Μιχαηλίδου: Αναλύει το σχέδιο παρέμβασης του υπουργείου Εργασίας για τον αυτισμό

Ποιοι οι τρεις άξονες αυτού

«Τον αυτισμό, την έως σήμερα “αόρατη” αυτή αναπηρία, εργαζόμαστε, για να την κάνουμε ορατή» δηλώνει στο Αθηναϊκό-Μακεδονικό Πρακτορείο Ειδήσεων η υφυπουργός Εργασίας, αρμόδια για θέματα Πρόνοιας και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Δόμνα Μιχαηλίδου.

Αναλύοντας το ολιστικό σχέδιο παρέμβασης, που επεξεργάζεται το υπουργείο Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων, οι βασικοί άξονες του οποίου δίνουν έμφαση στην πρώιμη ανίχνευση από την προσχολική ηλικία, στην κατάρτιση και στη διασύνδεση με την αγορά εργασίας, καθώς και στην αυτόνομη διαβίωση, η κ. Μιχαηλίδου επισημαίνει ότι η έγκαιρη διάγνωση και η επακόλουθη πρώιμη παρέμβαση μπορούν να ανατρέψουν την πορεία αυτής της διαταραχής μέχρι και 50% και να αμβλύνουν μία de facto ανισότητα.

«Εργαζόμαστε τόσο για την κοινωνική όσο και για την επαγγελματική ένταξη των συμπολιτών μας που βρίσκονται στο φάσμα του αυτισμού σε κάθε στάδιο της ζωής τους και δη στο πιο σημαντικό, το αρχικό, με έγκαιρη και έγκυρη διάγνωση» αναφέρει χαρακτηριστικά.

Τονίζει δε τη σημασία της προσχολικής ηλικίας, καθώς, σύμφωνα με πρόσφατες έρευνες, τα προσχολικά χρόνια είναι εξαιρετικά σημαντικά για την ανάπτυξη των παιδιών, αλλά ταυτόχρονα έχουν πολυδιάστατες συνέπειες στην κοινωνική συνοχή, την οικογενειακή πολιτική, την οικονομική ανάπτυξη και την καταπολέμηση των ανισοτήτων σε μία κοινωνία.

Οι ψυχολόγοι θεωρούν την προσχολική ηλικία – από 0 έως 6 ετών – ως την πιο κρίσιμη ηλικία στη ζωή ενός ανθρώπου. Οι επιστήμονες υποστηρίζουν ότι είναι η περίοδος κατά την οποία οι άνθρωποι αναπτύσσουν όχι τόσο τις γνωστικές δεξιότητές τους, αλλά το συναισθηματικό κόσμο τους. Αναπτύσσουν τη γλώσσα και τη νοημοσύνη τους με τρόπους που δεν μπορούν να αναπληρωθούν αργότερα.

Όπως υπογραμμίζει η υφυπουργός Εργασίας, μία από τις πιο γνωστές και επιδραστικές έρευνες είναι του Αμερικανού νομπελίστα οικονομολόγου, Τζέιμς Χέκμαν, από το Πανεπιστήμιο του Σικάγο, η οποία έδωσε και μία ευρύτατα προβεβλημένη αναπτυξιακή διάσταση στο θέμα, ποσοτικοποιώντας την ωφέλεια της προσχολικής αγωγής.

«Η μελέτη του Χέκμαν αναδεικνύει το πώς η επένδυση ενός κράτους στην προσχολική ηλικία είναι η επένδυση με τα περισσότερα πολλαπλασιαστικά οφέλη από οποιαδήποτε άλλη σε οποιοδήποτε στάδιο της εκπαίδευσης. Σύμφωνα με τους ερευνητές, κατά τη διάρκεια της προσχολικής ηλικίας, το ανθρώπινο μυαλό “χτίζει” τα χαρακτηριστικά που καθορίζουν τα επόμενα στάδια της κοινωνικής και της επαγγελματικής πορείας ενός ανθρώπου: την ικανότητα της εστίασης, την παρακίνηση, τον αυτοέλεγχο και την κοινωνικότητα. Τα παιδιά που έχουν πρόσβαση σε υψηλών προδιαγραφών προσχολική αγωγή, σε μεγαλύτερο ποσοστό τελειώνουν το σχολείο, σπουδάζουν, βρίσκουν δουλειά και τελικά έχουν υψηλότερο εισόδημα και βιοτικό επίπεδο. Μάλιστα, το μεγαλύτερο όφελος με μεγάλη διαφορά παρατηρείται σε παιδιά που προέρχονταν από τις οικονομικά ασθενέστερες οικογένειες» σημειώνει η κ. Μιχαηλίδου.

Παράλληλα, κάνει ειδική αναφορά και στο ρόλο των βρεφονηπιακών σταθμών. «Από την αρχή της θητείας μας, αντιμετωπίσαμε το ζήτημα των βρεφονηπιακών σταθμών συνολικά ως μία πολυεπίπεδη κοινωνική επένδυση, η οποία επιδρά τόσο στο παρόν των οικογενειών όσο και στο μέλλον των παιδιών, αλλά και ολόκληρης της χώρας» τονίζει η υφυπουργός Εργασίας.

Ολιστικό σχέδιο παρέμβασης

Ακολουθήστε το vradini.gr στο Google News
Ίσως σας ενδιαφέρουν