Με την τέταρτη γενιά του best-seller της Skoda να έχει πατήσει ήδη επί ελληνικού εδάφους -και συγκεκριμένα στην Κρήτη όπου θα διεξαγόταν η παγκόσμια παρουσίασή της και τελικά αναβλήθηκε λόγω κορωνοϊού- και τις πωλήσεις να αναμένονται να ξεκινήσουν εντός του καλοκαιριού του 2020, η είδηση ότι η κορυφαία έκδοση RS θα είναι plug-in υβριδική, ήταν το κερασάκι για μία ήδη πληρέστατη γκάμα κινητήρων για το μεσαίο οικογενειακό των Τσέχων. 

Να θυμίσουμε ότι εκτός από τον εισαγωγικό 3κύλινδρο 1.0 TSI βενζίνης των 110 ίππων, τον TSI του 1,5 λίτρου με τους 150 ίππους, τους δίλιτρους κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου και την έκδοση φυσικού αερίου CNG (με 17,7 kg CNG προσφέρει αυτονομία έως 523 km), η νέα Octavia θα διαθέτει και ήπιες υβριδικές εκδόσεις e-TEC (με 110 και 150 ίππους), αλλά και plug-in υβριδική έκδοση.

Με κινητήρα βενζίνης 1,4 λίτρου σε συνδυασμό με ηλεκτρικό μοτέρ, η απόδοση της τελευταίας αγγίζει τους 204 ίππους και τα 350 Nm ροπής, με τις μπαταρίες χωρητικότητας 13 kWh να εξασφαλίζουν ηλεκτρική αυτονομία μέχρι 60 km.

Με 245 ίππους και 400 Nm ροπής

Για πρώτη φορά, λοιπόν, η Skoda προσφέρει στην οικογένεια RS ένα μοντέλο με plug-in υβριδικό κινητήριο σύστημα.

Ο 1.4 TSI συνδυάζεται στην προκειμένη περίπτωση με ηλεκτροκινητήρα 85 kW με τη συνολική ισχύ να φτάνει τους 245 ίππους (180 kW) και τα 400 Nm μέγιστης ροπής.

O συνδυασμός γίνεται με αυτόματο κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DSG 6 σχέσεων. 

Οι εκπομπές CO2 κυμαίνονται στα 30 g/km στον κύκλο WLTP, πράγμα που σημαίνει ότι πληροί ήδη το νέο αυστηρότερο πρότυπο εκπομπών ρύπων EU6d (ισχύει από 1η Ιανουαρίου 2021).

Η μπαταρία ιόντων λιθίου έχει χωρητικότητα 37 Ah και εξασφαλίζει αυτονομία μέχρι 60 km (σε κύκλο WLTP), ενώ η ροπή των 330 Nm του ηλεκτροκινητήρα είναι άμεσα διαθέσιμη. 

Στη λειτουργία Sport, η οποία επιτρέπει στον οδηγό να αξιοποιήσει την πλήρη ισχύ του αυτοκινήτου, η Octavia RS επιτυγχάνει το κλασικό 0-100 km/h σε 7,3’’, με τη μέγιστη ταχύτητα να αγγίζει τα 225 km/h.

Το προοδευτικό σύστημα διεύθυνσης, το οποίο διατίθεται ως στάνταρ και η δυναμική ρύθμιση της σπορ ανάρτησης, που είναι χαρακτηριστικά της σειράς RS, συνεισφέρουν σε μία ολοκληρωμένη εμπειρία σπορ οδήγησης.  

Οι μαύρες λεπτομέρειες στο κομψό αμάξωμα προδίδουν αμέσως ότι η Octavia RS είναι η κορυφαία σπορ έκδοση του best-seller της Skoda.

Τα ειδικά φώτα ομίχλης LED, οι μαύρες ζάντες αλουμινίου 18 ιντσών (προαιρετικά και 19’’), οι κόκκινες δαγκάνες στα φρένα, ο διαχύτης πίσω και το μαύρο σπλίτερ εμπρός, είναι μερικές από τις λεπτομέρειες που κάνουν την RS οπτικά ξεχωριστή.

Η coupé έκδοση έχει ένα σπορ μαύρο RS σπόιλερ πίσω, ενώ η wagon, έχει αεροτομή οροφής που ταιριάζει με το χρώμα του αυτοκινήτου.

Στο εσωτερικό της OCTAVIA RS iV επικρατεί το μαύρο χρώμα.

Το δερμάτινο πολυλειτουργικό τιμόνι τριών ακτίνων φέρει λογότυπο vRS και διαθέτει paddles για τη λειτουργία του DSG.

Τα μπροστινά σπορ καθίσματα είναι επικαλυμμένα με μαύρο ύφασμα, ενώ τα προαιρετικά καθίσματα Ergo διαθέτουν Alcantara και δερμάτινη ταπετσαρία, καθώς και ρύθμιση του βάθους καθίσματος.

Τα καθίσματα είναι διακοσμημένα με λογότυπο RS.

‘Eγχρωμες διακοσμητικές ραφές σε κόκκινο ή ασημί-γκρι χρώμα, διακοσμούν και το δερμάτινο τιμόνι, τα υποβραχιόνια και το ταμπλό, που επίσης είναι επενδυμένο με Alcantara.

Οι διακοσμητικές λωρίδες σε στυλ RS και τα πεντάλ με αλουμινένια επένδυση, ολοκληρώνουν τις σπορτίβ διαθέσεις της νέας Octavia RS.