Ο θυμός είναι ένα φυσιολογικό συναίσθημα αλλά όταν είναι ανεξέλεγκτος μπορεί να επιβαρύνει τόσο τη σωματική όσο και την ψυχική μας υγεία. Για να τον έχετε πάντα υπό έλεγχο ακολουθήστε τα ακόλουθα βήματα:

Κάντε ένα διάλειμμα

Το μέτρημα μέχρι το «10» όταν νιώθουμε το θυμό να μας κυριεύει, δεν αποτελεί μια μέθοδο μόνο για παιδιά. Πριν αντιδράσετε σε μια τεταμένη κατάσταση, αφιερώστε λίγα λεπτά για να αναπνεύσετε βαθιά και μετρήστε μέχρι το 10, καθώς αυτό μπορεί να βοηθήσει στην εκτόνωση του θυμού σας.

Μόλις ηρεμήσετε, εκφράστε το θυμό σας

Όταν είστε σίγουροι πως σκέφτεστε καθαρά, εκφράστε την απογοήτευσή σας με σίγουρο και ήρεμο τρόπο. Δηλώστε τον προβληματισμό και τις ανάγκες σας ξεκάθαρα και ειλικρινά, χωρίς να πληγώνετε τους άλλους ή να προσπαθείτε να τους ελέγξετε.

Κάντε κάποιου είδους άσκηση

Η φυσική δραστηριότητα μπορεί να προσφέρει μια διέξοδο για τα συναισθήματά σας, ειδικά εάν νιώθετε έντονο θυμό. Εάν ο θυμός σας, σας κυριεύει, βγείτε για ένα γρήγορο περίπατο ή για τρέξιμο, ή περάστε λίγο χρόνο για να κάνετε άλλες αγαπημένες δραστηριότητες.

Σκεφτείτε πριν μιλήσετε

Όταν μπροστά σας βλέπετε κόκκινο είναι εύκολο να πείτε κάτι που θα μετανιώσετε αργότερα. Αφήστε λίγη ώρα για να σκεφτείτε πριν εκστομίσετε οποιοδήποτε σχόλιο και επιτρέψτε και στους άλλους που εμπλέκονται στο ζήτημα να πράξουν τα ανάλογα.

Προσδιορίστε πιθανές λύσεις

Αντί να επικεντρωθείτε σε αυτό που σας νευρίασε, συγκεντρωθείτε στην επίλυση του ζητήματος. Μήπως ο σύντροφός σας αργεί για το δείπνο κάθε βράδυ; Προγραμματίστε τα γεύματα ακόμη πιο αργά ή συμφωνήστε να τρώτε χωριστά μερικές φορές την εβδομάδα.

Μην κρατάτε κακία

Η συγχώρεση είναι ένα ισχυρό όπλο. Αν επιτρέψετε στο θυμό και σε άλλα αρνητικά συναισθήματα να παραγκωνίσουν τις θετικές σκέψεις σας, μπορεί να καταλήξετε πικραμένοι και να νιώθετε αδικημένοι χωρίς λόγο και αιτία.