Κι ενώ οι καταγγελίες στον καλλιτεχνικό χώρο διαδέχονται η μία την άλλη, ο Δημήτρης Λιγνάδης βρίσκεται για τρίτη ημέρα στο κελί του στη Γενική Αστυνομική Διεύθυνση Αττικής. Προβληματισμένος, χωρίς πολλές επισκέψεις.

Μελετά τη δικογραφία με τις κατηγορίες που καλείται να αντιμετωπίσει, διαβάζει λογοτεχνία και επικοινωνεί με τον δικηγόρο του, με τον Αλέξη Κούγια να αναλαμβάνει μαζί  την υπεράσπισή του.

Ο γνωστός σκηνοθέτης και ηθοποιός κρατείται στον 7ο όροφο της ΓΑΔΑ. Έξω από το κελί, υπάρχει μόνιμα αστυνομικός. Το δωμάτιο είναι σχεδόν άδειο.

Οι επισκέψεις

Σύμφωνα με τον ΣΚΑΙ, οι μοναδικές επικοινωνίες και επαφές του -πέρα από τον δικηγόρο του- ήταν με τον αδερφό του και μια ξαδέρφη που τον επισκέφθηκαν.

Παράλληλα, οι συνομιλίες του με τους αστυνομικούς φρουρούς του είναι περιορισμένες και οι απολύτως απαραίτητες. Αφορούν κυρίως τη σίτισή του, καθώς η τροφή προέρχεται από συγκεκριμένο μενού της Λέσχης της Γενικής Αστυνομικής Διεύθυνσης, το οποίο ως κρατούμενος καλείται να επιλέξει ή να διαλέξει από το τροχήλατο τραπέζι μεταφοράς τους.

Δεν έρχεται σε επαφή με άλλους κρατούμενους, ενώ μόνιμα έξω από το κελί του βρίσκεται αστυνομικός που σε τακτά χρονικά διαστήματα ελέγχει την κατάσταση του κρατούμενου.

Το μυθιστόρημα που διαβάζει

Ο Δημήτρης Λιγνάδης διαβάζει τον «Μάγο» του John Fowles, ένα βιβλίο 800 σελίδων.

Ο κεντρικός ήρωας ένας νεαρός Άγγλος καθηγητής, ο οποίος διορίζεται σε ένα ελληνικό νησί σε ένα καλό ιδιωτικό σχολείο. Η ζωή του στο νησί είναι ανιαρή μέχρι που γνωρίζει έναν πλούσιο κοσμοπολίτη.

Στο βιβλίο συμβαίνουν έρωτες, τριαδικά ερωτικά σχήματα, σεξουαλικές στιγμές που σκανδάλισαν τα μεταπολεμικά ήθη, όργια, φόνοι και εικονικές αυτοκτονίες.

Το βιβλίο θέτει φιλοσοφικά, θεολογικά και υπαρξιακά ερωτήματα.

Το μενού

Όσο για το μενού του γνωστού σκηνοθέτη και ηθοποιού, σύμφωνα με το MEGA, είναι το εξής:

  • Σάββατο (Το βράδυ του Σαββάτου έφαγε φακές)
  • Κυριακή (Το πρωί της Κυριακής ήπιε τον καφέ και τον χυμό του και έφαγε κρουασάν) – Το μεσημέρι της Κυριακής έφαγε γιουβέτσι με κοτόπουλο.
  • Δευτέρα (Σήμερα το μεσημέρι έφαγε φασολάδα)

Η δικογραφία για Λιγνάδη

Και ενώ αναμένεται την ερχόμενη Τετάρτη η απολογία του Δημήτρη Λιγνάδη για το αδίκημα του βιασμού κατά συρροή, πληροφορίες αναφέρουν πως στη δικογραφία που είχαν σχηματίσει οι εισαγγελικές αρχές για τη δράση του, περιλαμβάνεται και κατάθεση τραγουδιστή – ηθοποιού, ο οποίος δεν υπήρξε θύμα του σκηνοθέτη, αλλά τον γνώριζε. Σύμφωνα με πληροφορίες ο συγκεκριμένος μάρτυρας αναφέρθηκε στην προσωπικότητα και το προφίλ του Δημήτρη Λιγνάδη σε γενικότερο πλαίσιο. Η κατάθεση του τραγουδιστή-ηθοποιού και η κατάθεση της 40χρονης, συνθέτουν κατά βάση τα στοιχεία που έχουν συγκεντρώσει οι αρχές εναντίον του σκηνοθέτη και μέχρι πρότινος διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου.

Πάντως σε ό,τι αφορά στην υπόθεση του σκηνοθέτη, εφόσον υπάρξουν και άλλες μηνύσεις στο μέλλον από τυχόν άλλα θύματα του κατηγορούμενου, αυτές θα διαβιβάζονται στην 19η τακτική ανακρίτρια, η οποία χειρίζεται τη σχετική δικογραφία.

Την Τετάρτη η κατάθεση Τσαρούχα στον εισαγγελέα

Εν τω μεταξύ, το σύνολο των καταγγελιών που έχουν κατατεθεί μέχρι σήμερα στο Σωματείο Ελλήνων Ηθοποιών (ΣΕΗ) αναμένεται να παραδώσει εν τέλει ο Πασχάλης Τσαρούχας στις εισαγγελικές αρχές, ως πλέον αρμόδιος υπό την ιδιότητά του ως πρόεδρος του πειθαρχικού συμβουλίου του ΣΕΗ.

Ο κ. Τσαρούχας, ο οποίος έχει δηλώσεις πως οι καταγγελίες αυτές είναι περίπου 1000, έχει κληθεί να καταθέσει στην εισαγγελία την ερχόμενη Τετάρτη. Σήμερα στην εισαγγελία προσήλθε ο πρόεδρος του ΣΕΗ Σπύρος Μπιμπίλας, ο οποίος όμως, σύμφωνα με πληροφορίες δήλωσε αναρμόδιος να διαβιβάσει τους φακέλους των καταγγελιών στις εισαγγελικές αρχές και για αυτό φέρεται να παρέπεμψε τους εισαγγελείς στον κ. Τσαρούχα. Πάντως οι φάκελοι με τις καταγγελίες αυτές θα ελέγχουν από την εισαγγελία αναμένεται να ξεκινήσει έρευνα για όσες από κριθεί ότι δεν υφίστανται ζητήματα παραγραφής, αξιοπιστίας, κ.λπ.


Εθνικό Θέατρο: Ο Λιγνάδης δεν είχε εμπλοκή σε πρόγραμμα προς Έλληνες ή πρόσφυγες ανήλικους



«Το Εθνικό Θέατρο είναι συγκλονισμένο από τον ορυμαγδό των τελευταίων καταγγελιών ενώπιον της ελληνικής Δικαιοσύνης. Συμπαρίσταται αμέριστα σε όσους έχουν υποστεί οποιασδήποτε μορφής κακοποιητική, παραβατική συμπεριφορά και καλεί κάθε θύμα να απευθυνθεί ελεύθερα και άφοβα στα αρμόδια θεσμικά όργανα.

Μολονότι, και σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε, δεν έχει προκύψει οποιαδήποτε διερευνητέα συμπεριφορά κατά το διάστημα της θητείας του κ. Λιγνάδη ως Καλλιτεχνικού Διευθυντή, σχετιζόμενη με τις δραστηριότητες του Εθνικού Θεάτρου, το σύνολο των υπηρεσιών μας βρίσκεται στη διάθεση κάθε αρμόδιας δημόσιας Αρχής για τη διερεύνηση και την αποκάλυψη της αλήθειας.

Αισθανόμαστε ειδικώς την ανάγκη να διευκρινίσουμε ότι ο κ. Λιγνάδης ουδέποτε είχε οποιαδήποτε διδακτική ή οργανωτική εμπλοκή με εργαστηριακά προγράμματα του Εθνικού Θεάτρου, προς Έλληνες ή πρόσφυγες ανηλίκους, τα οποία διεξάγονταν ανέκαθεν με εγγυήσεις διαφάνειας ως προς το περιεχόμενο και την ταυτότητα διδασκόντων και διδασκομένων, αλλά και συμμετεχουσών οργανώσεων. Οποιαδήποτε σύνδεση της επικαιρότητας με το εκπαιδευτικό έργο του Εθνικού Θεάτρου είναι ανακριβής και αποπροσανατολιστική. Κατά τα λοιπά, το Εθνικό Θέατρο αυτονοήτως απέχει από το σχολιασμό οποιασδήποτε δικονομικής εξέλιξης επί εκκρεμούς ποινικής υπόθεσης.

Θα δώσουμε τη μάχη μαζί με όλη τη θεατρική οικογένεια, την Πολιτεία και το σύνολο του καλλιτεχνικού και εργασιακού δυναμικού μας για να αποσυνδεθεί στη συνείδηση της ελληνικής κοινωνίας κάθε επίμεμπτη συμπεριφορά ατόμων από τη λειτουργία και το κύρος των θεσμών της τέχνης και του πολιτισμού, τους οποίους οφείλουμε να διαφυλάξουμε, να θωρακίσουμε και να ενδυναμώσουμε.

ΤΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Η ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ

Η ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΤΗΣ ΔΡΑΜΑΤΙΚΗΣ ΣΧΟΛΗΣ»