Πίσω στο 1997, το όνομα Puma αντιπροσώπευε ένα compact coupe 2+2 θέσεων, με την τελική υλοποίηση να δίνει έμφαση στην ευχαρίστηση του οδηγού. Η «μετενσάρκωση», ήρθε μέσα από ένα compact SUV με ήπια υβριδική τεχνολογία 48V (mHEV). Το project μοιάζει δύσκολο ευθύς εξαρχής, αλλά… δια χειρός του «δικού μας» Γιώργου Σαριδάκη (Director, Interior and Exterior Design, Ford of Europe), το αποτέλεσμα δείχνει να δικαιώνει πλήρως τους ανθρώπους της Ford. Μυώδης, αθλητική εικόνα, προσαρμοσμένη σε «καλούπι» crossover, με ρέουσες γραμμές που μοιάζουν να «τετραγωνίζουν» τον κύκλο, χωρίς το μάτι να νιώθει σε κάποιο σημείο ότι χάνεται σε περιττές λεπτομέρειες. Δεν είναι τυχαίο ότι το όνομα Puma για το νέο μοντέλο, επιλέχθηκε μετά από έρευνα της Ford σε πελάτες της, οι οποίοι όταν είδαν τα πρώτα σχέδια είπαν ότι τους έφερε στο μυαλό το πρωτότυπο coupe του 1997.

Όπως και στο παρελθόν, η βάση του νέου Puma «πατάει» στην πλατφόρμα του Fiesta τελευταίας γενιάς. Με μήκος 4.186 mm (+146 mm από το Fiesta), πλάτος 1.805 mm (+71 mm) και ύψος 1.537 mm (+54 mm), το Puma τοποθετείται στην καρδιά της κατηγορίας του, όντας compact, ευέλικτο και ευρύχωρο. Τα 95 mm επιπλέον στο μεταξόνιο (2.588 mm) εξασφαλίζουν καλούς χώρους για τους επιβάτες, ενώ ο χώρος αποσκευών με 401 λίτρα κινείται στο ανώτερο άκρο της κατηγορίας (456 λίτρα στις εκδόσεις χωρίς ήπιο υβριδικό σύστημα και στην diesel 1.5 EcoBlue που θα λανσαριστούν αργότερα). Οι έξυπνες λύσεις της εύκαμπτης εταζέρας που ανοίγει μαζί με την πίσω θύρα και προσαρμόζεται στο σχήμα των πραγμάτων που είναι φορτωμένα (όταν αυτά ακουμπάνε σε αυτήν), αλλά και το «Megabox», προσθέτουν περισσότερη πρακτικότητα και λειτουργικότητα.

Megabox και τεχνολογία

Με πλάτος 763, μήκος 752 και βάθος 305 mm, το «Megabox» είναι ένας επιπλέον αδιαβροχοποιημένος χώρος 80 λίτρων κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών (στο χώρο της ρεζέρβας) με τάπα απορροής υδάτων, ώστε να μπορεί να πλένεται ακόμα και με λάστιχο μέσα στο αυτοκίνητο. Αντέχει 50 κιλά και μπορείς να φορτώσεις ό,τι θέλεις χωρίς να σε απασχολεί σε τι κατάσταση είναι (βρεγμένο, στεγνό, καθαρό ή όχι), εφόσον το Megabox μπορεί ανά πάσα στιγμή να πλυθεί εύκολα.

Στο εσωτερικό, η εικόνα είναι γνώριμη από το Fiesta, αλλά η αίσθηση είναι αρκετά πιο hi-tech λόγω εξοπλισμού στις δύο διαθέσιμες εκδόσεις: Titanium και ST-Line X. Σε αυτόν συμπεριλαμβάνονται μεταξύ άλλων, ο ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3’’, καθίσματα με λειτουργία μασάζ (στην Titanium), πέντε προφίλ οδήγησης (Normal, Sport, Eco, Slippery και Trail), προβολείς LED (και τα πίσω φώτα είναι τεχνολογίας LED), ασύρματη φόρτιση smartphone, σύστημα SYNC3 της Ford με εξαιρετικές δυνατότητες διασύνδεσης και όλες τις τελευταίες τεχνολογίες σε αυτόν τον τομέα, μόνιμη σύνδεση στο internet με ενσωματωμένο modem, αλλά και εφαρμογή FordPass. Η τελευταία, επιτρέπει στον ιδιοκτήτη να κλειδώνει και να ξεκλειδώνει το αυτοκίνητο από μακριά ή να λαμβάνει πληροφορίες για την κατάσταση του αυτοκινήτου.

Με 12 αισθητήρες υπερήχων, τρία ραντάρ και δύο κάμερες που είναι τοποθετημένα γύρω από το αυτοκίνητο για την υποστήριξη του «πακέτου» τεχνολογιών Ford Co-Pilot360, στον κατάλογο του νέου Puma συμπεριλαμβάνεται και ό,τι πιο σύγχρονο από πλευράς συστημάτων ασφαλείας και υποβοήθησης οδηγού (δυνατότητες αυτόνομης οδήγησης επιπέδου 2). Αυτό επιβεβαιώνεται και από την κορυφαία διάκριση πέντε αστέρων στις δοκιμές EuroNCAP.

Σε όλα αυτά, προσθέστε και τη λειτουργία Local Hazard Information που υποστηρίζεται από το ενσωματωμένο modem FordPass Connect. Μπορεί να ενημερώνει τους οδηγούς για επικίνδυνες καταστάσεις στο δρόμο, ακόμα και αν αυτές δεν είναι ορατές εξαιτίας της ύπαρξης στροφών ή παρουσίας άλλων οχημάτων. Οι ειδοποιήσεις του συστήματος εκδίδονται ανεξάρτητα από το σύστημα πλοήγησης, με βάση ενημερωμένα στοιχεία από τοπικές αρχές, υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης και οδηγικά δεδομένα που αντλούνται από άλλα οχήματα που βρίσκονται συνδεδεμένα στο «cloud». Έτσι, ειδοποιήσεις για οδικά έργα, ακινητοποιημένα οχήματα λόγω βλάβης, ζώα, πεζούς και εμπόδια στον αυτοκινητόδρομο, ακόμα και για επικίνδυνες οδηγικές συνθήκες, μεταδίδονται στο όχημα ασύρματα με έγκαιρη ενημέρωση των οδηγών.

Σε δύο εκδόσεις με 125 και 155 ίππους

Το νέο Puma, είναι το πρώτο από τα 14 Ford που θα δούμε μέσα στο 2020 με σύστημα κίνησης που χρησιμοποιεί ηλεκτρική ενέργεια. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ο πολυβραβευμένος 3κύλινδρος 1.0 EcoBoost (ο πρώτος 3κύλινδρος με τεχνολογία απενεργοποίησης κυλίνδρου), συνεπικουρείται από ήπιο υβριδικό σύστημα με αερόψυκτη μπαταρία ιόντων λιθίου 48V.

Υπάρχουν δύο εκδόσεις EcoBoost Hybrid με 125 (210 Nm ροπής) και 155 ίππους (240 Nm), με τον συνδυασμό να γίνεται και στις δύο περιπτώσεις με μηχανικό κιβώτιο 6 σχέσεων. Μία ενσωματωμένη μίζα/γεννήτρια (BISG) 11.5 kW που παίρνει κίνηση μέσω ιμάντα, αντικαθιστά τον εναλλάκτη, με το σύστημα BISG να επιτρέπει την ανάκτηση και αποθήκευση της ενέργειας κατά το φρενάρισμα και το ρολάρισμα. Λειτουργεί και σαν μοτέρ υπό κανονικές συνθήκες οδήγησης και επιτάχυνσης, με τη Ford να υπόσχεται 10% μείωση της κατανάλωσης σε αστικό περιβάλλον και 15% συνολικά στην έκδοση των 155 ίππων (αν συνυπολογίσουμε το «downsizing»). Σύμφωνα με τη Ford, η μέση κατανάλωση κυμαίνεται στα 4,2 l/100 km με βάση τις μετρήσεις NEDC (εκπομπές CO2 96 g/km) και 5,4 l/100 km με βάση τις αυστηρότερες WLTP (CO2 126 g/km).   

Μετατρόχιο από Focus                                                                       

Στη σύντομη επαφή που είχαμε με την ισχυρότερη έκδοση των 155 ίππων στη έκδοση ST-Line X, επιβεβαιώσαμε τα αναμενόμενα. Καταρχήν, καταγράψτε το εξής: +58 mm στο εμπρός μετατρόχιο (1562 mm) σε σχέση με το αντίστοιχο του Fiesta, σημαίνουν ότι το εμπρός τμήμα είναι παρόμοιο με αυτό του Focus. Στην πράξη, αυτό μεταφράζεται με ένα ακόμα πιο «πεισματάρικο» εμπρός μέρος στη διατήρηση της πορείας που θα χαράξει ο οδηγός. Τι άλλο έχουμε; Στιβαρότατο πλαίσιο, κορυφαία λειτουργία ανάρτησης που απορροφά με ευκολία τις ανωμαλίες και ελέγχει με εξαιρετική ακρίβεια το αμάξωμα, αποτελεσματικά φρένα, «ζωντανά» χειριστήρια που προάγουν το «οδηγείν», και ένα σύνολο που θα κάνει και τον πιο «δύσπιστο» οδηγό να ξανασκεφτεί τη σχέση του με τον υπερυψωμένο κόσμο των crossover. Χωρίς αυτό να σημαίνει ότι οι συνεπιβάτες μπαίνουν σε δεύτερη μοίρα.

Προσθέστε τις εξαιρετικές επιδόσεις στην 155άρα έκδοση (0-100 Km/h σε 9’’ και τελική 205 km/h), τη δύναμη του ήπιου υβριδικού συστήματος από χαμηλά (τα 50 επιπλέον Nm ροπής του ηλεκτρικού μοτέρ από τις 1.000 rpm σε βοηθάνε να ξεκινάς σχεδόν παντού χωρίς γκάζι), την οικονομία καυσίμου σε κάθε περίπτωση (ακόμα και υπό αρκετή πίεση δεν ξέφυγε πολύ πάνω από τα 8 l/100 km, ενώ με πιο ήπιους ρυθμούς πέφτεις εύκολα κάτω από τα 7), το ποιοτικό ρολάρισμα και το πόσο ευκολοδήγητο είναι, για να συμπληρώσετε τις πρώτες θετικές εντυπώσεις. Το μόνο που θα παρατηρήσουμε, είναι ότι το μοτέρ ακούγεται λίγο παραπάνω απ’ ό,τι θα περίμενες στις υψηλές στροφές, αλλά χωρίς να ενοχλεί ιδιαίτερα η χροιά του.

Όμορφο στο μάτι, απολαυστικό στην οδήγηση και προσεγμένο από κάθε άποψη, το νέο Puma ήρθε για να ταράξει τα νερά και να θέσει νέα δεδομένα στα δημοφιλή B-SUV. Και με ελκυστικά πακέτα εξοπλισμού-τιμής και χρηματοδοτικά προγράμματα όπως θα δείτε και παρακάτω:

Τιμοκατάλογος Εκδόσεων

Έκδοση Αμάξωμα Κινητήρας Κιβώτιο Ταχυτήτων C02 Ανώτατη Λιανική Τιμή Πώλησης με ΦΠΑ & Τέλος Ταξινόμησης
Titanium 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 96 20.097€
Titanium 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 99 22.681€
ST-Line X 1.0L EcoBoost, 125PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 99 24.254€
ST-Line X 1.0L EcoBoost, 155PS, mHEV 6-τάχυτο μηχανικό 101 25.793€

Χρηματοδοτικά προγράμματα

Ποσοστό  Ελάχιστης Προκαταβολής Διάρκεια (Μήνες) Επιτόκιο*
0% 12 – 84 1% – 5,99%