Το ξέρατε ότι κάνουμε έως και 50.000 σκέψεις την ημέρα; Με έναν τόσο μεγάλο αριθμό σκέψεων είναι λογικό να μπορεί να δυσκολευόμαστε να ξεμπλοκάρουμε και να ξεκουράσουμε το υπερκινητικό μυαλό μας. Σε αυτό ακριβώς το πρόβλημα, έρχεται να δώσει λύση ο διαλογισμός.

Ο διαλογισμός εφαρμόζεται εδώ και χιλιετίες από Βουδιστές μοναχούς με σκοπό να εκπαιδεύσουν το μυαλό τους να αναπτύξει συγκέντρωση, καθαρότητα, θετικά συναισθήματα και εσωτερική ηρεμία. Αυτή η αρχαία πρακτική έχει πλέον καθιερωθεί ευρέως στον δυτικό κόσμο από ανθρώπους που αναζητούν εσωτερική γαλήνη αλλά και ένα διάλειμμα από το στρες της καθημερινής ζωής.

Ποια είναι όμως τα οφέλη του διαλογισμού για τη σωματική και ψυχική υγείας μας;

  • Mειώνει το ρυθμό της αναπνοής και επιβραδύνει τον καρδιακό παλμό.
  • Bοηθά στην διαχείριση του άγχους, βοηθά στη μείωση κρίσεων άγχους.
  • Aυξάνει την ικανότητα να χαλαρώσουμε.
  • Mειώνει την αρτηριακή πίεση.
  • Αυξάνει την αντοχή σε άτομα που πάσχουν από καρδιολογικά νοσήματα
  • Ενισχύει το ανοσοποιητικό σύστημα. Η έρευνα έδειξε ότι ο διαλογισμός αυξάνει τη δραστηριότητα των φυσικών αμυντικών οργανισμών του σώματος, που σκοτώνουν βακτήρια και καρκινικά κύτταρα.
  • Aυξάνει την αυτοπεποίθηση.
  • Aυξάνει την παραγωγή σεροτονίνης, η οποία σχετίζεται με την κατάθλιψη, την παχυσαρκία, την αϋπνία και τους πονοκεφάλους.
  • Βοηθά στα συμπτώματα του προεμμηνορησιακού συνδρόμου.
  • Bοηθά στις αλλεργίες.
  • Bοηθά στην αρθρίτιδα.
  • Bοηθά την αντιμετώπιση εθιστικών συνηθειών, όπως το κάπνισμα Έρευνα που έγινε έδειξε ότι οι καπνιστές μείωσαν κατά 60% τον εθισμό τους και μάλιστα με πολύ λίγο προσπάθεια.
  • Aυξάνει τα επίπεδα ενέργειας.
  • Βελτιώνει την ακοή. Σε έρευνα που έγινε, αποδείχθηκε πως το 64% μαθητών μουσικού σχολείου δηλώσαν ότι ακούγανε καλύτερα μετά από δεκαπεντάλεπτο διαλογισμό.
  • Σε έρευνα του Harvard βρήκαν ότι ο διαλογισμός βοηθά τα άτομα να έρθουν σε μια κατάσταση συμπάθειας προς τον πλησίον κατά μέσο όρο 50%.