Stellantis N.V: Επικυρώθηκε και επίσημα η συγχώνευση των FCA και Groupe PSA

Στην ολοκλήρωση της συγχώνευσης μεταξύ της Peugeot S.A. και της Fiat Chrysler Automobiles N.V. που δημιουργεί την Stellantis N.V., αναφέρθηκαν οι διευθύνοντες σύμβουλοι της PSA, Carlos Tavares και της FCA, Mike Manley(φωτό).

Οι μετοχές της Stellantis θα ξεκινήσουν να διαπραγματεύονται στις διεθνείς χρηματαγορές στο Μιλάνο και στο Παρίσι τη Δευτέρα 18 Ιανουαρίου και στη Ν. Υόρκη την Τρίτη 19 Ιανουαρίου.

Ο κ. Tavares, θα πραγματοποιήσει την πρώτη συνέντευξη Τύπου από τη θέση του CEO της Stellantis την Τρίτη, αφού προηγουμένως δώσει και τυπικά το πράσινο φως για την έναρξη της διαπραγμάτευσης της μετοχής της νέας εταιρείας στη Ν. Υόρκη μαζί με τον πρόεδρο του νεοσύστατου ομίλου και πρόεδρο της FCA, John Elkann.

Σύμφωνα με τις προβλέψεις, η Stellantis θα μπορέσει για τους δυο ομίλους να προβεί σε μειώσεις κόστους ύψους 5 δις ευρώ σε ετήσια βάση, χωρίς κλείσιμο εργοστασίων.

Μάλιστα, στο πρόσφατο παρελθόν ο κ. Manley, ο οποίος θα ηγηθεί των επιχειρηματικών δράσεων της Stellantis στη Βόρεια Αμερική, δήλωσε ότι το 40% των εξοικονομήσεων από τις συνέργιες των FCA/Groupe PSA θα προέρχονται από την ενιαία χρήση πλατφορμών και κινητήρων καθώς και από τη βελτιστοποίηση των επενδύσεων στον τομέα Έρευνας και Εξέλιξης.

Βέβαια, οι αναλυτές και οι επενδυτές στρέφουν την προσοχή τους τώρα στον τρόπο με τον οποίο ο Carlos Tavares σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις τεράστιες προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο όμιλος – από την πλεονάζουσα παραγωγική του ικανότητα και την κακή απόδοση στην Κίνα, έως την ηλεκτροκίνηση και την επέκταση των Γάλλων στην αγορά των ΗΠΑ.

Να σημειωθεί, πως χρειάστηκε πάνω από ένας χρόνος για τις  δύο πλευρές,  προκειμένου να ολοκληρώσουν την μεταξύ τους συμφωνία, με τα πρώιμα σχέδια συγχώνευσης των δύο ομίλων να ανακοινώνονται για πρώτη φορά τον Οκτώβριο του 2019.

Παρά τους όποιους υφάλους, που πλέον αποτελούν παρελθόν, η συγχώνευση των δύο ιστορικών ομίλων δημιουργεί ένα γκρουπ εταιρειών με συνδυασμένες ετήσιες πωλήσεις της τάξης των 8,1 εκατ. οχημάτων που θα χρηματοδοτήσουν την προσεχή περίοδο την μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση με στόχο την αντιπαράθεση της Stellantis με τους μεγάλους ομίλους της παγκόσμιας αυτοκινητικής σκακιέρας, όπως το VW Group και η Toyota Motor Corp.