Οι δυσκολίες της καθημερινότητας και ο μεγάλος φόρτος εργασίας μπορεί να προκαλέσουν μεγάλη πίεση και να επιφέρουν απρόβλεπτες συνέπειες σε κάθε άνθρωπο. Μάλιστα, οι συνεχομένες εντάσεις και οι συγκρούσεις μπορεί να φέρουν τους ανθρώπους στα όρια τους, με αποτέλεσμα αργά ή γρήγορα να επέλθει η ψυχολογική κατάρρευση και η έντονη επιθυμία για παραίτηση από όλα.

Ωστόσο, πριν το κάθε άτομο φτάσει σε αυτό το τέλμα και συνειδητοποιήσει πόσο εύθραυστη είναι η ψυχολογία του, το σώμα του πάντα στέλνει προειδοποιητικά σημάδια.

Ποια είναι όμως αυτά:

  • Άγχος με υψηλή αρτηριακή πίεση, τεταμένους μύες, αδέξια χέρια, ζάλη, στομαχικές διαταραχές και τρέμουλο.
  • Αϋπνία.
  • Καταθλιπτικά συμπτώματα, όπως η απώλεια ελπίδας.
  • Ακραίες εναλλαγές στη διάθεση ή ανεξήγητες «εκρήξεις» θυμού.
  • Κρίσεις πανικού, που περιλαμβάνουν πόνο στο στήθος, αίσθημα υπερβολικού φόβου και δυσκολία στην αναπνοή.
  • Τα άτομα που καταρρέουν μπορεί επίσης να «αποτραβηχτούν» από την οικογένεια, τους φίλους και τους συναδέλφους τους, αποφεύγοντας κοινωνικές επαφές και παραμένοντας απομονωμένος στο σπίτι.

Πώς θα το διαχειριστείς;

Είναι σημαντικό να αναγνωρίσεις την κατάσταση στην οποία βρίσκεσαι και να αφιερώσεις χρόνο στη φροντίδα της ψυχικής σου υγείας. Μπορείς να δοκιμάσεις να διαλογιστείς ή να κάνεις yoga, προκειμένου να χαλαρώσεις.

Παράλληλα, καλύτερα απόφυγε την καφεΐνη και το αλκοόλ. Ένα σταθερό πρόγραμμα στον ύπνο επίσης θα σε βοηθήσει, καθώς και να ακολουθείς προηγουμένως μια μικρή ρουτίνα, όπως να κάνεις ένα χλιαρό μπάνιο, να διαβάσεις ένα βιβλίο και γενικότερα οτιδήποτε θα σε χαλαρώσει και θα σε κάνει να κοιμηθείς πιο εύκολα.

Το να ακολουθείς μια ισορροπήμένη διατροφή σε συνδυασμό με άσκηση θα σε βοηθήσει εξίσου, ώστε να θέτεις έναν στόχο και να επικεντρώνεσαι σε αυτόν. Ο τακτοποιημένος χώρος θα σε ηρεμεί, ενώ παράλληλα θα σε κάνει να αισθάνεσαι πως όλα γύρω σου είναι σε τάξη, και αυτομάτως αυτό λειτουργεί στο να είσαι λιγότερο αγχωμένη.