Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών: Απέρριψε σχεδόν 7 στις 10 προσφυγές κατά της εφορίας
Τι δείχνουν τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για το πρώτο πεντάμηνο του έτους
Αρνητικές ήταν οι αποφάσεις της Διεύθυνσης Επίλυσης Φορολογικών Διαφορών για το 66,13% των προσφυγών που υπέβαλαν φορολογούμενοι αμφισβητώντας έξτρα φόρους και πρόστιμα που τους επέβαλε η εφορία για παραβάσεις σύμφωνα με τα στοιχεία της ΑΑΔΕ για το πρώτο πεντάμηνο του έτους.
Ειδικότερα στο διάστημα Ιανουαρίου – Μαΐου υποβλήθηκαν 2.501 προσφυγές από φορολογούμενους και επιχειρήσεις. Από τις υποθέσεις που παραπέμφθηκαν στη Διεύθυνση Επίλυσης Διαφορών (ΔΕΔ) εξετάστηκαν οι 2.320 από τις οποίες δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει 636 υποθέσεις. Οι υπόλοιπες 1.654 απορρίφθηκαν, 23 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν ενώ 7 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία. Από τις υποθέσεις που απορρίφθηκαν οι 891 έχουν οδηγηθεί στα δικαστήρια.
Από την επεξεργασία των στοιχείων της ΑΑΔΕ προκύπτει ότι από το 2013 που ξεκίνησε τη δραστηριότητα της η ΔΕΔ έχουν υποβληθεί 91.139. Από το σύνολο των υποθέσεων εξετάστηκαν οι 86.739 από τις οποίες με αποφάσεις απορρίφθηκαν 46.821 ενώ 14.971 υποθέσεις απορρίφθηκαν σιωπηρώς καθώς εξέπνευσε η προθεσμία για να εξεταστούν και 652 φορολογούμενοι παραιτήθηκαν από τη διαδικασία. Δεκτές έγιναν εν όλω ή εν μέρει οι 21.189 υποθέσεις, δηλαδή το 24,4% των υποθέσεων είχαν θετική έκβαση τους φορολογούμενους. Από το σύνολο των προσφυγών οι 34.937 έχουν φθάσει στα δικαστήρια.
Πώς γίνεται η προσφυγή
Επισημαίνεται ότι οι φορολογούμενοι έχουν τη δυνατότητα να υποβάλλουν ηλεκτρονικά τις προσφυγές τους κατά της εφορίας για λάθη και παραλείψεις στους ελέγχους και επιβολή άδικων φόρων και προστίμων. Ταυτόχρονα με την υποβολή της ενδικοφανούς προσφυγής συνυποβάλλονται στην αρμόδια φορολογική αρχή τα συνημμένα έγγραφα και δικαιολογητικά μόνο σε ψηφιακή μορφή (αρχεία .pdf ή .zip) μέσω της εφαρμογής. Η ψηφιακή υποβολή ενδικοφανούς προσφυγής πραγματοποιείται μέσω του δικτυακού τόπου της ΑΑΔΕ, ήτοι www.aade.gr, με τη χρήση των προσωπικών κωδικών πρόσβασης του TAXISnet.
Η ενδικοφανής προσφυγή πρέπει να αναφέρει:
-τα ακριβή στοιχεία του υπόχρεου,
-την προσβαλλόμενη πράξη,
-τους λόγους, τους ισχυρισμούς και τα έγγραφα στα οποία ο υπόχρεος βασίζει το αίτημά του,
– τη διεύθυνση στην οποία θα πραγματοποιούνται οι κοινοποιήσεις των αποφάσεων, των πράξεων και των λοιπών εγγράφων της Διεύθυνσης Επίλυσης Διαφορών, τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και τα εν γένει στοιχεία επικοινωνίας του υπόχρεου.