Τι τρόφιμα αγόρασαν περισσότερο οι Έλληνες στην καραντίνα;

To lockdown για πολλούς από εμάς έβαλε τέλος στη φυσική μας ζωή, καθώς ο εγκλεισμός μας έκανε πιο ευάλωτους στην ανάγκη μας για φαγητό. Πολλοί μάλιστα θεωρούσαν το φαγητό ως τρόπο να σπάσουν τη μονοτονία τους και τη μεγάλη μοναξιά που ένιωθαν. Σύμφωνα μάλιστα με έρευνες καθόλη τη διάρκεια του πρώτου lockdown οι καταναλωτές επτά ευρωπαϊκών χωρών, συμπεριλαμβανομένης της Ελλάδας, δαπάνησαν 2,2 δισεκατομμύρια περισσότερα σε αλκοολούχα ποτά, αλμυρά σνακ, γλυκά και σοκολάτες.

Η εταιρεία ερευνών αγοράς IRI εξέτασε στοιχεία από τις πωλήσεις στο οργανωμένο λιανεμπόριο τροφίμων σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Γαλλία, Ελλάδα, Γερμανία, Ιταλία και Ισπανία.   Στην Ελλάδα, η αύξηση των πωλήσεων στα συγκεκριμένα είδη ανήλθε σε 10%, ενώ η μεγαλύτερη αύξηση καταγράφηκε σε Ισπανία (21%) και Ηνωμένο Βασίλειο (19%)με την Ολλανδία να ακολουθεί (12%), ενώ μικρή ήταν η αύξηση αντίστοιχων πωλήσεων στη Γερμανία (6%).  

Σύμφωνα με την IRI, στη διάρκεια του πρώτου lockdown αναπτύχθηκε μια συνήθεια κατανάλωσης σνακ με ανοιχτή την πλατφόρμα Zoom ή κάποια άλλη, καθώς πολλοί άνθρωποι ν διαδικτυακά με φίλους και συγγενείς και διασκέδαζαν μαζί εικονικά, σαν να είχαν βγει έξω για φαγητό ή ποτό.   Οι πωλήσεις των αλμυρών σνακ αυξήθηκαν κατά 28% στην Ισπανία, κατά 27% στην Ελλάδα και στη Γερμανία κατά 16%.  

Αναφορικά με την αύξηση πωλήσεων σε ποτά, νικητής σε Ελλάδα αλλά και Γαλλία αναδείχθηκε το ρούμι, σε Ιταλία και Γερμανία το τζιν, στην Ισπανία η τεκίλα και στο Ηνωμένο Βασίλειο τα έτοιμα μείγματα κοκτέιλ.

  Όπως σημειώνει η IRI, η κατανάλωση αλμυρών σνακ και των παραπάνω ποτών παραμένει υψηλή έκτοτε ενώ αυξημένη συνεχίζει να είναι και η κατανάλωση σε σοκολάτες, με τις πωλήσεις στην Ελλάδα να αυξάνονται κατά 28% στη διάρκεια του πρώτου lockdown.