Τα πιο σημαντικά οφέλη για την υγεία σας από την κατανάλωση μαύρης σοκολάτας

Είναι αποδεδειγμένο πως η σοκολάτα μπορεί να επηρεάσει άμεσα την διάθεσή μας και να την εκτοξεύσει, όμως η μαύρη σοκολάτα έχει αρκετά και σημαντικά οφέλη για την υγεία σας.

Δείτε παρακάτω 5 πολύ σημαντικούς λόγους για τους οποίους μπορείτε να επιτρέψετε στον εαυτό σας να καταναλώνει σοκολάτα.

Προστασία της καρδιάς

Η σοκολάτα περιέχει πολυφαινόλες και φλαβονοειδή που μπορούν να βοηθήσουν στην προστασία του καρδιαγγειακού συστήματος σας και να αποτρέψουν τις καρδιακές παθήσεις. Τα φλαβονοειδή είναι αντιοξειδωτικά που μπορούν επίσης να βρεθούν σε ορισμένα φρούτα, κόκκινο κρασί και το πράσινο τσάι και το ελαιόλαδο. Η σοκολάτα είναι μία από τις πιο πλούσιες πηγές φλαβονοειδών, με υψηλότερα επίπεδα από ό, τι σχεδόν οποιαδήποτε άλλη τροφή. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι αυτά τα φλαβονοειδή μπορούν επίσης να βοηθήσουν στη μείωση της αρτηριακής πίεσης.

Ανακούφιση από το στρες

Η σοκολάτα περιέχει καταπραϋντικές ιδιότητες και δρα ως ηρεμιστικό, συμβάλλοντας στη μείωση των επιπέδων του στρες και του άγχους. Η κατανάλωση σοκολάτας μπορεί επίσης να προκαλέσει το σώμα να απελευθερώσει ενδορφίνες, οδηγώντας σε βελτιωμένη διάθεση και την αυξημένη αίσθηση της ευημερίας. Επιπλέον, μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι η σοκολάτα περιέχει αναλγητικές ιδιότητες που βοηθούν στη μείωση του πόνου που σχετίζονται με το στρες.

Βελτιωμένη συγκέντρωση

Η σοκολάτα περιέχει ένα διεγερτικό που ονομάζεται θεοβρωμίνη, η οποία έχει παρόμοια δράση με την καφεΐνη. Θεοβρωμίνη μπορεί να βελτιώσει τη συγκέντρωση και τα συνολικά επίπεδα της εγρήγορσης. Σε αντίθεση με την καφεΐνη, θεοβρωμίνη δεν παράγει διέγερση και άλλες αρνητικές παρενέργειες. Τρώγοντας μια μικρή σοκολάτα θα μπορούσε να ενισχύσει προσωρινά τη δύναμη του εγκεφάλου σας και να αυξήσετε την ικανότητά σας να επικεντρωθεί σε πολύπλοκες εργασίες.

Αντιβηχικό

Η θεοβρωμίνη που βρέθηκαν στη σοκολάτα θεωρείται για να βοηθήσει την καταστολή του βήχα. Μερικές μελέτες έχουν δείξει ότι οι πράξεις σοκολάτα σε ένα παρόμοιο τρόπο με κωδεΐνη, η οποία συχνά χρησιμοποιείται ως βασικό συστατικό σε φάρμακα βήχα. Η κωδεΐνη μπορεί να έχει αρνητικές παρενέργειες, όπως υπνηλία, η οποία κάνει σοκολάτα μια πολύ καλύτερη εναλλακτική λύση για την καταστολή του βήχα.

Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο

Το Προεμμηνορροϊκό σύνδρομο (PMS) είναι ένα οδυνηρό πρόβλημα που πλήττει τις γυναίκες σε όλο τον κόσμο. Τα συμπτώματα του PMS διαφέρουν από τη μία γυναίκα στην άλλη, αλλά συνήθως περιλαμβάνουν μεταβολές στη διάθεση, φούσκωμα και αύξηση βάρους. Η σοκολάτα περιέχει τις ιδιότητες που μπορούν να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του PMS, ιδιαίτερα εναλλαγές της διάθεσης, άγχος και κατάθλιψη.

Η σοκολάτα είναι μια υπέροχη λιχουδιά που έρχεται με μια σειρά από οφέλη για την υγεία. Ωστόσο, όπως συμβαίνει με κάθε υψηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά τρόφιμα, η μεγάλη ποσότητα είναι λογικό να οδηγήσει σε αύξηση του βάρους. Προσοχή στις ποσότητες λοιπόν.  Επιπλέον, θυμηθείτε να επιλέξετε σκούρα σοκολάτα με τουλάχιστον 70% κακάο.