Ξεκινά το «Καλάθι της Σαρακοστής» – Τα προϊόντα που περιλαμβάνει

Μέχρι πότε θα ισχύει – Φθηνότερα τα κατεψυγμένα θαλασσινά σύμφωνα με στοιχεία

Το «Καλάθι της Σαρακοστής» τίθεται σε εφαρμογή από σήμερα, Τετάρτη 13 Μαρτίου και θα κρατήσει μέχρι και το Μεγάλο Σάββατο στις 4 Μαΐου, όπως προβλέπει η Υπουργική Απόφαση που υπέγραψε ο υπουργός Ανάπτυξης Κώστας Σκρέκας.

Όπως τόνισε σε σχετική ανακοίνωση ο κ. Σκρέκας, το «Καλάθι της Σαρακοστής» αποτελεί επέκταση του «Καλαθιού του Νοικοκυριού» που βρίσκεται ήδη σε ισχύ, καθώς θα προστεθούν σε αυτό τρεις νέες κατηγορίες τροφίμων, ώστε κάθε οικογένεια να έχει πρόσβαση σε όλα τα απαραίτητα προϊόντα για το σαρακοστιανό τραπέζι.

«Κανένας πολίτης δεν θα είναι αποκλεισμένος από τα πολύτιμα εκείνα αγαθά για να γεμίσει το τραπέζι της οικογένειας. Η κυβέρνηση θα συνεχίσει να παίρνει όλες τις αναγκαίες πρωτοβουλίες για να βοηθά εμπράκτως όλους τους καταναλωτές», ανέφερε μεταξύ άλλων ο υπουργός Ανάπτυξης.






Τα προϊόντα στο Καλάθι της Σαρακοστής

Στο «Καλάθι της Σαρακοστής» εντάσσονται τα εξής προϊόντα:

Χαλβάς

– Νηστίσιμες Σαλάτες (αλοιφές – μελιτζανοσαλάτες, ταραμοσαλάτες και άλλα)

– Κατεψυγμένα θαλασσινά (δύο τουλάχιστον είδη)

Σημειώνεται ότι η λίστα με τα ήδη υπάρχοντα προϊόντα στο «Καλάθι του Νοικοκυριού» έχει ως εξής:

Ρύζι
2. Ψωμί για τoστ
3. Ψωμί φραντζόλα (τυποποιημένο/συσκευασμένο)
4. Φρυγανιές
5. Μακαρόνια Νο 6
6. Αλεύρι για όλες τις χρήσεις
7. Όσπρια (φακές)
8. Όσπρια (φασόλια)
9. Όσπρια (ρεβύθια)
10. Πάριζα
11. Γαλοπούλα (αλλαντικά)
12. Κατεψυγμένα ψάρια
13. Νωπό χοιρινό (συσκευασμένο ή μη)
14. Νωπό κοτόπουλο (συσκευασμένο ή μη)
15. Νωπό μοσχάρι (συσκευασμένο ή μη)
16. Γάλα φρέσκο πλήρες
17. Γάλα φρέσκο με χαμηλά λιπαρά
18. Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) πλήρες
19. Γάλα υψηλής παστερίωσης (μακράς διάρκειας) με χαμηλά λιπαρά
20. Γάλα εβαπορέ
21. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις
22. Γιαούρτι από γάλα αγελάδος χωρίς γεύσεις με χαμηλά λιπαρά
23. Τυρί φέτα
24. Λευκό τυρί
25. Τυρί γκούντα
26. Τυρί με χαμηλά λιπαρά
27. Χυμός τομάτας διατηρημένος
28. Αυγά (κλωβοστοιχίας και αχυρώνα)
29. Μαργαρίνες
30. Ελαιόλαδο
31. Ηλιέλαιο
32. Κατεψυγμένα λαχανικά (τουλάχιστον δύο από αρακάς, μπάμιες, φασολάκια)
33. Λευκή ζάχαρη
34. Γλυκαντικές ουσίες κατάλληλες για διαβητικούς
35. Προϊόντα βρώμης (τουλάχιστον ένα)
36. Κρέμα βρεφικής ηλικίας
37. Γάλα βρεφικής ηλικίας
38. Ελληνικός καφές
39. Στιγμιαίος καφές
40. Γαλλικός καφές
41. Χυμός πορτοκάλι
42. Απορρυπαντικά πλυντηρίου ρούχων (υγρά και σε σκόνη – όχι ταμπλέτες)
43. Απορρυπαντικά για σφουγγάρισμα και καθαρισμού επιφανειών – χλωρίνες
44. Απορρυπαντικά πιάτων για πλύσιμο στο χέρι
45. Χαρτί κουζίνας
46. Χαρτί υγείας
47. Οδοντόκρεμες
48. Σερβιέτες ή ταμπόν
49. Σαμπουάν
50. Σαπούνια σε στερεή κατάσταση
51. Πάνες ακράτειας
52. Πάνες για μωρά
53. Μωρομάντηλα
54. Σαμπουάν για μωρά
55. Τροφές για σκύλους
56. Τροφές για γάτες

Καλάθι της Σαρακοστής: 4% φθηνότερα τα κατεψυγμένα θαλασσινά

«Για τα κατεψυγμένα θαλασσινά, υπάρχουν δύο ενδιαφέροντα στοιχεία. Θα δίνονται δύο κατηγορίες από κάθε σουπερμάρκετ για τη Σαρακοστή, τουλάχιστον δύο είδη, ενώ σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Υπηρεσίας, τα κατεψυγμένα θαλασσινά βρίσκονται περίπου 4% φθηνότερα από ό,τι ήταν την ίδια εποχή. Ελπίζουμε ότι με το Καλάθι της Σαρακοστής θα πετύχουμε ακόμα μεγαλύτερη μείωση και αυτό μένει να το δούμε και στα στατιστικά στοιχεία τους επόμενους μήνες» δήλωσε ο γενικός γραμματέας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή Σωτήρης Αναγνωστόπουλος μιλώντας εχθές, Τρίτη (12.03), στο Πρώτο Πρόγραμμα 91,6 και 105,8.

Γενικά για την εφαρμογή των μέτρων για την πάταξη της ακρίβειας ο γενικός γραμματέας ανέφερε πως «σε ό,τι αφορά στα καθαριστικά προϊόντα και στα προϊόντα προσωπικής υγιεινής, καθώς και στις βρεφικές πάνες έχουμε μείωση μεταξύ 15 και 20%. Αυτά είναι τα επίσημα στοιχεία, και επιβεβαιώνεται και απ’ την ηλεκτρονική παρακολούθηση ότι πράγματι τα στοιχεία τα οποία έχουν δηλωθεί είναι ειλικρινή. Έλεγχοι γίνονται διαρκώς, προκειμένου να βεβαιωθούμε ότι όλοι, χωρίς καμία εξαίρεση, έχουν κάνει τη δουλειά που πρέπει να κάνουν και έχουν συμμορφωθεί με το νόμο».






Ακόμη, πρόσθεσε: «Από τη στιγμή που έχουμε απαγορεύσει τις προωθητικές ενέργειες όταν έχει προηγηθεί αύξηση τιμής, έχει παρατηρηθεί ότι όλες οι επιχειρήσεις οι οποίες χρησιμοποιούσαν τις προωθητικές ενέργειες ως μέσο επικοινωνίας με τον καταναλωτή, έχουν σταματήσει να αυξάνουν τις τιμές τους και μάλιστα ορισμένες, πολλές θα έλεγα, έχουν ανακαλέσει και νέους αυξημένους τιμοκαταλόγους τιμών από την αρχή του χρόνου ή και πριν από αυτή, δηλαδή περίπου τον Δεκέμβρη. Άρα αυτές οι τιμές δεν εμφανίστηκαν ποτέ».

Ακολουθήστε το vradini.gr στο Google News
Ίσως σας ενδιαφέρουν