Στις πρωτόγνωρες και καταιγιστικές εξελίξεις κατά την περίοδο της καραντίνας, αναφέρθηκαν ο πρόεδρος και ιδρυτής της Πλαίσιο Γιώργος Γεράρδος, που μαζί με τον αντιπρόεδρο Κώστα Γεράρδο, παρουσίασαν  τη  virtual περιήγηση στις κεντρικές εγκαταστάσεις  και στις αποθήκες στους δημοσιογράφους.

«Με κλειστά καταστήματα καταφέραμε  να διαχειριστούμε  10πλάσιο όγκο παραγγελιών, σε σχέση με τη συνήθη υποδοχή παραγγελιών προ πανδημίας», είπε ο Κώστας Γεράρδος,  διευκρινίζοντας πως στο διάστημα του lockdown το ηλεκτρονικό κατάστημα Plaisio υποδέχθηκε 7.7 εκατ. επισκέψεις.

Ο ίδιος σημείωσε πως  «δεχθήκαμε  1 εκατ. κλήσεις στο call center. Εξυπηρετήσαμε  συνολικά 330.000 παραγγελίες, αξιοποιώντας και τον ιδιόκτητο στόλο φορτηγών  και συνεργασίες με couriers, με αποτέλεσμα να διατηρήσουμε  για σημαντικό μέρος των παραγγελιών,  στο μίνιμουμ τους χρόνους παράδοσης».

Συνεχίζοντας ο αντιπρόεδρος του Ομίλου, εξήγησε πως  τα τεχνολογικά εργαλεία στο ηλεκτρονικό κατάστημα και το call center, αλλά  και οι εξελιγμένες αποθήκες που διευκολύνουν το picking, κατέστησαν πιο  αποτελεσματική τη  φόρτωση, δίνοντας  πλεονέκτημα σε μια κατάσταση κρίσης

Μάλιστα, μέσα από μια ενδιαφέρουσα online περιήγηση στα επιμέρους τμήματα των κεντρικών εγκαταστάσεων στη Μαγούλα, από τη γραμμή παραγωγής, μέχρι τις αποθήκες και τη διανομή, οι υπεύθυνοι κάθε τομέα μίλησαν για τη διαδικασία που ακολουθήθηκε.

Συγκεκριμένα, με ένα εξελιγμένο, «έξυπνο» σύστημα picking τα προϊόντα συναντούσαν τους υπαλλήλους αντί να τα αναζητούν οι υπάλληλοι σε αχανείς διαδρόμους εκατοντάδων μέτρων, με τις προσαρμογές να είναι  άμεσες και ευρηματικές, ακόμα και στη διαχείριση προϊόντων μεγάλου όγκου, όπως οι λευκές συσκευές.

Βεβαίως, η αυτοματοποίηση πρωταγωνίστησε σε κάθε διαδικασία, πάντα τηρώντας τα μέτρα ασφάλειας, αλλά και το σεβασμό στις απαιτήσεις των πελατών.

Από την πλευρά του, ο πρόεδρος της Πλαίσιο,  στάθηκε ιδιαιτέρως στην κεφαλαιοποίηση της πιστότητας πελατών στην εταιρεία, κάνοντας ειδική αναφορά για τον ανταγωνισμό, σε μια εποχή που προδιαγράφεται υφεσιακή, υποστηρίζοντας πως οι συνθήκες σκληρού ανταγωνισμού ισχύουν αδιαλείπτως από το 2005.

Χαρακτήρισε δε πιο «εύπεπτο» τον σημερινό ανταγωνισμό, καθώς η συγκέντρωση που έχει επέλθει, έχει οδηγήσει στη δημιουργία μεγάλων σχημάτων, που το καθένα διατηρεί ικανό μερίδιο αγοράς.

Όσον αφορά τη στρατηγική για το β’ εξάμηνο, ο Κώστας Γεράρδος, διαβλέπει ότι μέρος της ζήτησης  για τον όμιλο, μετακινείται στο ψηφιακό κανάλι, που σήμερα διαχειρίζεται 3.500 έως 5.000 παραγγελίες ημερησίως, έναντι 2.000 περίπου προ πανδημίας και έναντι 12.500 κατά την περίοδο του lockdown.

Συγκεκριμένα εκτίμησε πως αυτό θα συνεχιστεί,  επενδύοντας  στην ενίσχυση του καναλιού,  αφορώντας  software εργαλεία, που απαιτούν  περιορισμένες κεφαλαιουχικές δαπάνες, με τον όμιλο να  διατηρεί ικανοποιητικό επίπεδο πωλήσεων σε φυσικό και ψηφιακό κανάλι,  αδυνατώντας  όμως  να προβλέψει την εξέλιξη της ζήτησης στο β’ εξάμηνο.

Να σημειωθεί, ότι οι πωλήσεις  το 2019, διαμορφώθηκαν στα  317 εκατ. ευρώ από  308 εκατ. ευρώ το 2018, βελτιωμένες κατά 3%, ενώ τα Κέρδη Προ Φόρων του Ομίλου διαμορφώθηκαν στα  3 εκατ. ευρώ , με τα Κ.Π.Φ. προσαρμοσμένα με την παραδοχή ότι το ΔΠΧΑ 16 δεν εφαρμόζεται ούτε για το 2019 διαμορφώθηκαν σε  4 εκατ. ευρώ 

Παράλληλα, τα ταμειακά διαθέσιμα στο τέλος του 2019 ανήλθαν σε 39,2 εκατ. ευρώ, ενώ ο όμιλος προχώρησε σε επιπλέον θωράκιση της ρευστότητας του, αφενός μειώνοντας το ποσό διανομής μερίσματος (0,02 ευρώ) για το 2019, και αφετέρου σκοπεύοντας να αξιοποιήσει τη δυνατότητα άντλησης δανειακών κεφαλαίων ύψους 15 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά τη νέα δραστηριότητα στον κλάδο των ηλεκτρικών συσκευών,  η οποία εγκαινιάστηκε μόλις πέρυσι το καλοκαίρι,  ο όμιλος εκτιμά ότι το 2020, θα επιτύχει το στόχο πωλήσεων που έχει θέσει.