Pummaro: Στην Μινέρβα το εργοστάσιο και το brand τοματικών προϊόντων

Στο πρώτο τρίμηνο του έτους, αναμένεται η ολοκλήρωση του deal,  πώλησης του εργοστασίου και του brand τοματικών προϊόντων Pummaro,  της Unilever, με την Alpha Bank να έχει επιμεληθεί τη διαγωνιστική διαδικασία.

Σύμφωνα με ασφαλείς πληροφορίες, η Unilever, είναι κατ αρχή θετική  στην πρόταση που κατέθεσε ως επενδυτής στη διαγωνιστική διαδικασία,  η εταιρεία Μινέρβα Ελαιουργικών Επιχειρήσεων  και στο τίμημα που προσφέρει.

Υπενθυμίζεται πως βασικοί μέτοχοι της Μινέρβα είναι το Diorama Investments Sicar S.A. που κατέχει το 66,67% της εταιρείας μέσω της Κυπριακής εταιρείας Mirties Enterprises.

Η EOS Hellenic Renaissance,  κεφάλαια της οποίας διαχειρίζεται η EOS Capital Partner, CEO της οποίας είναι ο Απόστολος Ταμβακάκης(φωτό),  ελέγχει το 16,67% της Μινέρβα και το Elikonos 2 SCA που ελέγχει το 16,67% του μετοχικού κεφαλαίου.

Αναφορικά με την Pummaro, κατέχει ηγετικό μερίδιο 40% στην κατηγορία passata, 20% στην κατηγορία της ψιλοκομμένης τομάτας και 7% στην κατηγορία του πελτέ τομάτας, διαθέτει παραγωγική μονάδα στη Γαστούνη και  επιτυγχάνει τζίρο που κυμαίνεται στα 12 εκατ. ευρώ ετησίως,

Να σημειωθεί ότι η πρώτη προσπάθεια αποεπένδυσης της Unilever από τον κλάδο των τοματικών έγινε τη δεκαετία του 2000, εξέλιξη που δεν πραγματοποιήθηκε  αφού δεν υπήρξε ενδιαφερόμενος επενδυτής να καλύψει τις οικονομικές απαιτήσεις του πολυεθνικού ομίλου.

Βέβαια, ενδιαφέρον δεν υπήρξε ούτε το 2017 όταν έβγαλε προς πώληση το ελαιόλαδο και τις μαργαρίνες και για τον λόγο αυτό άφησε εκτός τον ελληνικό κλάδο των τοματικών προϊόντων, φθάνοντας τελικά  στο 2021 όπου, η Unilver εκτός συγκλονιστικού απροόπτου, θα καταφέρει να εξέλθει του κλάδου

Από την άλλη πλευρά, η Μινέρβα με το brand Χωριό,  έχει ήδη εισέλθει στην αγορά τοματικών προϊόντων, από τα τέλη της περασμένης χρονιάς, ενώ τα προϊόντα τα παράγει για λογαριασμό της η Damavand, βασικός μέτοχος της οποίας με ποσοστό 75% είναι η DECA που διαχειρίζεται το Diorama  Investments Sicar S.A.

Μάλιστα, εν μέσω της πανδημίας, το πρώτο εξάμηνο του 2020,  ο τζίρος της Μινέρβα ενισχύθηκε κατά 9%, ενώ ο όγκος πωλήσεων της αυξήθηκε κατά 10% συγκριτικά με το αντίστοιχο διάστημα του 2019.

Ειδικότερα, η αύξηση των πωλήσεων  οφείλεται στην γενικότερη ενίσχυση της κατανάλωσης τροφίμων κατά την περίοδο της καραντίνας, αφού ο κλάδος των τροφίμων θεωρείται αμυντικός όσον αφορά σε περιόδους κρίσεων.