H χρήση φίλτρων στις φωτογραφίες που ανεβαίνουν στα social media είναι ιδιαιτέρως εκτεταμένη τα προηγούμενα χρόνια και παραποιούν την πραγματική εικόνα των χρηστών. Αυτή τη μάστιγα των φίλτρων αποφάσισε να περιορίσει ή και να εξαλείψει η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων.

Μάλιστα, έπειτα από πιέσεις καταναλωτών, η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων έφτασε στο σημείο να απαγορεύσει τη χρήση φίλτρων που ενισχύουν τις φωτογραφίες προϊόντων στα social media.

Η Αρχή έκρινε ότι τα φίλτρα παραπλανούν τους καταναλωτές όταν ενισχύουν το καλλωπιστικό αποτέλεσμα προϊόντων και υπηρεσιών.

Η απαγόρευση είναι μια σημαντική επιτυχία για την καμπάνια #filterdrop, η οποία ζητούσε να καταστεί υποχρεωτικό για τους influencers να διευκρινίζουν αν έχουν χρησιμοποιηθεί καλλωπιστικά φίλτρα σε αναρτήσεις που διαφημίζουν καλλυντικά και προϊόντα περιποίησης.

«Μπορώ να βοηθήσω να αλλάξει η κατάσταση ως προς το πώς οι γυναίκες βλέπουν τον εαυτό τους στον καθρέφτη» είπε στο BBC η 29χρονη Σάσα Παλάρι που ξεκίνησε την καμπάνια.

Η χρήση καλλωπιστικών φίλτρων έχει γίνει αντικείμενο διεθνούς διαμάχης, ιδιαίτερα μετά την δημοσίευση πολυάριθμων ερευνών που δείχνουν ότι τα κοινωνικά μέσα δημιουργούν στους νέους αίσθημα ανασφάλειας, λόγω της απόκλισης ανάμεσα στην πραγματική ζωή και τα ωραιοποιημένα ιδεώδη του Διαδικτύου.

Η αυστηρή βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων κλήθηκε να εξετάσει δύο περιπτώσεις διαφημιστικών αναρτήσεων στο Instagram για προϊόντα τεχνητού μαυρίσματος των εταιρειών Skinny Tan και Tanologist Tan, αναρτήσεις που κρίθηκε ότι «υπερβάλλουν ως προς το αποτέλεσμα που μπορούν να προσφέρουν τα προϊόντα».

Η νέα απαγόρευση σημαίνει ότι οι influencers που διαφημίζουν προϊόντα υπόκεινται στους ίδιους κανόνες που ισχύουν για τις διαφημίσεις εταιρειών στην τηλεόραση ή άλλα συμβατικά μέσα.

Εκπρόσωπος της Αρχής δήλωσε ότι οι διαφημίσεις που παραβιάζουν τους κανόνες θα απομακρύνονται από τις υπηρεσίες κοινωνικής δικτύωσης. Σε περίπτωση που οι χρήστες δεν συμμορφώνονται η υπηρεσία θα επικοινωνεί απευθείας με τα κοινωνικά δίκτυα.

Εκπρόσωπος της Instagram αρνήθηκε να σχολιάσει το θέμα, σύμφωνα όμως με το BBC η υπηρεσία απαιτεί από τους χρήστες να συμμορφώνονται με τις συστάσεις της Αρχής στις πληρωμένες καταχωρίσεις.