Το δεύτερο κύμα της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 επιμένει να υποχωρεί αργά στην Ελλάδα καθώς τα κρούσματα χθες Τετάρτη 25 Νοεμβρίου παρέμειναν πάνω από 2.000, όπως ανακοίνωσε ο ΕΟΔΥ.

Παρά τη διαφαινόμενη σταθεροποίηση της… κυκλοφορίας του ιού στη χώρα, ο αριθμός που προκαλεί ιδιαίτερη ανησυχία είναι αυτός των 597 που νοσηλεύονται διασωληνωμένοι στα νοσοκομεία, ο οποίος διατυπώνει την ξεκάθαρη πίεση που δέχεται το ΕΣΥ διότι ένα ποσοστό της τάξεως του 15% που θα νοσήσει, θα χρειαστεί και νοσηλεία ενώ το 5% αυτών θα χρειαστούν διασωλήνωση.

Κικίλιας: Το ΕΣΥ αντέχει παρά την πίεση που δέχεται

Στη χθεσινή ενημέρωση για την πανδημία του κορωνοϊού, ο υπουργός Υγείας, Βασίλης Κικίλιας, έκανε γνωστό πως στη Θεσσαλονίκη εντοπίστηκαν 633 κρούσματα κορωνοϊού το τελευταίο 24ωρο, ενώ «έκρηξη» κρουσμάτων παρατηρείται σε Ημαθία, Μαγνησία και Λάρισα.

Στη συνέχεια, τόνισε πως τo Eθνικό Σύστημα Υγείας στην Ελλάδα αντέχει παρά την μεγάλη πίεση που δέχεται λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.

Ο κ. Κικίλιας είπε πως το ΕΣΥ πιέζεται παντού «όμως αντέχει, είμαστε περήφανοι για όσους υπηρετούν».

«Αυτόν τον χειμώνα η Ελλάδα δεν θα σωθεί με πολλά λόγια αλλά γενναίες αποφάσεις» τόνισε.

Στην ενημέρωση παρουσιάζεται το έργο του Εθνικού Οργανισμού Δημόσιας Υγείας για την αντιμετώπιση της πανδημίας COVID-19.

Εξηγώντας την τρόπο λειτουργίας και τους στόχους του ΕΟΔΥ, ο υπουργός Υγείας ανέλυσε τον στρατηγικό σχεδιασμό της Πολιτείας απέναντι στην πανδημία.

Στην συνέχεια, τον λόγο πήρε ο πρόεδρος του ΕΟΔΥ, Παναγιώτης Αρκουμανέας, ο οποίος αναφέρθηκε ξεκινώντας στις προσλήψεις που έγιναν στα νησιά, ενώ συνέχισε μιλώντας για τριπλασιασμό του ανθρωπίνου δυναμικού του ΕΟΔΥ. «Είμαστε πλέον ένας οργανισμός 2.500 ανθρώπων», τόνισε, προαναγγέλλοντας και νέες προσλήψεις.

4 στους 10 Έλληνες δεν θα κάνουν το εμβόλιο κατά του κορωνοϊού

Δύσπιστοι και τουλάχιστον επιφυλακτικοί εμφανίζονται οι Έλληνες, όσον αφορά στο εμβόλιο κατά του κορωνοϊού, καθώς σύμφωνα με νέα δημοσκόπηση, σχεδόν 4 στους 10 δεν πρόκειται να εμβολιαστούν για διάφορους λόγους.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα με τη δημοσκόπηση της MPB για το Star που ασχολείται με την πορεία της πανδημίας στη χώρα μας, μόλις το 52,1% απαντά πως θα κάνει το εμβόλιο κατά του κορονοϊού, ενώ το 37,7% πως μάλλον ή σίγουρα δεν θα το κάνει.

Θα κάνατε το εμβόλιο εναντίον της COVID-19;

Οι μισοί από τους ερωτηθέντες υποστηρίζουν πάντως πως στη «μάχη» κατά της COVID-19, είμαστε μάλλον σε καλύτερη κατάσταση από τις υπόλοιπες, ενώ το 20,8% πώς είμαστε σε χειρότερη.

Αξιολόγηση του δεύτερου κύματος της πανδημίας

Οι περισσότεροι, δε, από τους συμπολίτες μας αποδίδουν το δεύτερο κύμα στα εισαγόμενα κρούσματα από τον τουρισμό, ενώ ακολουθούν η απειθαρχία στα μέτρα, τα μέσα μεταφοράς, ο συνωστισμός στην εστίαση και τη διασκέδαση.

Αιτίες για το δεύτερο κύμα

Από εκεί και πέρα, το 33,2% αξιολογεί ως αποτελεσματικά τα μέτρα της κυβέρνησης κατά της διασποράς του κορονοϊού, σε αντίθεση με το 64% που τα θεωρεί λίγο ή καθόλου αποτελεσματικά.

Αξιολόγηση των μέτρων της κυβέρνησης

Παράλληλα, το 56% πιστεύει ότι το σύστημα Υγείας σίγουρα/μάλλον θα τα καταφέρει μέχρι να βγει κάποιο εμβόλιο, αν και το 64% θεωρεί λίγο ή καθόλου αποτελεσματικά τα μέτρα που έχει λάβει η κυβέρνηση.

Αξιολόγηση του συστήματος Υγείας

Όσον αφορά στη Θεία Κοινωνία, δύο στους τρεις θεωρούν ότι μεταδίδει τον κορονοϊό, ενώ το 10,6% απαντά πως δεν γνωρίζει.

Η Θεία Κοινωνία μεταδίδει τον κορονοϊό;

Στο πολιτικό, τέλος, μέτωπο η Νέα Δημοκρατία διατηρεί το ευρύ προβάδισμά της στην πρόθεση ψήφου με 15,9 ποσοστιαίες μονάδες.

Συγκεκριμένα, το κυβερνών κόμμα συγκεντρώνει 37,6%, ενώ ακολουθούν ο ΣΥΡΙΖΑ με 21,7%, το Κίνημα Αλλαγής με 5,7%, το ΚΚΕ με 4,5%, η Ελληνική Λύση με 4,2% και το ΜέΡΑ25 με 2,7%.

6 στους 10 Έλληνες θα «τιμήσουν» κανονικά τα Χριστουγεννιάτικα ψώνια τους

Μόνο 3 στους 10 Έλληνες θα πραγματοποιήσουν φέτος περισσότερες αγορές σε σύγκριση με τα προηγούμενα χρόνια κατά την εορταστική περίοδο, συμπεριλαμβανομένης και της Black Friday, ενώ 4 στους 10 σκοπεύουν να αφήσουν τα ψώνια τους μέχρι την τελευταία στιγμή έτσι ώστε να επωφεληθούν από πιθανές εκπτώσεις.

Ταυτόχρονα, το 60% των Ελλήνων φαίνεται ότι δεν πρόκειται να πτοηθεί από τις δυσμενείς συνθήκες πραγματοποιώντας κανονικά τα Χριστουγεννιάτικά τους ψώνια, αλλά σχεδόν οι μισοί θα μειώσουν το διαθέσιμο τους budget τουλάχιστον κατά το ένα τρίτο ή περισσότερο λόγω οικονομικών περιορισμών που επέφερε η πανδημία COVID-19.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα της εταιρείας ψηφιακής ασφάλειας, Kaspersky.

Σε ό,τι αφορά στο κοινωνικό πρόσημο των φετινών, εορταστικών αγορών, σύμφωνα με τη σχετική έρευνα, σχεδόν 1 στους 3 δήλωσε πως θα πραγματοποιήσει την πλειονότητα των χριστουγεννιάτικων του αγορών σε μικρότερα καταστήματα φέτος για να υποστηρίξει τις τοπικές επιχειρήσεις κατά τη διάρκεια της πανδημίας.

Ακόμη μία πτυχή που φαίνεται να επηρεάζεται από τις καταστάσεις, είναι η φύση των αγορών, καθώς 4 στους 10 Έλληνες καταναλωτές σκοπεύουν να πραγματοποιήσουν ηλεκτρονικά τα εορταστικά τους ψώνια, εφόσον βέβαια κάτι τέτοιο δεν αποτελέσει μονόδρομο λόγω των μέτρων για τον περιορισμό της πανδημίας. Η συνθήκη αυτή, όπως σημειώνεται, εγείρει και μία ανάγκη για περισσότερη προσοχή απέναντι σε προσπάθειες διαδικτυακής εξαπάτησης και ηλεκτρονικών επιθέσεων από ψηφιακούς εγκληματίες.

Όπως φαίνεται, ένα μεγάλο μέρος των Ελλήνων μοιάζει υποψιασμένο απέναντι σε τέτοιες κακόβουλες ενέργειες, καθώς το 61,6% δηλώνει πως γνωρίζει τους πιθανούς κινδύνους ασφάλειας άγνωστων εμπορικών σημάτων που προσφέρουν μεγάλες εκπτώσεις και μπορεί να αποδειχθούν απάτες, ενώ σχεδόν οι μισοί αναφέρουν πως εάν το website ενός καταστήματος δεν φαίνεται νόμιμο, θα βγουν αμέσως από αυτό και θα επισκεφθούν ένα εμπορικό σήμα από το οποίο έχουν αγοράσει στο παρελθόν προκειμένου να είναι σίγουροι. Ειδικότερα όσον αφορά την περίοδο των εορτών, 4 στους 10 δεν είναι πρόθυμοι να μοιραστούν τα προσωπικά τους στοιχεία με ηλεκτρονικά καταστήματα για να λάβουν μεγάλη έκπτωση, ενώ περίπου το ίδιο ποσοστό (37,6%) δηλώνει ότι γνωρίζει πως οι απάτες είναι πιο διαδεδομένες κατά τη διάρκεια των εκπτωτικών/εορταστικών περιόδων και δεν είναι πρόθυμοι να αναλάβουν τον κίνδυνο για μια μεγάλη έκπτωση.

Δήλωση

«Δεδομένου του δύσκολου έτους που έχουμε διανύσει, οποιεσδήποτε ευκαιρίες ή σημαντικές εκπτώσεις θα είναι πολύ δελεαστικές, καθώς πολλοί θα είναι αυτοί που θα προσπαθήσουν να αξιοποιήσουν στο έπακρο την εορταστική περίοδο. Ωστόσο, ενθαρρύνουμε τους καταναλωτές να είναι προσεκτικοί και να σκέφτονται τα δεδομένα που παραδίδουν στο διαδίκτυο, σε μια προσπάθεια για μεγαλύτερη έκπτωση. Σκεφτείτε αν είναι απολύτως απαραίτητο να μοιραστείτε τα προσωπικά σας στοιχεία για κάθε αγορά και, αν δεν είναι, τότε πρόκειται για ένα τέχνασμα για να σας δελεάσει να αποκαλύψετε τα δεδομένα σας. Εξασφαλίζοντας ότι οι συμφωνίες είναι γνήσιες πριν κάνουν οποιεσδήποτε αγορές, οι καταναλωτές μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο πιθανών παγίδων και να απολαύσουν τα Χριστούγεννα», σχολιάζει ο Νέϊβιντ Εμ, κύριος ερευνητής ασφάλειας στην Kaspersky.

«Ψωνίστε διαδικτυακά με αυτοπεποίθηση αυτά τα Χριστούγεννα, ακολουθώντας τις συμβουλές μας για την αποφυγή εξαπάτησης» συμβουλεύει η εταιρεία:

  • Πραγματοποιήστε τις αγορές σας μόνο σε νόμιμα ηλεκτρονικά καταστήματα. Είναι πάντα ασφαλέστερο να πληκτρολογήσετε τη διεύθυνση μόνοι σας ή να την επιλέξετε από τους σελιδοδείκτες σας, αντί να κάνετε κλικ σε ένα link. Επίσης, χρησιμοποιήστε τη γραμμή διευθύνσεων του προγράμματος περιήγησης για να ελέγξετε αν ο ιστότοπος που επισκέπτεστε είναι γνήσιος και ασφαλής.
  • Ολοκληρώστε τις αγορές σας με ασφαλείς μεθόδους πληρωμής. Πληρώστε με πιστωτικές κάρτες ή ισχυρές υπηρεσίες πληρωμών για την αγορά αγαθών, έτσι ώστε οι συναλλαγές να παραμένουν προστατευμένες.
  • Επαληθεύστε τις εκπτώσεις. Εάν λάβετε κάποια έκπτωση μέσω email ή μηνύματος, ελέγξτε αν ο αποστολέας και τυχόν links είναι νόμιμα πριν κάνετε κλικ.
  • Διατηρήστε ενημερωμένο το λογισμικό και τις εφαρμογές της συσκευής σας και προστατεύστε όλες τις συσκευές σας με ένα αξιόπιστο προϊόν διαδικτυακής ασφάλειας.
  • Διαχειριστείτε τους κωδικούς πρόσβασής σας. Οι διαχειριστές κωδικών πρόσβασης μπορούν να σας βοηθήσουν να ψωνίσετε από διάφορα ηλεκτρονικά καταστήματα αποθηκεύοντας με ασφάλεια τα στοιχεία σας, ώστε να είναι μοναδικά για όλους τους online λογαριασμούς σας.