Το πλήρωμα ενός πετρελαιοφόρου που βρισκόταν στη θάλασσα επί τέσσερα ολόκληρα χρόνια αφού η εταιρία το είχε εγκαταλείψει στην τύχη του και βρέθηκε ανοιχτά των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων, επιτέλους επιστρέφουν στις οικογένειές τους.

Το πλήρωμα, που όπως λέει βίωσε «μια κόλαση», αναγκάστηκε να ζήσει στο τάνκερ επί χρόνια αφού ο ιδιοκτήτης μετά από οικονομικά προβλήματα που αντιμετώπισε, σταμάτησε να πληρώνει τους εργαζόμενους – πριν από τρία χρόνια περίπου. Τώρα, ένα διακανονισμός μεταξύ τους τους επιτρέπει να λάβουν τα δεδουλευμένα τους κι ελπίζουν να επιστρέψουν στα σπίτια τους, τον Μάρτιο.

Το πενταμελές πλήρωμα είχε μια σύντομη και φορτισμένη συναισθηματικά συνάντηση στην στεριά με εκπροσώπους της Alco Shipping, ιδιοκτήτριας εταιρίας του σκάφους, στο Umm Al Quwain, τη Δευτέρα. Δύο επιταγές από έναν νέο αγοραστή, την Shark Power Marine Services, παραδόθηκαν στο πλήρωμα μέσω του φιλανθρωπικού οργανισμού Mission to Seafarers, το οποίο διαπραγματεύτηκε εκ μέρους τους. Συμφώνησαν να δεχτούν δεδουλευμένα ύψους 165.000 δολάρια, περίπου το 65% έως το 70% των μισθών που τους οφείλονταν.

Την ίδια ώρα βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες για την αποτίμηση των ζημιών στο τάνκερ, αφού πριν από δυόμιση εβδομάδες έσπασε η άγκυρα και το πλοίο παρασύρθηκε κοντά στις ακτές των ΗΑΕ.

Οι ναυτικοί συμφώνησαν να παραμείνουν για να κάνουν βασικές εργασίες στο πλοίο πριν το ρυμουλκήσουν στο Ντουμπάι, όπου θα περιμένουν 15 ημέρες για να ολοκληρωθεί η νομική διαδικασία για την πώληση του πλοίου.

Στη συνέχεια θα πληρωθούν το υπόλοιπο μισό των χρημάτων που τους οφείλουν και θα επαναπατριστούν.

Eκπρόσωπος του Υπουργείου Ενέργειας και Υποδομών των ΗΑΕ δήλωσε ότι οι αρχές βοηθούν τους ναυτικούς να ανανεώσουν τα διαβατήρια μέσω των πρεσβειών τους, ώστε να μπορούν να επαναπατριστούν γρήγορα. Το πλήρωμα κάνει μοριακό τεστ για τον κορωνοϊό και θα του επιτραπεί να πετάξει εάν το τεστ είναι αρνητικό. Διαφορετικά, θα γίνουν ρυθμίσεις ώστε να μπει σε καραντίνα.

Ερωτηθείς γιατί τα ΗΑΕ είναι η χειρότερη χώρα για εγκατάλειψη των ναυτικών, σύμφωνα με μια βάση δεδομένων που διαχειρίζεται ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, ο εκπρόσωπος είπε ότι ήταν ένας πολυσύχναστος θαλάσσιος κόμβος, με 20 ενεργά λιμάνια και ότι όσο μεγαλύτερη είναι η κίνηση τόσο αυξάνονται παρόμοιες περιπτώσεις.

Πηγή: Guardian