Pernod Ricard: Σταθερή κερδοφορία για το 2020, παρά τη μείωση των πωλήσεων

Στη βασική προτεραιότητα  του Group Pernod Ricard, που είναι η προστασία της υγείας των εργαζομένων  και των συνεργατών της, εστίασε ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρίας στην Ελλάδα  Cyril Claquin, με την ευκαιρία της ανακοίνωσης της σταθερής κερδοφορίας για το 2020, παρά τη μείωση των πωλήσεων.

Πιο συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Pernod Ricard Hellas ανήλθαν σε 65 εκατ. ευρώ, 31 εκατ. ευρώ εκτός φόρων, παρουσιάζοντας μείωση -13,5% σε σχέση με το προηγούμενο οικονομικό έτος.

Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν σε 1,4 εκατ. ευρώ, με τη  πτώση των πωλήσεων να οφείλεται αποκλειστικά στο αρνητικό αποτύπωμα της πανδημίας στο τελευταίο τρίμηνο της χρήσης (Απρίλιος – Ιούνιος), που οι καθαρές πωλήσεις έκλεισαν -36%, σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα.

«Η πανδημία του Covid-19 έβαλε απότομο φρένο στην δυναμική ανάπτυξη της εταιρίας μας. Έως τον Φεβρουάριο του 2020 οι καθαρές πωλήσεις μας έτρεχαν με σχεδόν +6% σε σχέση με το αντίστοιχο οκτάμηνο της προηγούμενης χρήσης, κερδίζοντας μερίδια και επιβεβαιώνοντας τη δυναμική μας», δήλωσε ο κ. Claquin.  

Κατά τον ίδιο: «Η υγειονομική κρίση όμως του νέου κορονοιού τα αντέστρεψε όλα δημιουργώντας νέα δεδομένα στην αγορά και επαναπροσδιορισμό των προτεραιοτήτων», προσθέτοντας την  επικέντρωση όλων  στη συγκράτηση των λειτουργικών δαπανών και στην προστασία των περιουσιακών στοιχείων και των ανθρώπων της.

Για να προσθέσει:«Θα ήθελα να σταθώ λίγο σε αυτό το σημείο και να τονίσω πως, παρότι ανήκαμε στους πιο βαριά πληγέντες κλάδους, δεν έγινε καμιά χρήση των διατάξεων που μας παρείχε ο νόμος ως προς τους εργαζόμενους αλλά και τους συνεργάτες μας: 

Κανένας εργαζόμενος μας δεν βγήκε σε αναστολή, κανένας μισθός δεν μειώθηκε, καμία παράταση πληρωμής δεν δόθηκε σε επιταγές που είχαμε εκδώσει προς τους προμηθευτές μας.

Αισθάνομαι περήφανος για αυτές τις αποφάσεις σύμφωνα και με το Εταιρικό μας όραμα « Εμπνέοντας ανθρώπινες στιγμές για την Ελλάδα».  

Έχοντας προσαρμοστεί  στα νέα δεδομένα, περιμένουμε με ανυπομονησία να συναντήσουμε, όταν οι συνθήκες το επιτρέψουν, στα μπαρ και τα εστιατόρια  αυτούς που βρίσκονται πάντα στο επίκεντρο της εταιρίας μας, τους καταναλωτές».

Ειδικότερα, ο κλάδος των αλκοολούχων ποτών ήταν από τους πιο βαριά πληγέντες λόγω του lockdown που επιβλήθηκε τον Μάρτιο του 2020 με το καθολικό κλείσιμο της εστίασης για περισσότερο από δυόμιση μήνες καθώς και τις αρνητικές επιπτώσεις της πανδημίας στον τουρισμό που οδήγησε σε πτώση της συνολικής αγοράς αλκοολούχων  -22% (σε όγκους) σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.

Να σημειωθεί ότι, η Pernod Ricard Hellas κατέβαλε μέσα στη χρήση 48 εκατ. ευρώ  σε φόρους και εισφορές κοινωνικής ασφάλισης (210  εκατ. ευρώ  κατά τις τέσσερις τελευταίες οικονομικές χρήσεις), συμβάλλοντας στην προσπάθεια αναγέννησης της ελληνικής οικονομίας.

Παράλληλα, συγκρατημένη πτώση διαπιστώνεται και στα οικονομικά μεγέθη του Ομίλου Pernod Ricard παγκοσμίως κατά το πρώτο εξάμηνο του τρέχοντος οικονομικού έτους (Ιούλιος 2020 –  Δεκέμβριος 2020).

Συγκεκριμένα, σημειώθηκε μείωση κατά -3,9% στις οργανικές πωλήσεις, που ανήλθαν στα 4.985 εκατ. ευρώ, και -2,4% μείωση κερδών προ φόρων,  που ανήλθαν στα 1.746 εκατ. ευρώ.

Η Pernod Ricard κέρδισε ή διατήρησε τα  μερίδια της σε βασικές αγορές, ιδίως στην Ευρώπη, παρά τις δυσχέρειες στη αγορά και του περιορισμούς που επιβλήθηκαν.

Αυτή η απόδοση οφείλεται κυρίως στη δυναμική διαχείριση του χαρτοφυλακίου της με έμφαση στην καινοτομία και την ισχυρή ανάπτυξη στα σουπερμάρκετ.

Υπενθυμίζεται πως η Pernod Ricard Hellas, μέλος του Ομίλου Pernod Ricard, ιδρύθηκε στην Ελλάδα το 1990 συμπληρώνοντας 30 συναπτά έτη ανάπτυξης και προσφοράς στην Ελληνική Οικονομία και προσφέροντας απασχόληση σε 107 εργαζόμενους.

Η επιτυχία της βασίζεται στη διατήρηση και την συνεχή ενίσχυση του δυνατού δεσμού της με την ελληνική αγορά και τη σταθερή δέσμευσή της τόσο στους ανθρώπους της όσο και το καταναλωτικό κοινό.

 Σήμερα, διαθέτει πλούσιο portfolio κορυφαίων μαρκών παγκοσμίως, όπως το Chivas Regal Scotch Whisky, την Absolut Vodka, το Jameson Irish Whiskey, τo Havana Club Cuban Rum, το Beefeater London Dry Gin, την Olmeca Tequila,

 καθώς και τις ultra-premium μάρκες Perrier-Jouёt Belle Epoque, Absolut Elyx, The Glenlivet Malt Whisky, Royal Salute και Martell Cognac.

 Ιδιαίτερα σημαντική για την Pernod Ricard Hellas είναι η θέση των αμιγώς ελληνικών προϊόντων που παράγει στη μονάδα παραγωγή της Μυτιλήνης:

το Ούζο ΜΙΝΙ, τα λικέρ Eoliki και τα UP ελληνικών λικέρ Roots.

H Pernod Ricard Hellas σταθερά υποστηρίζει το ελληνικό επιχειρείν και την ελληνική κοινωνία, μέσω διάφορων πρωτοβουλιών όπως ο διαγωνισμός κοινωνικής επιχειρηματικότητας Chivas Venture και το Absolut Green Hustle, αλλά και ενέργειες εταιρικής κοινωνικής ευθύνης με ανθρωπιστικό και περιβαλλοντικό χαρακτήρα.

Η Pernod Ricard είναι η δεύτερη μεγαλύτερη εταιρεία οίνου και αλκοολούχων ποτών παγκοσμίως με ενοποιημένες πωλήσεις 8.5 εκατ. ευρώ το Οικον. Έτος 2020.

Ο Όμιλος, ο οποίος δημιουργήθηκε το 1975 από τη συγχώνευση των Ricard και Pernod, έχει αναπτυχθεί τόσο οργανικά όσο και με τις εξαγορές των: Seagram (2001), Allied Domecq (2005) και Vin & Sprit (2008).

Η Pernod Ricard έχει στο πορτφόλιό της τις πιο περίβλεπτες μάρκες του χώρου: την Absolut Vodka, το παστίς Ricard, το ουίσκι Ballantine’s, Chivas Regal, Royal Salute, Glenlivet Scotch whiskey και Jameson Irish whiskey, το κονιάκ Martell,

το ρούμι Havana Club, το τζιν Beefeater, τα λικέρ Kahlua και Malibu, τις σαμπάνιες Mumm και Perrier- Jouet, καθώς και τα κρασιά Jacob’s Creek, Brancott Estate, Campo Viejo, Graffigna και Kenwood.

Η εταιρία απασχολεί περίπου 18.000 άτομα και λειτουργεί μέσω ενός δικτύου με 6 ‘’Brand Companies’’  και 85 “Market Companies” που έχουν ιδρυθεί σε κάθε σημαντική αγορά και  είναι σταθερά προσηλωμένη σε μια βιώσιμη πολιτική ανάπτυξης και ενθαρρύνει την υπεύθυνη κατανάλωση.

Η στρατηγική και φιλοδοξία της Pernod Ricard βασίζεται σε τρεις κεντρικές αξίες που καθοδηγούν την επέκταση της εταιρείας: το επιχειρηματικό πνεύμα, την αμοιβαία εμπιστοσύνη και μια ισχυρή αίσθηση ηθικής.