Το Χόλιγουντ υπήρξε ο Πυγμαλίων πολλών διάσημων και ωραίων σταρ της μεγάλης οθόνης. Ήταν όμως πάντα ένας ένθερμος εραστής και ένας άπιστος σύζυγος, αφού όσο επίμονα και θαρρετά έχτιζε πάνω στο ταλέντο τους τόσο γρήγορα και ψυχρά τις εγκατέλειπε μόλις η εμφάνιση τους άρχιζε να φέρει πάνω της τα σημάδια του χρόνου.

Αν έχει βάση αυτό που είχε πρωτοπεί ένας παλιός Άγγλος συγγραφέας, ο Γουίλιαμ Κόνγκριβ, ότι δηλαδή οι ουρανοί δεν έχουν γνωρίσει μεγαλύτερη μανία από την αγάπη που μετατράπηκε σε μίσος, ούτε η κόλαση οργή παρόμοια μ’ αυτή της περιφρονημένης γυναίκας, τότε δεν χωρεί αμφιβολία ότι το Χόλιγουντ εισπράττει τόνους αρνητικής ενέργειας από τη στρατιά των ηθοποιών που κέρδισε αρχικά από το ταλέντο τους αλλά απέρριψε αργότερα λόγω ηλικίας.

Η πραγματικότητα ωστόσο δείχνει ότι όπως συμβαίνει σε όλους τους μεγάλους έρωτες οι περισσότερες εξ αυτών παρότι έπαθαν δεν έμαθαν και είναι έτοιμες ανά πάσα στιγμή για μια ακόμα λήψη, ένα κατ ή έστω ένα τελευταίο fade out.

Γκλεν Kλόουζ

Η Γκλέν Kλόουζ, η Αμερικανίδα ηθοποιός που μάγεψε τα πλήθη με εκείνο το υπολογισμένο δάκρυ σ’ ένα από τα πολλά κοντινά πλάνα της στις Επικίνδυνες Σχέσεις και προκάλεσε πολλά ρίγη ανατριχίλας σε όλους τους άπιστους επί γης με την καθηλωτική ερμηνεία της στις Ολέθριες Σχέσεις χάθηκε από τη πρώτη γραμμή της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας το 2005 όταν ήταν 58 χρονών.

«Το Χόλιγουντ αγαπάει όταν οι γυναικείοι χαρακτήρες πεθαίνουν» δήλωσε πρόσφατα η ίδια ερωτηθείσα για την επιστροφή της σήμερα στα 73 της χρόνια στην ταινία του Netflix «Hillbilly Elegy» στο ρόλο μιας γυναίκας της αμερικανικής υπαίθρου, που προσπαθεί να σώσει την κόρη και τον εγγονό της από την καταστροφή. Για τους κακεντρεχείς είναι μια ύστατη προσπάθεια της μεγάλης ηθοποιού να πάρει το Όσκαρ που τόσο άδικα της στέρησε η αμερικανική ακαδημία κινηματογράφου τις εφτά φορές που υπήρξε υποψήφια.

Για την ίδια δεν τέθηκε ποτέ τέτοιο θέμα από τη στιγμή που τεράστια ταλέντα όπως η αείμνηστη Ντέμπορα Κερ δεν βραβεύτηκαν ποτέ με το χρυσό αγαλματίδιο όπως εκείνη από τύχη, από σκοπιμότητα, από συμφέρον.

Μισέλ Πφάιφερ

Αν κάποιο από τα τρία αυτά ευθύνεται για το γεγονός ότι η πανέμορφη σε κάθε ηλικία Μισέλ Πφάιφερ δεν κατάφερε επίσης να τιμηθεί με Όσκαρ σε καμιά από τις υπέροχες ταινίες που απογείωσε με το ταλέντο της όπως οι Fabulous Baker boys, οι Επικίνδυνες Σχέσεις αλλά και το Love Filed δεν μπορεί να το ξέρει κανείς.

Το σίγουρο είναι ότι στη δική της περίπτωση η νεανικότητα του προσώπου της αλλά και της κίνησης του ψηλόλιγνου κορμιού της αποτέλεσαν το μεγαλύτερο εχθρό της καριέρας της, επειδή αρχικά δεν της δίνονταν σοβαροί ρόλοι λόγω της ξεχωριστής ομορφιάς της και στη συνέχεια στο απόγειο της κινηματογραφικής ωριμότητας της ουδείς τόλμησε να της προσφέρει έναν ρόλο διαφορετικό από αυτόν της ωραίας γυναίκας που συνδέεται ερωτικά με μικρότερους άνδρες. Ο τρόπος με τον οποίο το Χόλιγουντ σε πετάει σαν στυμμένη λεμονόκουπα μόλις περάσεις τα 40 και αρχίζει να μετράς αντίστροφα για την ηλικία των 50 μπορεί «σπείρει το χάος στη ψυχολογία» σου έχει δηλώσει πολλές φορές η 62χρονη σήμερα Μισέλ Πφάιφερ που προτιμά να ζωγραφίζει αποτραβηγμένη στο ράντσο της στη Βόρεια Καρολίνα από το να ζει στις παρυφές του Χόλιγουντ κλαίγοντας για την υποχρεωτική απομάκρυνση της από τις επάλξεις του.

H πρόσφατη συμμετοχή της στην σουρεαλιστική κωμωδία French Exit, στην οποία υποδύεται μια larger-than-life χήρα, είναι για την ίδια ένα όμορφο διάλειμμα από την άλλη μεγάλη της αγάπη την κατασκευή αρωμάτων με την επωνυμία Henry Rose που είναι τα ονόματα των δύο παιδιών της.

Τζέσικα Λανγκ

Η Τζέσικα Λανγκ, η ηθοποιός με το τεράστιο ταλέντο που αιχμαλώτισε στη προσωπική ζωή της ξεχωριστούς άνδρες όπως ο Μιχαήλ Μπαρίσνικοφ και ο Σαμ Σέπερντ είναι πλέον 71 ετών. Η απόκτηση ενός Όσκαρ δεν αποτελεί για την ίδια απωθημένο, καθώς πέρα των πολλών άλλων βραβείων που απέκτησε στη πολυετή καριέρα της, τιμήθηκε δυο φορές με το χρυσό αγαλματίδιο, τη πρώτη για τον δεύτερο ρόλο της στη ταινία Τούτσι του 1982 και τη δεύτερη δέκα χρόνια αργότερα για την πρωταγωνιστική ερμηνεία της στη ταινία Μπλε Ουρανός.

Παρότι δεν μπορεί να συγκριθεί με τη Μέριλ Στριπ, την Αμερικανίδα ηθοποιός που στην ηλικία επίσης των 71 ετών εξακολουθεί να μαγεύει με τις ερμηνείες της επί της οθόνης και να ξαφνιάζει με τις συνεχείς μεταμορφώσεις της στο πανί, η Τζέσικα Λανγκ κατάφερε πριν από μερικά χρόνια να βρεθεί στο προσκήνιο με τη συμμετοχή της στη τηλεοπτική σειρά American Horror Story.

Τζόντι Φόστερ

Εξίσου ταλαντούχα με τις προαναφερθείσες, ένα από τα λίγα παιδιά θαύματα που κατάφεραν να κάνουν μεγάλη καριέρα και ως ενήλικες ηθοποιοί η Τζόντι Φόστερ, σήμερα 58 ετών, μάλλον απέρριψε η ίδια το Χόλιγουντ παρά τραυματίστηκε από την αδιαφορία του. Με δύο Όσκαρ στις αποσκευές της για τις ταινίες οι Κατηγορούμενοι και η Σιωπή των Αμνών επέλεξε να απομακρυνθεί γοργά από τα φώτα της δημοσιότητας για να προστατέψει την ιδιωτική της ζωή αλλά και τους γιους της από μια πιθανή διαρροή της ομοφυλοφιλίας της σε χρόνο που δεν είχε αποφασίσει η ίδια.

Σήμερα η Τζόντι Φόστερ έχει πει δημόσια την αλήθεια για τις σεξουαλικές προτιμήσεις της και απασχολείται με τη σκηνοθεσία ταινιών δηλώνοντας ότι ακόμα και σε αυτόν τον τομέα η Αμερική υστερεί σε σχέση με την Ευρώπη, επειδή όπως έχει εξηγήσει η ίδια «στην κουλτούρα μας οι γυναίκες, είτε σκηνοθέτιδες είτε παραγωγοί είτε στελέχη των εταιρειών, θεωρούνται μεγάλο ρίσκο».

Μεγκ Ράιαν

Η Μεγκ Ράιαν, η αγαπημένη ολόκληρης της Αμερικής -και όχι μόνο- για μια σειρά ρομαντικών ταινιών όπως το Έχετε μήνυμα στον υπολογιστή σας, French Kiss, Κέιτ και Λέοπολντ αποτελεί ίσως το πιο κατάλληλο παράδειγμα για το πώς το Χόλιγουντ μπορεί να καταρρακώσει τον ψυχισμό μιας γυναίκας ηθοποιού χωρίς μεγάλες προφανώς αντιστάσεις.

Μετά από το σερί των παραπάνω κινηματογραφικών επιτυχιών που την είχαν καταστήσει μια από τις πιο ακριβοπληρωμένες γυναίκες της αμερικανικής κινηματογραφικής βιομηχανίας, «τη καρδιά της ρομαντικής κωμωδίας» όπως την είχε χαρακτηρίσει το 1995 το περιοδικό Time, η Μέγκ Ράιαν, σήμερα 59 χρονών, βρέθηκε να χωρίζει από τον σύζυγο της Ντένις Κουέιντ για την απιστία της με τον συμπρωταγωνιστή της στη ταινία Απόδειξη ζωής Ράσελ Κρόου που έμελλε απλά όταν την άφησε να ανοίξει τη πληγή που της βάθυνε λίγο αργότερα το Χόλιγουντ όταν σταμάτησε να της προσφέρει πρώτους ρόλους αντικαθιστώντας την με νεώτερες ενζενί.

Η Μεγκ Ράιαν προσπάθησε να νικήσει το χρόνο με πλαστικές επεμβάσεις, παραμορφώθηκε όμως τόσο που σύντομα αρχίσει να παρουσιάζεται σαν παράδειγμα προς αποφυγή, επιβεβαιώνοντας ότι πρωταγωνίστριες όπως η Βρετανίδα με τη ρωσική αριστοκρατική καταγωγή Έλεν Μίρεν, η μόνη άλλη γυναίκα ηθοποιός πέρα από τη Μέριλ Στριπ με αδιάλειπτη παρουσία στη πρώτη γραμμή της παγκόσμιας κινηματογραφικής παραγωγής, που επέλεξαν να ζήσουν με το πρόσωπο που τους χάρισε ο χρόνος κέρδισαν τις εντυπώσεις και φυσικά το χειροκρότημα.

Η πραγματικότητα άλλωστε δεν αλλάζει αφού όπως έχει πει η Νταμ Έλεν Μίρεν, η υπέροχη Βασίλισσα, ρόλος για τον οποίο τιμήθηκε με Όσκαρ, «σιχαίνομαι στη ζωή μου την επιβίωση μερικών πολύ μέτριων ανδρών ηθοποιών και την επαγγελματική απαξίωση κάποιων γυναικών πραγματικών ταλέντων»…