Στη Σουηδία προχωράνε σε μία πρωτοποριακή πατέντα, καθώς για την έξτρα προστασία των μοτοσικλετιστών, σχεδιάζουν ένα νέο τύπο τζιν παντελονιού που έχει ενσωματωμένους αερόσακους για μειώσουν στο ελάχιστο τη πιθανότητα σοβαρού τραυματισμού του οδηγού.

Σύμφωνα με το CNN, o γνωστός σχεδιαστής, Moses Shahrivar, δημιούργησε το πρώτο ζευγάρι παντελονιού σε συνεργασία με τη Harley-Davidson της Σουηδίας πριν από δεκαέξι χρόνια, ωστόσο πλέον είναι έτοιμος να πάει ένα βήμα παρακάτω.

Στο νέο ζευγάρι οι αερόσακοι ενεργοποιούνται με την πτώση του μοτοσικλετιστή, ενώ μπορούν να επαναχρησιμοποιηθούν. Η Airbag Inside Sweden AB βρίσκεται στη διαδικασία πιστοποίησης του τζιν κατά τα ευρωπαϊκά πρότυπα και αναμένεται να τα υποβάλει σε δοκιμές.

Η εταιρεία έχει συγκεντρώσει 150.000 ευρώ από ευρωπαϊκούς πόρους ώστε να αναπτύξει την ιδέα και το προϊόν αναμένεται να κυκλοφορήσει στην αγορά το 2022. Η γαλλική CX Air Dynamics ξεκίνησε μια εκστρατεία crowdfunding για μία παρόμοια ιδέα.

  Ο Shahrivar υποστηρίζει ότι είναι η πρώτη φορά που αυτού του είδους η προστασία θα είναι διαθέσιμη για το κάτω μέρος του σώματος. Ανάλογες λύσεις για το επάνω μέρος του σώματος είναι διαθέσιμες πάνω από είκοσι χρόνια. Γιλέκα αερόσακων μπορούν να χωρέσουν κάτω από το τζάκετ του μοτοσικλετιστή και να προστατεύσουν το στήθος, τον αυχένα και μερικές φορές την πλάτη. Στις πρώτες εκδοχές, για να ενεργοποιηθούν, έπρεπε πρώτα να δεθούν στο σώμα της μηχανής, ωστόσο πρόσφατα, έχουν δημιουργηθεί αερόσακοι με σένσορες που μπορούν να αντιληφθούν πότε ο μοτοσικλετιστής πέφτει.   

Ανάμεσα στους αυτόνομους αερόσακους που κυκλοφορούν στην αγορά υπάρχει και ένα σύστημα από την γαλλική εταιρεία In&motion. Το σύστημα σχεδιάστηκε αρχικά για σκιέρ, ωστόσο, αργότερα αναπροσαρμόστηκε για την ασφάλεια των μοτοσικλετιστών. Πλέον οι αερόσακοι δεν ενεργοποιούνται με σκοινί αλλά από έναν «εγκέφαλο» που αποτελείται από GPS, γυροσκόπιο και επιταχυνσιόμετρο. Λίγο μεγαλύτερο από ένα smartphone, το κουτί αυτό τοποθετείτε στην πλάτη του γιλέκου. Η θέση του οδηγού μετριέται περίπου 1.000 φορές το δευτερόλεπτο. Χρειάζονται μόλις 60 μιλιδευτερόλεπτα για να ενεργοποιηθεί.