Σηκώστε και κανένα τηλέφωνο!
Αίσθηση προκάλεσε η έκκληση του νέου διοικητή του ΕΦΚΑ προς τους υπαλλήλους του Οργανισμού να σηκώσουν τα τηλέφωνα και να εξυπηρετήσουν τους ασφαλισμένους
Εδώ και μερικά χρόνια, μετά την ενοποίηση των ασφαλιστικών ταμείων η κατάσταση στον ενιαίο φορέα ασφάλισης πηγαίνει από το κακό στο χειρότερο.
Χάνει η μάνα το παιδί και το παιδί τη μάνα.
Ασφαλισμένοι με 30 και 40 χρόνια προϋπηρεσία δεν μπορούν να υπολογίσουν τα ένσημά τους και οι συντάξεις τους καθυστερούν δύο και τρία χρόνια.
Το μεγάλο δράμα είναι στη διαδοχική ασφάλιση, καθώς δεν μπορούν να συμφωνήσουν οι υπάλληλοι του ενός Ταμείου με τους υπαλλήλους του δεύτερου Ταμείου.
Έτσι, όσοι έχουν διαδοχική ασφάλιση σε δύο ή και περισσότερα Ταμεία θα πρέπει να περιμένουν αρκετά χρόνια για να πάρουν οριστική σύνταξη.
Και αυτό, βέβαια, οφείλεται κατά κύριο λόγο στο ότι τα προγράμματα των κομπιούτερ των Ταμείων δεν μπορούσαν να συγχρονιστούν και να δουλέψουν από κοινού.
Δηλαδή, έπρεπε πρώτα να βγει η σύνταξη από το ένα Ταμείο και μετά από το δεύτερο ξεχωριστά. Δεν μπορούσε το ένα κομπιούτερ να βρει το όνομα του ασφαλισμένου στο δεύτερο Ταμείο του.
Με μία λέξη, μύλος…
Και σα να μην έφταναν όλα αυτά, ήρθε η πανδημία και η τηλεργασία των υπαλλήλων και αποτελείωσε το σύστημα.
Οι υπάλληλοι που έχουν απομείνει, δεν μπορούν, πλέον, να κάνουν τίποτα. Σε κανένα υποκατάστημα των πρώην ΙΚΑ ΤΕΒΕ ή ΟΟΑΕ δεν μπορούν οι ασφαλισμένοι να βρουν το φάκελό τους και, κυρίως, να λύσουν οποιοδήποτε πρόβλημα τους παρουσιάζεται.
Οι περιπτώσεις, άπειρες. Για ένα απλό χαρτί, για μία βεβαίωση, για ένα πιστοποιητικό, πρέπει να περιμένουν μήνες και μήνες, και αν εξυπηρετηθούν.
Και το χειρότερο είναι πως οι υπάλληλοι δεν μιλούν ευγενικά προς τους ασφαλισμένους.
Όσοι τυχαίνει να πάρουν τηλέφωνο ή να περάσουν από τα γραφεία του Οργανισμού αντιμετωπίζονται με καχυποψία και απαξίωση.
Άνθρωποι που δούλεψαν 30 και 40 χρόνια, να περιμένουν πότε κάποιοι υπάλληλοι θα φιλοτιμηθούν να καθίσουν να μετρήσουν τα ένσημά τους, για να τους βγάλουν τη σύνταξή τους και να μπορέσουν να ζήσουν.
Η περίπτωση του ΕΦΚΑ μαζί με τις επιτροπές ΚΕΠΑ που εκδίδουν τα πιστοποιητικά αναπηρίας είναι σήμερα οι δύο μεγάλες ντροπές του ελληνικού Δημοσίου.
Μέχρι πριν από λίγους μήνες, ο αριθμός των εκκρεμών συντάξεων συνεχώς αυξανόταν και κανείς δεν ευαισθητοποιείτο να βάλει ένα τέρμα σε αυτό το χάλι του Δημοσίου.
Οι δε υπάλληλοι του Οργανισμού αντιδρούσαν και κατέβαζαν τα μολύβια μόλις κάποιος επιχειρούσε να κάνει προσλήψεις για να βγουν πιο γρήγορα οι συντάξεις.
Ακόμη και τώρα, που η κυβέρνηση θέλησε να βάλει στο «παιγνίδι» τους ιδιώτες δικηγόρους και λογιστές, για να υπολογίζουν μόνοι τους τα ένσημα των ασφαλισμένων, ακόμη και τώρα, η μία απεργία διαδεχόταν την άλλη. Μόνο και μόνο για να μην αλλάξει τίποτα σε αυτό το χάος. Την ώρα που 150.000 ασφαλισμένοι περιμένουν τη σύνταξη ή και το επικουρικό τους δύο και τρία χρόνια.
Η νέα Διοίκηση του ΕΦΚΑ εξήγγειλε ότι θα εγκαταστήσει, καταρχάς, νέο τηλεφωνικό κέντρο για να δέχεται τις κλήσεις και τα παράπονα των πολιτών. Και σε δεύτερο χρόνο θα εξυπηρετεί τους ασφαλισμένους.
Ο πήχης για μία ακόμη φορά μπήκε ψηλά. Όμως, ο δρόμος για την ομαλοποίηση της κατάστασης είναι μακρύς.
Τους επομένους μήνες αναμένεται αύξηση των αιτήσεων συνταξιοδότησης, και ας ευχηθούμε πως τα πράγματα δεν θα χειροτερέψουν όσον αφορά το χρόνο έκδοσης των συντάξεων.