Τι αφήνει πίσω της η κακοκαιρία «Διομήδης» | kairos 3 scaled

Οι δρόμοι μετατράπηκαν σε ποτάμια

Τεράστια προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία «Διομήδης», καθώς πολλοί άνθρωποι στη Βόρεια Ελλάδα είναι αποκλεισμένοι στα σπίτια τους, δεν έχουν ρεύμα, ενώ εξακολουθεί να αγνοείται μία 24χρονη στις Σέρρες.

Ειδικότερα, αποκλεισμένους κρατά η κακοκαιρία τους κατοίκους στο Σέλι Ημαθίας, ενώ για τρίτο 24ωρο τα σπίτια δεν έχουν ηλεκτροδότηση.

Επίσης, προβλήματα προκάλεσε η κακοκαιρία και στη Σάμο. Στο Ηραίον οι δρόμοι μετατράπηκαν σε ποτάμια, ενώ φερτά υλικά από αυτά και τη θάλασσα προκάλεσαν ζημιές σε όλα τα καταστήματα της περιοχής.

Ο αντιδήμαρχος Ανατολικής Σάμου, Ευάγγελος Καρράς, γράφει στο Faebook: «Συνεχίζεται η προσπάθεια από μηχανήματα του δήμου για να αποκατασταθούν οι ζημιές που προκλήθηκαν σε πολλά τμήματα του Δημοτικού και Αγροτικού Οδικού Δικτύου. Άμεση προτεραιότητα η αποκατάσταση του οδικού δικτύου αφού αρκετοί δρόμοι έχουν καταστραφεί.

Σε αρκετές περιοχές παρουσιάστηκαν φαινόμενα απόθεσης φερτών υλικών (χώματα, πέτρες, κλαδιά) στην επιφάνεια των οδών και κατολισθήσεις πρανών και καταπτώσεις βράχων.

Λόγω των ζημιών οι κάτοικοι αντιμετωπίζουν σοβαρότατες δυσχέρειες στην κίνηση μεταξύ των οικισμών αλλά και προς το Εθνικό Οδικό Δίκτυο και έχει διακοπεί η δυνατότητα πρόσβασης των αγροτών προς τις καλλιέργειές τους».

samos1
samos3

Στη Βόρεια Εύβοια και για την ακρίβεια στον Δήμο Μαντουδίου-Λίμνης-Αγίας Άννας καταγράφηκε υπερχείλιση του ποταμού Κηρέα, με αποτέλεσμα να κλείσει ο δρόμος που οδηγεί από το Προκόπι προς το Μαντούδι. Η θάλασσα βγήκε στη στεριά στην περιοχή Γιαννίτσι της Καρύστου. Η κακοκαιρία πλήττει την περιοχή με ισχυρές βροχές και θυελλώδεις ανέμους.

evias

Που χρειάζονται αλυσίδες σε Κεντρική και Δυτική Μακεδονία

-Στην Ημαθία είναι απαραίτητες οι αντιολισθητικές αλυσίδες στο οδικό δίκτυο προς τα χιονοδρομικά κέντρα Σέλι και 3-5 Πηγάδια και από το 85ο έως το 98ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Βέροιας-Κοζάνης (μέσω Καστανιάς).

-Στο Κιλκίς, χρειάζονται αλυσίδες στην επαρχιακή οδό Γουμένισσας – Λιβαδίων, στην Πέλλα στο οδικό δίκτυο προς το χιονοδρομικό κέντρο Βόρρας και στην Πιερία προς το χιονοδρομικό κέντρο Ελατοχωρίου.

-Στην Χαλκιδική, η κυκλοφορία γίνεται με αλυσίδες από το 70ο έως το 72ο χιλιόμετρο της εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ιερισσού και από το 70ο έως το 85ο χιλιόμετρο της παλαιάς εθνικής οδού Θεσσαλονίκης – Ιερισσού (μέσω Ταξιάρχη). Ακόμη, χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες στην επαρχιακή οδό Βαρβάρας-Ολυμπιάδας και μέσα στο δημοτικό διαμέρισμα Ταξιάρχη.

-Στα Γρεβενά η κυκλοφορία διεξάγεται με αλυσίδες στις επαρχιακές οδούς Γρεβενών – Σαμαρίνας – Βασιλίτσας και Γρεβενών – Ζιάκα – Περιβολίου – Αβδέλας.

-Στην Καστοριά στις επαρχιακές οδούς Καστοριάς – Ιωαννίνων (μέσω Νεστορίου) και Καστοριάς – Φλώρινας (μέσω Βιτσίου), καθώς και σε όλο το ορεινό οδικό δίκτυο του δήμου Άργους Ορεστικού.

-Στην Φλώρινα, είναι απαραίτητες οι αντιολισθητικές αλυσίδες στην εθνική οδό Φλώρινας -Συνοριακού Σταθμού Κρυσταλλοπηγής (μέσω Βίγλας), από το 6ο χλμ. έως το 29ο χλμ, στο επαρχιακό και δημοτικό οδικό δίκτυο του δήμου Φλώρινας και στην επαρχιακή οδό Αετού.