδηση του φανατικού των «pony cars» με τον βρυχηθμό του V8, που έκανε τη Mustang, την πιο λατρεμένη σπορ δημιουργία στην άλλη πλευρά του ατλαντικού και ένα από τα πιο ξακουστά «muscle cars» στον πλανήτη.

Αυτό εδώ, είναι το πρώτο μεγάλο βήμα στη νέα εποχή. Παρότι, μάλιστα, από το 2022 κιόλας, σχεδόν ολόκληρη η γκάμα της θα είναι εξηλεκτρισμένη, η Ford δεν θα απεμπολήσει τη μακρά παράδοση και θα διατηρήσει και την κλασική Mustang που όλοι λάτρεψαν, αλλά και κινητήρες εσωτερικής καύσης στις πιο σπορ δημιουργίες της.

Η ηλεκτρική εποχή της Mustang

Στην νέα εποχή, το «κροτάλισμα» του V8 δεν φτάνει στα αυτιά σου από τις απολήξεις της εξάτμισης. Είναι ψηφιακό, και αναπαράγεται μέσα από το hi-end ηχοσύστημα της B&O απόδοσης 560 Watt.

Πίσω από το ανάγλυφο αλογάκι στη μάσκα, δεν υπάρχει το coupe με το μακρύ καπό, αλλά ένα πληθωρικό (4.713 mm το μήκος), μυώδες, εντυπωσιακό σε εμφάνιση, ευρύχωρο (ακόμα και για πέντε επιβάτες) και πρακτικότατο SUV.

«Ιεροσυλία» για τους φανατικούς, αλλά είναι το μεγάλο «trend» της εποχής.

Τα αναλογικά όργανα, έχουν δώσει τη θέση τους σε έναν ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών και στο κέντρο του ταμπλό με τα προσεγμένα υλικά, το μάτι σου πέφτει αναπόφευκτα σε μία από τις πιο hi-tech οθόνες της αγοράς.

Με 15,5 ίντσες και έναν περιστροφικό διακόπτη σαν κόσμημα στο κάτω μέρος για τη ρύθμιση της έντασης, είναι μελετημένη στη λεπτομέρεια, ώστε το infotainment με τις πολυάριθμες λειτουργίες και τις εξαιρετικές δυνατότητες συνδεσιμότητας, να είναι όσο πιο φιλικό γίνεται προς το χρήστη.

Τα τριπλά LED φώτα πίσω, η έντονη καμπύλη της οροφής με το αλά coupe τελείωμά της, το μαύρο τόξο στην καμπύλη της οροφής που ενισχύει την αίσθηση της πιο σπορτίβ κατασκευής, οι «φουσκωμένοι» θόλοι των τροχών με τα έντονα «φρύδια», είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που ρίχνουν γέφυρα στο παρελθόν.

Το κλασικό κλειδί υπάρχει, αλλά είναι ένας από τους τρεις τρόπους για την είσοδό σου στη νέα εποχή Ford.

Συμβατικές λαβές δεν υπάρχουν. Μόνο μικρές «χούφτες» στις εμπρός θύρες και το σχετικό μπουτόν από πάνω για το άνοιγμά τους. Μπορεί να γίνει και από το smartphone, μέσω της εφαρμογής Ford Pass.

Μία από τις καλύτερες εφαρμογές του είδους, που σου επιτρέπει επίσης να ελέγχεις το αυτοκίνητο από απόσταση, να ρυθμίζεις τη φόρτιση, ακόμα και να το εντοπίζεις στο χάρτη.

Σε περίπτωση ανάγκης, μάλιστα, εμφανίζεται και ένα πληκτρολόγιο αφής στην κεντρική κολόνα για να εισάγεις κωδικό για το ξεκλείδωμα των θυρών.

Κάτω από το εμπρός καπό δεν υπάρχει ο κλασικός V8, αλλά ένα «frunk» (από τις λέξεις «front» και «trunk») 81 λίτρων που περιλαμβάνει και αδιάβροχο megabox.

Στην Αθηναϊκή Ριβιέρα με Mustang Mach-E 4X

Στην τετρακίνητη έκδοση 4X που οδηγήσαμε στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, μπροστά υπάρχει ο ένας εκ των δύο ηλεκτροκινητήρων, με τον δεύτερο να είναι πίσω και να δίνει κίνηση στους αντίστοιχους τροχούς.

Στην προκειμένη περίπτωση η συνδυαστική ισχύς αγγίζει τους 351 ίππους και τα 580 Nm ροπής (από 68.712 ευρώ, ενώ υπάρχει και έκδοση AWD με 269 PS και 580 Nm από 63.474 ευρώ).

Στις βασικές εκδόσεις με την ισχύ να μεταφέρεται μόνο στους πίσω τροχούς (από 51.587 ευρώ με την κρατική επιδότηση), υπάρχει μόνο ο αντίστοιχος ηλεκτροκινητήρας σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 269 και 294 ίππους (62.959 ευρώ) και 430 Nm ροπής και στις δύο περιπτώσεις.

Στο ολοκαίνουριο πάτωμα της Mustang Mach-E που έχει εξελιχθεί ειδικά για ηλεκτρικά οχήματα, φιλοξενούνται 288 ή 376 κυψέλες ιόντων λιθίου, αναλόγως με την ωφέλιμη χωρητικότητα της μπαταρίας (68 ή 88 kWh στην eXtended range).

To υδρόψυκτο κύκλωμα αναλαμβάνει την ψύξη της μπαταρίας, ενώ οι ηλεκτροκινητήρες είναι ελαιόψυκτοι.

Η φόρτιση έως το 80% σε οικιακό ταχυφορτιστή AC των 11 kW διαρκεί 7 ώρες, ενώ σε έναν ισχυρότερο ταχυφορτιστή DC των 150 kW, η Mach-E αποκτά αυτονομία 107 km σε μόλις δέκα λεπτά και θα αγγίξει το 80% σε 45 λεπτά.

Σημαντικότατο και το γεγονός, ότι η αυτονομία της, μπορεί να αγγίξει ακόμα και τα 610 km.

Στη διαδρομή στην Αθηναϊκή Ριβιέρα, με πιεσμένη οδήγηση καταγράψαμε μία κατανάλωση ενέργειας λίγο πάνω από τις 22 kWh/100 km, με τη μέση τιμή στη σύντομη συμβίωσή μας, να κυμαίνεται λίγο πάνω από τις 17 kWh/100 km.

Πραγματικά μία ευχάριστη έκπληξη για ένα αυτοκίνητο που αγγίζει του 2,2 τόνους (2.182 κιλά για την ακρίβεια)!

Πολύ καλή και η λειτουργία «One Pedal Drive», που μόλις σηκώσεις το πόδι σου από το γκάζι επιβραδύνει την Mach-E μέχρι να σταματήσει τελείως. Χρειάζεται,  όμως, μια μικρή εξοικείωση με τις αποστάσεις.

Ηλεκτρικό overboost με Ford Mustang Mach-E GT

Με τους δύο ηλεκτροκινητήρες να είναι ικανοί να «φορτώσουν» τα 580 Nm ροπής σε μόλις 0,5” στο πρόγραμμα «Untamed» (υπάρχει και «Whisper» και «Active» που επιλέγεις πανεύκολα από την πάνω αριστερή γωνία του «τάμπλετ» των 15,5’’) και το 0-100 km/h να πραγματοποιείται σε 5,7’’ (τελική περιορισμένη στα 180 km/h), η επιτάχυνση είναι καταιγιστική και ακαριαία.

Σε κολλάει στο κάθισμα, και η «digital» αναπαραγωγή του V8 ξυπνάει τις αισθήσεις σε μεγάλο βαθμό.

Παρότι ηλεκτρική και σε σώμα SUV, το DNA του «wild horse» παραμένει ζωντανό σε μεγάλο βαθμό.

Βοηθάει η «rear bias» τετρακίνηση (δίνει περισσότερη ισχύ στους πίσω τροχούς).

Σε παρατεταμένες καμπές, αν πιέσεις το δεξί πεντάλ στην είσοδο, η υπερστροφή ισχύος έρχεται ομαλά και είναι εύκολα ελεγχόμενη, όπως και στις πιο «σφιχτές» στροφές, οι όποιες μικρές τάσεις να ανοίξει την τροχιά της.

Παρά τα συμβατικά ελατήρια που προσφέρουν πολύ καλή άνεση και την άκρως ποιοτική κύλιση, ο όγκος και το βάρος ελέγχονται αρκετά καλά.

Θέλει το… χώρο της, αλλά είναι συμμετοχική, αρκετά «εκρηκτική», με ισορροπημένο πλαίσιο (50:50 η κατανομή) και χαμηλό κέντρο βάρους παρά την σχετικά αυξημένη απόσταση από το έδαφος (145 mm).     

Δεν θα σας πω ότι έχει και τη «χειρουργική» ακρίβεια ενός Focus RS, αλλά ούτως ή άλλως αυτό δεν είναι και το ζητούμενο στη απλή έκδοση της Mustang Mach-E.

Και εν τέλει, η πιο «hardcore» έκδοση Mach-E GT με τους 487 ίππους, τα 860 Nm ροπής και την ενεργή ανάρτηση έπεται… ως επιστέγασμα της συνέχειας ενός θρυλικού DNA στην εποχή με τα… ηλεκτρόνια.