Έχει ξεπεράσει τα 4,5 εκατομμύρια πωλήσεις σε μία πορεία 22 χρόνων. Η Skoda Fabia δεν είναι ένα τυχαίο μοντέλο για την τσέχικη φίρμα. Μιλάμε για το δεύτερο δημοφιλέστερο μετά την Octavia, σε μια εταιρία που τα τελευταία χρόνια δεν προχωράει απλώς μπροστά με γοργούς ρυθμούς, στην κυριολεξία… καλπάζει. Εκτός αυτού, πρόκειται και για ένα από τα best-sellers διεθνώς στα supermini.

Βασίζεται για πρώτη φορά στην αρθρωτή πλατφόρμα MQB-A0 του Volkswagen Group (όπως και τα SEAT Ibiza και Volkswagen Polo) και με μήκος που ξεπερνάει τα 4 μέτρα (ΜxΠxΥ: 4.108×1.780×1.459 mm) είναι μεγαλύτερη κατά σχεδόν 11 εκ., αλλά και μεταξόνιο που αγγίζει τα 2.564 mm (+94 mm σε σχέση με την προηγούμενη), οι άνθρωποι της Skoda μιλάνε για κορυφαίους χώρους στην κατηγορία Β.

Το ίδιο ισχύει και για το χώρο αποσκευών, που από τα 330 λίτρα, φτάνει, πλέον, τα 380 και μπορεί να συγκριθεί ακόμα και με αυτούς της μικρομεσαίας κατηγορίας.

Με σχεδιαστικά στοιχεία που θυμίζουν τα μεγαλύτερα αδερφάκια της, η νέα Fabia είναι σίγουρα πιο δυναμική και ενδιαφέρουσα σχεδιαστικά.

Χρωμιωμένη μάσκα που ενώνεται με φώτα LED, μεγάλη εισαγωγή αέρα στον προφυλακτήρα που φιλοξενεί τους προβολείς ομίχλης, έντονα νεύρα στο αμάξωμα και χαρακτηριστική γραμμή στο προφίλ, μεγάλο παρμπρίζ πίσω και τρισδιάστατα φώτα LED με τη χαρακτηριστική φωτεινή υπογραφή Skoda.

Οι όμορφες ζάντες αλουμινίου (14″ έως 18″), δημιουργούν ένα αρκετά ενδιαφέρον σύνολο.

Ρεκόρ στην αεροδυναμική και μεγάλη αναβάθμιση εκ των έσω

Οι Τσέχοι έδωσαν μεγάλη προσοχή και στην αεροδυναμική, με τον συντελεστή οπισθέλκουσας να έχει πέσει στο 0.28 Cd (από 0.32), αριθμός ρεκόρ για τα supermini.

Η καλύτερη αεροδυναμική σημαίνει και εξοικονόμηση καυσίμου έως 0,2 λίτρα ανά 100 km όταν το αυτοκίνητο ταξιδεύει με σταθερή ταχύτητα 120 km/h.

Με τις ενεργές γρίλιες εμπρός να παραμένουν κλειστές όταν δεν απαιτείται ιδιαίτερη ψύξη του κινητήρα, η νέα Fabia εκπέμπει έως και 5 γραμμάρια λιγότερο CO2 σε κάθε χιλιόμετρο.

Μεγάλη αναβάθμιση έχουμε και στο εσωτερικό που ακολουθεί τα πρότυπα των Scala και Octavia.

Εκτός από ψηφιακό πίνακα οργάνων 10,25’’, σε δεσπόζουσα θέση είναι και η κεντρική οθόνη αφής 9,2″ (6,2″ ή 8,2″ στις βασικές εκδόσεις) που φιλοξενεί την τελευταία έκδοση του infotainment (MIB3) με δυνατότητα φωνητικών εντολών και όλες τις τελευταίες τεχνολογίες συνδεσιμότητας.

Στον εξοπλισμό συμπεριλαμβάνεται μέχρι και θερμαινόμενο τιμόνι δύο ακτίνων, ambient εσωτερικός φωτισμός, πανοραμική ηλιοροφή, διζωνικός κλιματισμός, αλλά και 43 (!) «Simply Clever» λύσεις.

Simply clever λύσεις

Η νέα Fabia έχει και πολλά Simply Clever χαρακτηριστικά. Με πέντε ολοκαίνουργια και οκτώ που κάνουν το ντεμπούτο τους στη Fabia, το μοντέλο προσφέρει συνολικά έως και 43 πρακτικές λεπτομέρειες.

Στον χώρο αποθήκευσης στην κεντρική κονσόλα, για παράδειγμα, ένα νέο κλιπ για πιστωτική κάρτα ή εισιτήριο στάθμευσης και μια ελαστική ζώνη, κρατούν την… τάξη.

Ένα αφαιρούμενο στήριγμα κυπέλλου ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα είναι ένα προαιρετικό πρόσθετο για μεγαλύτερη ευελιξία, ενώ ένα κουτί στη σήραγγα μετάδοσης προσφέρει στους πίσω επιβάτες μια έξυπνη επιλογή αποθήκευσης για μικρά αντικείμενα.

Το κουτί πρέπει απλώς να τοποθετηθεί μεταξύ της κεντρικής κονσόλας και των πίσω καθισμάτων και στη συνέχεια ασφαλίζεται στη θέση του.

Η Skoda Octavia Scout στην Ελλάδα (vid)

Για πρώτη φορά διαθέσιμο και ένα αλεξήλιο, για την προαιρετική πανοραμική στέγη. Όταν δεν χρησιμοποιείται, διπλώνεται εύκολα στο ένα τρίτο του μεγέθους του και μπορεί να αποθηκευτεί κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών.

Και φυσικά, παρούσες πολλές γνωστές Simply Clever λύσεις από άλλα μοντέλα, όπως μια θήκη αποθήκευσης πολλαπλών λειτουργιών που προσαρτάται κάτω από το κάλυμμα του χώρου αποσκευών, που μετατρέπει έναν κατά τα άλλα αχρησιμοποίητο χώρο σε τέλειο χώρο αποθήκευσης για παλτά ή σακάκια και μπορεί να φιλοξενήσει αντικείμενα βάρους έως 3,5 κιλών.

Οι εύκολα προσβάσιμες τσέπες αποθήκευσης smartphone στις πλάτες των μπροστινών καθισμάτων, η αναδιπλούμενη πλάτη του καθίσματος του συνοδηγού, όπως και η υποδοχή USB-C στον καθρέφτη.

Χωρίς πετρέλαιο

Άδικος κόπος να ψάξετε για… πετρέλαιο κάτω από το καπό, καθώς η 4η γενιά θα διατίθεται μόνο με ατμοσφαιρικούς (MPI) και υπερτροφοδοτούμενος (TSI) βενζινοκινητήρες προδιαγραφών Euro 6d.

Στους 3κίλυνδρους 1.0 MPI EVO που συνδυάζονται με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων, έχουμε δύο εκδόσεις με 65 και 80 PS, ενώ άλλες δύο είναι οι εκδόσεις για τους 3κύλινδρους 1.0 TSI EVO με 95 (με μηχανικό κιβώτιο 5 σχέσεων) και 110 PS (6άρι μηχανικό ή αυτόματο διπλού συμπλέκτη 7-DSG).

Στην κορυφή της γκάμας είναι ο 4κύλινδρος 1.5 TSI EVO με τους 150 ίππους και τα 250 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζεται αποκλειστικά με το αυτόματο κιβώτιο 7-DSG.

Σύμφωνα με τη Skoda, χάρη στην χαμηλή κατανάλωση (κοντά στα 5 l/100 km), η νέα Fabia θα μπορεί να αγγίξει μία αυτονομία της τάξης των 950 km.

Έμφαση στην ασφάλεια

Μεγάλη έμφαση έχει δοθεί και στον τομέα της ασφάλειας (μέχρι και 9 αερόσακοι) με προηγμένα συστήματα υποβοήθησης οδηγού που την καθιστούν ημι-αυτόνομη οδηγικά.

Πρόκειται για την πρώτη Fabia που μπορεί να εξοπλιστεί με Travel Assist, το οποίο παρέχει αυτόματη υποστήριξη με διαμήκη και πλευρική καθοδήγηση.

Αυτό μπορεί να ενεργοποιηθεί με το πάτημα ενός κουμπιού και συνδυάζει πολλά συστήματα υποβοήθησης ταυτόχρονα.

Έως 210 km/h, το Adaptive Cruise Control (ACC) προσαρμόζει αυτόματα την ταχύτητα του αυτοκινήτου με εκείνη των προπορευόμενων οχημάτων.

Το Lane Assist, όπως υποδηλώνει το όνομα, βοηθά στη διατήρηση της FABIA στη λωρίδα πραγματοποιώντας διορθωτικές κινήσεις διεύθυνσης, εάν χρειάζεται.

Πρώτη σε πωλήσεις αυτοκινήτων με φυσικό αέριο στην Ελλάδα η Skoda

Χρησιμοποιώντας Hands-on Detect, το Travel Assist ελέγχει εάν ο οδηγός αγγίζει το τιμόνι με συνέπεια.

Το βελτιωμένο Blind Spot Detect (Side Assist) είναι μια άλλη επιλογή. Αυτό προειδοποιεί τον οδηγό για οχήματα που απέχουν έως 70 μέτρα και θέλουν να προσπεράσουν ή που βρίσκονται στο τυφλό σημείο του αυτοκινήτου.

Το Park Assist λειτουργεί με ταχύτητες έως και 40 km/h, εμφανίζοντας  κατάλληλες παράλληλες και κάθετες θέσεις στάθμευσης και, εάν είναι επιθυμητό, αναλαμβάνει το έργο καθοδήγησης του οδηγού κατά τη στάθμευση.

Το Maneuver Assist χρησιμοποιεί αισθητήρες για να εντοπίσει ένα εμπόδιο μπροστά ή πίσω από το αυτοκίνητο κατά τη στάθμευση και ενεργοποιεί αυτόματα τα φρένα.

Η αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας και το Front Assist με Προστασία Πεζών και Ποδηλατών είναι επίσης νέα χαρακτηριστικά για τη FABIA.

Η 5θυρη έκδοση hatchback θα βρίσκεται στη χώρα μας προς το τέλος του έτους, ενώ αργότερα θα δούμε και την πιο πρακτική έκδοση Combi.